Tank- en bulkschepen GHV "Oldies"
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Tank- en bulkschepen GHV "Oldies"
Waarom zou dat niet kunnen Roy ?
Ik herinner mij dat wij met de 210 000 tonners van de Shell ten anker gingen in Lyme Bay, om te ligten en overslaan van een gedeelte van de lading in een 60 000 tonner.
HG.
Jan.
Ik herinner mij dat wij met de 210 000 tonners van de Shell ten anker gingen in Lyme Bay, om te ligten en overslaan van een gedeelte van de lading in een 60 000 tonner.
HG.
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Tank- en bulkschepen GHV "Oldies"
Dag Jan,
De stelling die ik poneerde was ook niet dat het niet zou kunnen, alleen ik kan het niet bevatten dat zo'n kolos met stroom en wind toch op z'n plaats blijft liggen. Ik stel me dan ook zo voor dat als de wind opsteekt en of er een sterke stroom op de kop staat er wel met de voortstuwing meegedraaid moet worden.
Bovendien; kolossen als de "Batillus" / "Bellamy" waren een stuk groter dan de "Metula". Ik neem tenminste aan dat je daar op doelt met het lichteren in Lyme Bay. Ik ben d'r nooit geweest en heb er ook geen kaart van, maar ik neem aan dat je daar toch wel voor shelter ligt en zo een tanker als de "Drupa" zonder te veel risico vol met crude kan trappen. Ook denk ik dat er flink ketting gestoken wordt zodat je meer achter de ketting ligt dan dat er werkelijk veel kracht op het anker komt. Enfin, dat weten we in feite allemaal wel...........
Het is dus echt de grote van zo'n kolos dat me bezig houdt m.b.t. het voor anker, ( blijven ), liggen.
m.v.g., Roy
De stelling die ik poneerde was ook niet dat het niet zou kunnen, alleen ik kan het niet bevatten dat zo'n kolos met stroom en wind toch op z'n plaats blijft liggen. Ik stel me dan ook zo voor dat als de wind opsteekt en of er een sterke stroom op de kop staat er wel met de voortstuwing meegedraaid moet worden.
Bovendien; kolossen als de "Batillus" / "Bellamy" waren een stuk groter dan de "Metula". Ik neem tenminste aan dat je daar op doelt met het lichteren in Lyme Bay. Ik ben d'r nooit geweest en heb er ook geen kaart van, maar ik neem aan dat je daar toch wel voor shelter ligt en zo een tanker als de "Drupa" zonder te veel risico vol met crude kan trappen. Ook denk ik dat er flink ketting gestoken wordt zodat je meer achter de ketting ligt dan dat er werkelijk veel kracht op het anker komt. Enfin, dat weten we in feite allemaal wel...........
Het is dus echt de grote van zo'n kolos dat me bezig houdt m.b.t. het voor anker, ( blijven ), liggen.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Tank- en bulkschepen GHV "Oldies"
Hoi Roy,
Als je aan dek werkte, dan had je toen niet zoveel belangstelling wat er op de brug gaande was.
De MK zal best wel standby geweest zijn en ja Lyme Bay is een beschermde baai, vandaar dat de plaats ook gekozen was voor te ligten.
Hg.
Jan.
Als je aan dek werkte, dan had je toen niet zoveel belangstelling wat er op de brug gaande was.
De MK zal best wel standby geweest zijn en ja Lyme Bay is een beschermde baai, vandaar dat de plaats ook gekozen was voor te ligten.
Hg.
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 24 nov 2006 08:20
- Locatie: HULL U.K.
- Contacteer:
Re: Tank- en bulkschepen GHV "Oldies"
ESSO GLASGOW
Sun S.B., Chester Pa. (452) as WAUHATCHIE for U.S. War Shipping Administration
1946 ESSO GLASGOW, Anglo-American Oil Co. - 1951 Esso Petroleum Co.
New midship body by Harland & Wolff in 1957
Broken up at Bilbao, arrived 18/07/1971
1944, 10727grt, T2 type tankerSun S.B., Chester Pa. (452) as WAUHATCHIE for U.S. War Shipping Administration
1946 ESSO GLASGOW, Anglo-American Oil Co. - 1951 Esso Petroleum Co.
New midship body by Harland & Wolff in 1957
Broken up at Bilbao, arrived 18/07/1971
Groeten
George in Hull
George in Hull
Re: Tank- en bulkschepen GHV "Oldies"
Hier al netjes met ramen in de stuurhut i.p.v. die vergeten klinknagelgaten...............
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
Re: Tank- en bulkschepen GHV "Oldies"
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
-
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 24 nov 2006 08:20
- Locatie: HULL U.K.
- Contacteer:
Re: Tank- en bulkschepen GHV "Oldies"
AEGIR on the New Waterway
Rheinstahl Nordseewerke, Emden (399) for Seereederei Frigga, Hamburg
1991 FOO - 1991 GEORGIOS P
Broken up at Gadani Beach, arrived 05/11/1999
1968, 45796grtRheinstahl Nordseewerke, Emden (399) for Seereederei Frigga, Hamburg
1991 FOO - 1991 GEORGIOS P
Broken up at Gadani Beach, arrived 05/11/1999
Groeten
George in Hull
George in Hull
-
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 24 nov 2006 08:20
- Locatie: HULL U.K.
- Contacteer:
Re: Tank- en bulkschepen GHV "Oldies"
CEDAR TRADER
Gotaverken, Gothenburg (415) as tanker HERBJØRN for S. Herlofson & Co., Moss
1937 SANDEFJORD, Viriks Rederi, Sandefjord
Captured by ADMIRAL SCHEER on 18/01/1941 in 60.29S 04.25W, Cape Town for Freetown with crude oil
1941 MONSUN, Kriegsmarine - TSV Nord
On fire by air attack at Nantes on 25/09/1943, scuttled there 10/08/1944, raised 04/1946, in service 03/1948
1946 BRIERE, French Government (Soc. Française des Transports Pétroliers)
1948 Soc. Anon. Courtage et Transports, St. Nazaire
1954 CAPE MOUNT, Liberian flag
1955 CEDAR TRADER, Trader Line (Moller's), Hong Kong and converted to ore carrier
Broken up at Hong Kong Q4/1964 with collision and stranding damage
1929, 8324grtGotaverken, Gothenburg (415) as tanker HERBJØRN for S. Herlofson & Co., Moss
1937 SANDEFJORD, Viriks Rederi, Sandefjord
Captured by ADMIRAL SCHEER on 18/01/1941 in 60.29S 04.25W, Cape Town for Freetown with crude oil
1941 MONSUN, Kriegsmarine - TSV Nord
On fire by air attack at Nantes on 25/09/1943, scuttled there 10/08/1944, raised 04/1946, in service 03/1948
1946 BRIERE, French Government (Soc. Française des Transports Pétroliers)
1948 Soc. Anon. Courtage et Transports, St. Nazaire
1954 CAPE MOUNT, Liberian flag
1955 CEDAR TRADER, Trader Line (Moller's), Hong Kong and converted to ore carrier
Broken up at Hong Kong Q4/1964 with collision and stranding damage
Groeten
George in Hull
George in Hull
Re: Tank- en bulkschepen GHV "Oldies"
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
Re: Tank- en bulkschepen GHV "Oldies"
Ex Meerdrecht 1978
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.