|
Na een kleine week niet thuis te zijn geweest, heb ik met interesse de start van de Switynk dynastie gelezen. Ik was een paar weken geleden zelf ook begonnen met het in beeld brengen van deze uitgebreide familie maar had alleen De Blauwe Wimpel uit 1978 tot mijn beschikking en de aantekeningen die ik in de loop der jaren heb gemaakt.
Uit de voorgaande berichten begrijp ik dat alles is begonnen met twee broers die in de scheepvaart (eerst de binnenvaart, daarna wad/ en Sontvaart) zijn gestapt en die elk een lijn met zonen en kleinzonen hebben die hen daarin zijn opgevolgd.
Ik zou het voorstel willen doen om eerst alle Switynks die er zijn (geweest) en die in de scheepvaart werkzaam zijn resp. waren in relatie met elkaar in beeld te brengen en vervolgens aandacht aan elk van hen te besteden. Door het zo te benaderen houden we steeds de onderlinge verbanden in de gaten en zijn de schepen ook beter te plaatsen.
Ik wil graag een voorzet doen op basis van hetgeen in de voorgaande berichten al staat vermeld aangevuld met mijn eigen gegevens die NIET correct behoeven te zijn maar dat blijkt dan hopelijk uit de discussie.
1. Start van de stamboom met twee broers L. Switynk en J. Switynk.
2. Stamboom L. (Lambertus) Switynk 1906/1982 of 1983??, Harlingen
2a Zoon Sietse J., Harlingen
2b Zoon Rienck, Harlingen
2c Zoon Jan, Harlingen
2d Zoon Lambertus Jr (Bart), Harlingen
2e Zoon Anton G., Harlingen
2f Zoon Jaap (m.i. geen schepen)
3. Stamboom J. (Jaap) Switynk, woonplaats??
3a Zoon Jan, Dieren??
3b Zoon Frits (m.i. geen schepen)
3c Zoon Lambertus (Bart), Rotterdam??
3d Zoon Jaap Jr, woonplaats??
3e Zoon Geert, Kampen??
3f Zoon Hans (m.i. geen schepen)
Tot zover een herhaling van hetgeen in eerdere berichten staat vermeld, aangevuld met enkele vraagtekens. Wie kan deze oplossen? Zijn alle voornamen bekend?
Is iedereen het eens met dit overzicht?
Nu de volgende generatie. Ik kom in mijn gegevens de volgende namen tegen.
# J. Switynk & Zn, Dieren. Dit kan Jan of Jaap (3a of 3d) zijn. Zoon is Frederik Sjouke, Kampen, later Harlingen. (Veritas)
# C. Swityk, Kampen (Roelina)
# Cor Switynk, Harlingen (Cito)
# Stefan J., Harlingen (is zoon Lambertus 2d) (Ameland Shipping)
# Lambertus Switynk Jr, zoon van Sietse J. (2a) (Skylge)????
# Robin Switynk, mede/eigenaar van R & J Shipping ???, oprichter van Kustvaart Harlingen
Wie kan deze namen plaatsen resp. bevestigen in relatie tot de genoemde stamboomnamen in groep 2 en 3?
Als we iedereen op de juiste plek hebben staan is de volgende stap het plaatsen van de schepen bij de juiste namen.
Hoop dat dit een verdere aanzet voor ons Switynk onderzoek kan zijn.
Groet
Dick
[/b]
|