Oost Atlantic Lijn.

van: www.kustvaartforum.com
TheWelder

Re:

Bericht door TheWelder »

R.Konigers schreef:Afbeelding
Het eerste nieuwbouwschip van OAL...maar niet bewust...2 van deze schepen waren besteld door een andere rederij , welke weet ik niet meer ,maar tijdens de bouw is er een verkocht aan Vroon en de andere kwam in de vaart als Atlantic Lady...uiteraard weer voor Atlantic Horizon,Bahama's. De foto heb ik even 'geleend' van Thomas, want ik ben door mijn fotoverzameling heen. Inmiddels zijn we met dit schip beland in 1992.
Dit schip heb ik mee gebouwd. Ik heb nog diverse foto's van de bouw ervan. Was op zoek naar foto's en toen kwam ik hier terecht. Leuk!
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Oost Atlantic Lijn.

Bericht door Ben »

Afbeelding
Foto: ©J.W.F. Smallegange.

IMONo: 6517732 Year: 1965 Name: CORNELIA B.I Owner: Oost Atlantic Lijn BV Rotterdam Tons: 500 DWT: 1060 Length overall: 68.2 LPP: 65.0 Beam: 10.4 Builder: Amels, Makkum
Subsequent History: 78 ATLANTIC WAVE - 82 AGAMA - 83 CORNELIA - 87 URSA MINOR - 98 ISLA DEL REY Disposal Data: deleted 29.6.11 - existence in doubt
johan79

Re: Re:

Bericht door johan79 »

TheWelder schreef:
R.Konigers schreef:Afbeelding
Het eerste nieuwbouwschip van OAL...maar niet bewust...2 van deze schepen waren besteld door een andere rederij , welke weet ik niet meer ,maar tijdens de bouw is er een verkocht aan Vroon en de andere kwam in de vaart als Atlantic Lady...uiteraard weer voor Atlantic Horizon,Bahama's. De foto heb ik even 'geleend' van Thomas, want ik ben door mijn fotoverzameling heen. Inmiddels zijn we met dit schip beland in 1992.
Dit schip heb ik mee gebouwd. Ik heb nog diverse foto's van de bouw ervan. Was op zoek naar foto's en toen kwam ik hier terecht. Leuk!

Ik zou zo de 2 bovenstaande regels overkunnen nemen... :D
Ik heb daar ook een tijd rond gehobbeld... in Heusden
Het enige verschil is dat ik geen foto`s heb van de bouw... zou ze wel dolgraag zien natuurlijk !

edit: 00:15
@TheWelder ... bedankt voor de foto`s.... hoop er binnenkort nog meer te zien!
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Oost Atlantic Lijn.

Bericht door R.Konigers »

ELECTRA
Bouwjaar: 1995, imonummer: 9129469, gt: 6326
Eigenaar: Electra Shipping B.V., Harlingen (JR Shipping B.V.)
Beheer: Confeeder Shipping & Chartering B.V.
Gebouwd: J.J. Sietas Schiffswerft GmbH & Co. K.G. / 1097
LxBxH: 132,85 x 18,70 x 9,30 meter
Vermogen: 8976 pk, snelheid: 18,0 knoop
Roepnaam: PHLA, indienst: 23-07-2007
Eind april 2012 gerechtelijk verkocht, verhaald 8 juni 2012
om 14.30 van Waalhaven Pier 4 Serdijn steiger 3
waar ze afgemeerd lag langszij de ELUSIVE, naar Waalhaven Pier 4
Serdijn steiger 2 onder nieuwe naam ATLANTIC COAST,
ook is ze uitgevlagd van Nederlandse naar Cypriotische vlag,
nieuwe roepnaam 5BQZ3
Eigenaar is Atlantic Pioneer Shipping Ltd., Limassol
in beheer Oost Atlantic Lijn B.V., Rotterdam

» Informatietip & foto: Mare Liberum Scheepsfotografie
shassing
Berichten: 140
Lid geworden op: 06 nov 2007 08:59
Locatie: Delfzijl

Re: Oost Atlantic Lijn.

Bericht door shassing »

De ATLANTIC LADY was origineel besteld door Joon Shipping, destijds de rederij met de 'WATER-schepen'. Het zusterschip is begonnen onder de naam EUROPEAN EXPRES, voor Vroon.

Beide schepen zouden destijds buiten faillisement Joon vallen, maar toch meegesleurd hierin.

Waren/zijn innovatieve schepen, opentop + spudpalen om snel en makkelijk te kunnen afmeren

Sibrand
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Oost Atlantic Lijn.

Bericht door Ben »

Atlantic Coast ex Electra zaterdag jl. in Rotterdam:

Afbeelding
brander
Berichten: 9900
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:35
Locatie: Den-Bosch.

Re: Oost Atlantic Lijn.

Bericht door brander »

ATLANTIC COMET. t.h.v. Maasvlakte 1
Afbeelding

Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Oost Atlantic Lijn.

Bericht door Ben »

Atlantic Coast in 1987 op de Nieuwe Waterweg:

Afbeelding

IDNo: 7529342 Year: 1977 Name: FIVEL Flag: NLD Tons: 1599 DWT: 3085 Length overall: 81.7 LPP: 74.5 Beam: 14.2 Builder: Hoogezand SW, Hoogezand
Subsequent History: 81 ATLANTIC COAST - 03 ATLANTIC CLIPPER - 08 NEPTUNO BLUE
g,loghem

Re: Oost Atlantic Lijn.

Bericht door g,loghem »

[
roy schreef:Is die zoon van Okke Bosma niet `afgelost` door de nieuwe eigenaar Leen van den Oever ?.
Deze man woonde in Hoek van Holland, maar of hij nog leeft weet ik even niet.
goede morgen.
de heer Leendert van der Oever is overleden in 2002 en het is overgenomen door zijn zoon Leen
g,loghem

Re:

Bericht door g,loghem »

Huug schreef:
Ik weet niet wie er achter Shipmair zat/zit maar ik heb nooit ergens gelezen dat de OAL eigenaar van Shipmair was/is. De schepen van Shipmair voeren volgens mij alleen maar in management van de OAL.

De Yemen Gulf Line was een scheepvaartmaatschappij uit Yemen die tijdelijk 2 schepen onder Nederlandse vlag liet varen. Volgens mij 100% eigendom van deze rederij en geen Bodewes belang.

Op de site van Otto Danielsen https://www.ottodanielsen.com staat de Yemen Pioneer in de introductie.

Huug
was 100 % eigendom van de heer L.van der Oever

m.vr.gr.
Gerrit
Plaats reactie