Gespot bij de sloperij.

van: www.kustvaartforum.com
Simon Marrink
Berichten: 1005
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Simon Marrink »

Het schip is vanmiddag verhaald van Simmeren Schroot in Groningen naar Pattje in Waterhuizen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,

Simon
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Roy »

't Zal me nu toch echt benieuwen wat er met dit schip gaat gebeuren................. :roll: :?

m.v.g., Roy
henk-j
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 jan 2005 21:51
Locatie: Drente

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door henk-j »

Ahoy Simon,

Mooie foto's, op welke datum zijn deze gemaakt?
Mvg. Henk-J
Afbeelding
Simon Marrink
Berichten: 1005
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Simon Marrink »

Henk-J,

Ik heb de foto's op 18 april jl. gemaakt en direct dezelfde dag op het forum gezet. Ik was benieuwd naar de stand van zaken rond het schip en zag bij Simmeren Schroot dat het verdwenen was. Toen ik richting Hoogezand reed zag ik dat het schip richting Waterhuizen werd gesleept. Dichtbij en tegenover GS Yard in Waterhuizen heb ik daarna deze foto's gemaakt, gelukkig had ik mijn fotocamera bij mij. Toen het schip door de brug van Waterhuizen was werd het de kom bij Pattje ingesleept. Daar ligt het schip nu nog steeds.

Groeten,

Simon
henk-j
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 jan 2005 21:51
Locatie: Drente

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door henk-j »

Ahoy Simon, Roy.

Doordat mijn zwager haar als Marja als laatste in de actieve vrachtvaart heeft gehad probeer ik het schip een klein beetje te volgen en heb dan ook e.e.a. met gemengde gevoelens gevolgd zoals het nu gaat.
In de veronderstelling dat het nu definitief na diverse ligplaatsen rond Groningen zou verdwijnen naar haar laatste rustplaats (van Simmeren schroot Groningen) ligt het toch net even iets anders.
Na het zien van de mooie foto's van Simon hierboven was mijn eerste gedachte dat ze voor de 2e keer vlak voor de sloop verkocht zou zijn aan...?? Maar na enkele telefoontjes bleek dat ze niet verkocht was voor de sloop, het schip had daar een tijdelijke ligplaats zoals dit al vaker is voorgevallen.
Ze is nog steeds! van de "Stichting Petit Mbao", welke het schip de naam heeft gegeven Ourworld. Op dit moment ligt ze nu bij de werf van Pattje zolang ze daar kan en mag blijven liggen, het probleem is dat ze (nog steeds) geen vaste ligplaats krijgt in of rond Groningen wat eigenlijk de bedoeling NU zou zijn!?!
E.e.a. kreeg ik te horen van iemand die nauw betrokken is bij de stichting/Ourworld.

Dat ze op eigen kracht en gelegenheid naar ......?? zou gaan voor het doel waarvoor ze ooit (2003) werd aangekocht is ze te slecht (vorige eigenaar had zo als bekend de dubbele bodem er uitgehaald). Er zijn nog wel plannen om het schip daar heen te krijgen mits gulle gevers/donoren een bijdrage zouden kunnen leveren om het schip middels transport de Ourworld te verschepen. Of dit gaat gebeuren weet ik vrij wel zeker van niet gezien de zeer hoge kosten voor verscheping die hier mee gemoeid zijn.
Wat me opvalt in het geheel is dat deze stichting de site waarop ze hun foto's en hun voortgang met de Ourworld toonden is verdwenen en dit kan? het begin zijn van het einde.....
Mvg. Henk-J
Afbeelding
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Roy »

Bedankt voor je gedane moeite Henk.
Zo hebben we toch weer een up date over het wel en wee van de voormalige "Marja". Haar huidige naam durf ik eigenlijk niet meer uit te spreken........... :shock: :idea: :wink:

m.v.g., Roy
henk-j
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 jan 2005 21:51
Locatie: Drente

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door henk-j »

Ahoy Roy,
Idd als je vanaf 2003!! met een dergelijk project bezig bent wordt het serieus tijd dat je moet gaan nadenken waar je nu echt mee bezig bent.
En of het OnzeWereld is, nee dat komt niet echt geloofwaardig meer over, en eerlijk gezegd had ik er in 2003 toen ik details over het project en hoe het zou worden aangepakt al de nodige vraagtekens er bij.
Maar er zijn best mogelijkheden voor en nog steeds maar ik denk eerder in een B&B of een restaurant, tis alleen een plek vinden die ook nog commercieel aantrekkelijk is en anders wordt het een sloopopject 😉
Mvg. Henk-J
Afbeelding
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Jan Stolp »

viewtopic.php?f=1&t=910#p19337
Hier kunnen we het verhaal nog eens nalezen....
Groeten
Jan
Peter K.
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 jun 2005 22:40

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Peter K. »

henk-j schreef: 09 mar 2018 15:01 Ahoy,

Kan en wil iemand foto's maken van de sloop van de Mv. Our world?
Alvast vriendelijke dank.!!
Schip ligt sinds enige tijd bij GS Shipyards te Westerbroek, dus niet meer bij van Simmeren....
Sorry, is hier al vermeld, had ik nog niet gezien... :oops:
Simon Marrink
Berichten: 1005
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Simon Marrink »

Het gaat er dan nu echt op lijken dat het schip niet meer ontkomt aan de sloop. Het is verhaald van Pattje in Waterhuizen naar Droogdok Groningen in Groningen. Daar wordt het casco op dit moment, zoals op de onderstaande foto te zien is, leeggehaald. Wat er daarna gaat gebeuren laat zich raden, ik weet overigens niet waar het casco naartoe gaat. Of is er toch iemand begonnen aan een volledige restauratie? Het bord "te koop" hangt overigens aan een ander vaartuig.

Afbeelding

Groeten,

Simon
Plaats reactie