Passagiersschepen "Oldies"
Ben je een dag niet op het forum, vliegen de "old timers" je om de oren !.
In 1967 heb ik op de "Maasdam" nog met een H.W.T.K. gevaren die nog op die oude "Rotterdam" gevaren bleek te hebben !. Waarschijnlijk toen nog niet als hoofdstoker, vermoed ik zo maar................
De "Seven Seas" heeft na haar dienst voor de Europa Canada Line nog jaren als logement schip in de Parkhaven gelegen. Eigenlijk is het een voormalige C-3 type vrachtschip welke verbouwd was tot emigranten schip. Er zijn b.v. ook repatrierende militairen uit Indie mee naar Holland vervoerd.
Voor de "Prinses Margriet" heb ik een enorm zwak. Ik kende haar al toen ze nog op de nieuwbouwhelling bij Scheepwerf De Merwede in Hardinxveld stond. Ook de tewaterlating heb ik mee mogen maken. Toen de hoofdmotor, ( in 2 gedeelten ), in de m.k. gehesen werd was ik daar ook getuige van. Hierna nog vaak aan boord geweest. Maar ja, m'n vader had er nogal wat mee te maken..............
Mooi geproportioneerd schip hoor !.
m.v.g. Roy
In 1967 heb ik op de "Maasdam" nog met een H.W.T.K. gevaren die nog op die oude "Rotterdam" gevaren bleek te hebben !. Waarschijnlijk toen nog niet als hoofdstoker, vermoed ik zo maar................
De "Seven Seas" heeft na haar dienst voor de Europa Canada Line nog jaren als logement schip in de Parkhaven gelegen. Eigenlijk is het een voormalige C-3 type vrachtschip welke verbouwd was tot emigranten schip. Er zijn b.v. ook repatrierende militairen uit Indie mee naar Holland vervoerd.
Voor de "Prinses Margriet" heb ik een enorm zwak. Ik kende haar al toen ze nog op de nieuwbouwhelling bij Scheepwerf De Merwede in Hardinxveld stond. Ook de tewaterlating heb ik mee mogen maken. Toen de hoofdmotor, ( in 2 gedeelten ), in de m.k. gehesen werd was ik daar ook getuige van. Hierna nog vaak aan boord geweest. Maar ja, m'n vader had er nogal wat mee te maken..............
Mooi geproportioneerd schip hoor !.
m.v.g. Roy