Nu lees ik net dat de Atlantic Lady gesloopt wordt/is. Klinkt misschien vreemd, maar het doet gewoon pijn. Alsof een persoonlijk stuk geschiedenis verdwijnt. Echt jammer. Schip was 20 jaar oud. Ik dacht dat ze langer mee zouden gaan.TheWelder schreef:Dit schip heb ik mee gebouwd. Ik heb nog diverse foto's van de bouw ervan. Was op zoek naar foto's en toen kwam ik hier terecht. Leuk!R.Konigers schreef:
Het eerste nieuwbouwschip van OAL...maar niet bewust...2 van deze schepen waren besteld door een andere rederij , welke weet ik niet meer ,maar tijdens de bouw is er een verkocht aan Vroon en de andere kwam in de vaart als Atlantic Lady...uiteraard weer voor Atlantic Horizon,Bahama's. De foto heb ik even 'geleend' van Thomas, want ik ben door mijn fotoverzameling heen. Inmiddels zijn we met dit schip beland in 1992.
Oost Atlantic Lijn.
Re: Re:
Re: Oost Atlantic Lijn.
De twee open-top schepen waren oorspronkelijk door Joon besteld. Door faillissement van Joon zijn deze schepen inderdaad overgenomen door resp. oost-Atlantc en Vroon.. De ander schepen, de zgn Water-schepen, van Joon zijn destijds dor de bank verkocht. Nedlloyd heeft tijdje met 5 er van gevaren. De andere 2 (de Schout en Graaf) voeren onder Noorse NIS-vlag en van daaruit hun verdere carrière voortgezet. De Schout is gezonken en de eerste zijn richting sloopstrand vertrokken
Re: Oost Atlantic Lijn.
Ik vond nog twee foto's van de Atlantic Lady (1991) in mijn archief
Komen uit een brochure van de toenmalig Verolme Scheepswerf in Heusden
Gemaakt tijdens de proefvaart
Komen uit een brochure van de toenmalig Verolme Scheepswerf in Heusden
Gemaakt tijdens de proefvaart
Re: Oost Atlantic Lijn.
Ben,
Oost Atlantic Lijn was eigendom van Okko Bosma. Toen Bosma door de te duur aangeschafte nieuwe schepen en een slechte vrachtenmarkt in problemen kwam nam Atlantic Aardolieproducten (Leen v.d. Oever) OAL over en werden de schepen van Bosma naar OAL overgeheveld.
Dick Gorter
Oost Atlantic Lijn was eigendom van Okko Bosma. Toen Bosma door de te duur aangeschafte nieuwe schepen en een slechte vrachtenmarkt in problemen kwam nam Atlantic Aardolieproducten (Leen v.d. Oever) OAL over en werden de schepen van Bosma naar OAL overgeheveld.
Dick Gorter