Rederij Beck

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Rederij Beck.

Bericht door Ben »

Afbeelding
Gruno - 1930 - scheepswerf Vos, Groningen - eigenaren H. Schuur & E. Beck, Groningen.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Rederij Beck.

Bericht door Ben »

De Vesta in 1952 in aanbouw bij Scheepswerf Bodewes, Hoogezand:

Afbeelding
Foto: ©B.Th. Gernaat.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Rederij Beck.

Bericht door Ben »

Afbeelding
Verona - 1982 - Bodewes Scheepswerf, Hoogezand.
anton5
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 jan 2005 14:44
Locatie: Roden

Re: "Golden Oldies" KHV.

Bericht door anton5 »

Over de Atlas(1938) van Beck kwam ik nog een verhaal tegen op internet.
https://members.quicknet.nl/y.vanblerck/ ... _Atlas.htm

Gr. Wim
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re:

Bericht door Ben »

De Globia ex Globe van 1979 op 12 en 13 mei jl. gespot in het Kielerkanaal.

Afbeelding

Afbeelding
Foto's: John Sins.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Rederij Beck.

Bericht door Ben »

De Seabee, gespot in de Bosporus, is de voormalige Vedette van 1990.

Afbeelding
Foto: ©J. Sins - juni 2010.
Dick
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 nov 2005 17:28
Locatie: Castricum

Re: Rederij Beck.

Bericht door Dick »

ZOJUIST VERSCHENEN

NEDERLANDSE KOOPVAARDIJSCHEPEN IN BEELD delen 11 en 12
Dick Gorter

In de serie fotoboekjes van Uitgeverij De Alk over de naoorlogse Nederlandse koopvaardij verschenen tot dusverre tien delen en wel over Wilde vaart (2), Lijnvaart (3), Passagiersvaart, Tankvaart, Koelvaart en Kleine Handelsvaart (2). Een dezer dagen worden de delen 11 en 12 uitgebracht. Deel 12 is een eerste rederij-‘special’, geheel gewijd aan de VNS en omvat 168 pagina’s in plaats van de gebruikelijke 120.

Deel 11 Kleine Handelsvaart (3)
In de delen 5 en 7 van ‘Nederlandse koopvaardijschepen in beeld’ werd aandacht besteed aan een aantal grotere reders(families) uit de Groninger en Friese scheepvaart. Dit deel, het tweede dat aan uit de provincie Groningen afkomstige ondernemers is gewijd, brengt opnieuw de naoorlogse schepen van enkele bekende families voor het voetlicht. Het grootste deel van het boekje is gewijd aan de familie Beck en de oprichters/eigenaren van het Scheepvaartkantoor Groningen, Schuur en Tammes. Heden ten dage zijn hun namen niet meer persoonlijk verbonden met nog varende schepen, hoewel het door leden van de families Schuur en Tammes opgerichte scheepvaartbedrijf, thans onder de naam Seatrade, wereldmarktleider in de koel-/vriesvaart is. De koelschepen van Seatrade zullen in een toekomstige uitgave in beeld worden gebracht. Ook twee namen uit de Delfzijlster scheepvaart, De Boer en Engelsman, waren verbonden met de turfvaart en later de kustvaart. Hun naoorlogse coasters zijn eveneens opgenomen.
P.Sperling

Re: Rederij Beck.

Bericht door P.Sperling »

Ik heb op de Multratug 16 een machinist die daarvoor z'n hele leven bij Beck heeft gevaren tot die zijn gestopt of gefuseerd. Hij heeft er altijd met veel plezier gevaren, een mooie tijd meegemaakt. In de weekeinds meestal in een haven.
Wytze van der Velde
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2007 22:08

Re: Rederij Beck.

Bericht door Wytze van der Velde »

Zeker een van de gebroeders Sperling? Zatten op de Vanessa en later op de Valiant.
Meen dat ik hun naam wel eens tegen kom op tugspotters bij foto's van Multraship.

Groet Wytze van der Velde
P.Sperling

Re: Rederij Beck.

Bericht door P.Sperling »

Ha, nee! Die Sperling op tugspotters dat ben ik. Ex-visserman en sinds ruim een jaar sleepbootkapitein. Heb wel eens gehoord van m'n machinist dat er Sperlingen bij Beck voeren maar dat is denk ik een andere tak van de familie. Ik ken er niet een van.
Plaats reactie