Rederij Holwerda, Heerenveen.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Het eerder geplaatste overzichtlijstje tot 1972 is nog niet compleet.
Wat miste waren de volgende schepen :
In jan.1970 kocht vd.Schoot , Harlingen de Kaap Bol ,de bemanningszaken en technisch beheer werden geregeld door Holwerda.
Idem voor de febr.1970 gekochte Lecko en later dat jaar de Oost-en West
Vlieland en in 1971 de Pollendam.....zie allen onder de topic "vd.Schoot".
De Kaap Bol
Wat miste waren de volgende schepen :
In jan.1970 kocht vd.Schoot , Harlingen de Kaap Bol ,de bemanningszaken en technisch beheer werden geregeld door Holwerda.
Idem voor de febr.1970 gekochte Lecko en later dat jaar de Oost-en West
Vlieland en in 1971 de Pollendam.....zie allen onder de topic "vd.Schoot".
De Kaap Bol
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
In 1973 kwamen de volgende schepen de vloot versterken :
2 schepen van de Tor line werden overgekocht ;
de Tor Parisia werd de Roelof Holwerda (zie foto ) van H&P.Holwerda en de Tor Normandie werd overgekocht door dhr.A.Muller , Ridderkerk.
Red.Holland, Heerenveen kocht de Duitse Germania en werd omgedoopt
in Holland. Van Wagenborg werd de legendarische Kroonborg gekocht en kwam opnieuw in de vaart als Tanja Holwerda van H&P.Holwerda.
Mvrgr Roelof
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
De Normandie ging in 1981 naar Panama, kreeg de Panamese vlag en een nieuwe eigenaar, met behoud van naam. In 1992 werd J. Bos, San Lorenzo, Honduras eigenaar en herdoopte haar in Adebar. In 1994 werd zij "afgekeurd" en na verkoop vertrok zij in november 1995 uit Harlingen onder haar oude naam Normandie, vlag Honduras, naar de Kaap Verdische Eilanden. Zij wordt nog vermeld bij Equasis met als laatste mutatiedatum 12-05-2000, m.a.w. bestaan twijfelachtig.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Hallo Ben..goeie reis gehad ?..de Normandië heeft bij A.Muller (na enkele
jaren onder Panamese vlag ) ook toch nog jarenlang onder Hondurese vlag gevaren (San Lorenzo)..tot de verkoop in 1992 ? Toch knap dat dhr.Muller 19 jaar met die boot gevaren heeft. Trouwens werd in 1983
de bevrachting van Holwerda overgenomen door Wijnne & Barends
Mvrgr Roelof
jaren onder Panamese vlag ) ook toch nog jarenlang onder Hondurese vlag gevaren (San Lorenzo)..tot de verkoop in 1992 ? Toch knap dat dhr.Muller 19 jaar met die boot gevaren heeft. Trouwens werd in 1983
de bevrachting van Holwerda overgenomen door Wijnne & Barends
Mvrgr Roelof