Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Gerestaureerde kustvaarders uit binnen- en buitenland.

Bericht door Ben »

Een nieuw onderwerp, nog in gebruik zijnde kustvaarders, aan de kade liggend en/of varend, die gerestaureerd zijn/worden, uit binnen- en buitenland.
pluijm

Bericht door pluijm »

We zullen de eerste er bij zetten Ben. Dit Deense kustertje trof ik toen ik met de ferry in 1998 van AEro naar Svendborg voer. De naam van dit museumscheepje is al eens eerder genoemd, maar ik heb toen verzuimd om het te noteren.

Afbeelding

groeten
Jan van der Pluijm
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Bericht door Jan Stolp »

Afbeelding
De stoomcoaster "Robin ".Geb. in 1890 in Bow Creek Londen.
43,59 x 6.71 x 3,96.Ik ben eens aan boord geweest begin jaren 80 toen ze in het St. Katerine's Dock lag.Daarna is het jaren erg slecht met haar gegaan,gelukkig is ze er nu weer beter aan toe want het is toch wel een uniek schip.Op een lijn met de Cutty Sark m.i. helaas heeft ze niet die aandacht gekregen die ze verdient.Meer info op www.ssrobin.com .
Ze ligt op dit moment in naar ik meen in het East India Dock maar op de site staat het precies.
Groet Jan
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Samka/gast/Frits

Bericht door Ben »

Volgens mij is dit ook de Samka in 1956 gebouwd in Marstal. Of zij nog in de vaart is weet ik niet. Dan is er nog van hetzelfde type de Caroline Samsö ex Jane, ex Janto, 1959 gebouwd in Marstal, die als expositie schip rondvaart.
ruud

Bericht door ruud »

Ahoy,
Inderdaad de Samka, vaart nog steeds voor bruiloften/partijen en andere feestelijkheden.Inderdaad gebouwd in 1956 uit de Marstal stal, die er zo'n dikke 20 ervan heeft gebouwd.

https://www.ms-samka.dk/default.asp?id=294
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Het Duitse museumschip Greundiek, gebouwd in 1950 in Bremerhaven als Hermann Hans, 1956: Rita Dölling. In 1986 in gebruik als schoolschip in Grünendeich onder de naam Greundiek. In 1994 kwam zij naar Stade voor restauratie als varend cultuur- en museumschip.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto: juli 2005 op de Elbe.
fmulder

Bericht door fmulder »

https://www.kustvaarder-anda.nl/

op deze site zijn veel oude foto,s van de anda te zie, de laadmast wordt momenteel in delfzijl in ere hersteld.
de voor en achtermast zijn gestreken omdat we hier op weg waren van delfzijl naar rotterdam en op die route kom je nu eenmaal veel vaste bruggen tegen (binnendoor)
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Bericht door p.arendz »

En de Jutland, het schip van de directeur van de Zeemeeuw?

Hartelijke Groet,
---Peter.

Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

De Zeemeeuw toen nog werkzaam in de kustvaart:


Afbeelding

©B.Th.Gernaat

p.s. De Jutland is/was van de huidige direkteur van het Rotterdams Maritiem Museum, dhr. F.R. Loomeijer en is, dacht ik, niet betrokken bij het charterschip Zeemeeuw.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Bericht door Evert Sikkema »

Ik heb de Antonie geschilderd voor de heer ............ te F .........., die op de Antonie van de familie Karel heeft gevaren.
groeten
Evert Sikkema

Afbeelding
ANTONIE 1924
Afbeelding
ANTONIE 1924
Plaats reactie