Een prachtige kleurenfoto van Whitby met aan de kade de Duitse coaster Charlotte.
Oude haven foto's, ansichtkaarten, papieren e.d.
Re: Oude haven foto's, ansichtkaarten, papieren e.d.
Perhaps can George Robinson tell us more about this card.
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
- Locatie: Noord-Griekenland
- Contacteer:
Re: Oude haven foto's, ansichtkaarten, papieren e.d.
-----------------------
Klik HIER en je weet al heel wat.
Maar een beetje googelaar kan met deze gegevens natuurlijk nog veel meer vinden.
Klik HIER en je weet al heel wat.
Zo eindigde ze, in Nederlandse dienst. Dat Batavia volgens dat bericht in de West-Indies lag, moet je maar voor lief nemen.In April 1942, the Dutch steamer FASTNET Z101, built in 1919 by Goole Shipbuilding & Repairing Co. Ltd., foundered off Batavia, west indies. She was laid down as BENJAMIN HAWKINS, completed as FROBISHER, sold 1920 and repurchased in 1933 as FASTNET Z101, to Royal Netherlands Navy 1942
Maar een beetje googelaar kan met deze gegevens natuurlijk nog veel meer vinden.
-
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Oude haven foto's, ansichtkaarten, papieren e.d.
Ben, toen Theo zijn bericht postte was ik inderdaad wat info bij elkaar aan het googelen. De berichten zijn schaars en soms wat tegenstrijdig. Ik kom op deze historie: Deze stoomtrawler van 323 GT werd in in 1919 gebouwd in Goole.
1919 HMT BENJAMIN HAWKINS, British Royal Navy. Omdat de oorlog net was afgelopen is hij niet meer in actieve dienst genomen, maar verkocht.
1920 FROBISHER, Hudson Steam Fishing Co in Hull. In februari 1931 aan de grond bij IJsland en in augustus 1931 tijdens het laten vollopen van het dok na de reparaties, gekapseisd in Droogdok 3 in Goole.
06-1933 teruggekocht als HMT FASTNET, British Royal Navy. In februari 1942 betrokken bij de evacuatie van Singapore.
20-02-1942 FASTNET Z101 uitgeleend aan de Nederlandse Koninklijke Marine. April 1942 gezonken bij Batavia.
1919 HMT BENJAMIN HAWKINS, British Royal Navy. Omdat de oorlog net was afgelopen is hij niet meer in actieve dienst genomen, maar verkocht.
1920 FROBISHER, Hudson Steam Fishing Co in Hull. In februari 1931 aan de grond bij IJsland en in augustus 1931 tijdens het laten vollopen van het dok na de reparaties, gekapseisd in Droogdok 3 in Goole.
06-1933 teruggekocht als HMT FASTNET, British Royal Navy. In februari 1942 betrokken bij de evacuatie van Singapore.
20-02-1942 FASTNET Z101 uitgeleend aan de Nederlandse Koninklijke Marine. April 1942 gezonken bij Batavia.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Oude haven foto's, ansichtkaarten, papieren e.d.
Met " shipyard goole august 1931" goo<che|g>len komt dat webstek van jou al snel bovendrijven!Theo Horsten schreef: ↑04 sep 2017 15:08 [...]
Maar een beetje googelaar kan met deze gegevens natuurlijk nog veel meer vinden.
Hartelijke groet,
---Peter.
-
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 24 nov 2006 08:20
- Locatie: HULL U.K.
- Contacteer:
Re: Oude haven foto's, ansichtkaarten, papieren e.d.
Good work, also here
https://www.gooleships.co.uk/goolesb/frobisher.htm
https://www.gooleships.co.uk/goolesb/frobisher.htm
Groeten
George in Hull
George in Hull
Re: Oude haven foto's, ansichtkaarten, papieren e.d.
Stockholm met o.a. de Noorse Tagus en auto's van het merk ........., dat kan onze "engelseautomerkenspecialist" Jan Stolp beter vertellen.
Re: Oude haven foto's, ansichtkaarten, papieren e.d.
Ik ben beslist geen specialist maar als Morris eigenaar kan ik wel zeggen dat dit een twee deurs Morris series II is.
In de eerste serie was een zijklepper van 918 cc toegepast maar na de fusie met Austin werd een kopklepper gemonteerd ,de "A series engine " die bij letterlijk bij miljoenen in verschillende types auto is toegepast tot en met 2000.Een productie tijd van 49 jaar weliswaar steeds verder doorontwikkeld maar wel dezelfde basis
In die tijd , 50 er jaren, was het over grote deel van de productie bestemd voor de export teneinde de broodnodige deviezen te verkrijgen.
Onder het motto " Export or die! "
Groeten
Jan
In de eerste serie was een zijklepper van 918 cc toegepast maar na de fusie met Austin werd een kopklepper gemonteerd ,de "A series engine " die bij letterlijk bij miljoenen in verschillende types auto is toegepast tot en met 2000.Een productie tijd van 49 jaar weliswaar steeds verder doorontwikkeld maar wel dezelfde basis
In die tijd , 50 er jaren, was het over grote deel van de productie bestemd voor de export teneinde de broodnodige deviezen te verkrijgen.
Onder het motto " Export or die! "
Groeten
Jan
Re: Oude haven foto's, ansichtkaarten, papieren e.d.
Inderdaad, fraaie auto's die Morris Minor. De Morris Oxford was trouwens ook een mooi type uit deze serie.
Over mooi gesproken; die "Tagus" van Wilh. Wilhelmsen was ook een mooi schip. Eigenlijk zoals alle mij bekende W.W. schepen in die tijd.
Nu alleen nog maar P.C.C. deze gezamenlijk met de P.C.C. van Wallenius geëxploiteerd worden.
m.v.g., Roy
Over mooi gesproken; die "Tagus" van Wilh. Wilhelmsen was ook een mooi schip. Eigenlijk zoals alle mij bekende W.W. schepen in die tijd.
Nu alleen nog maar P.C.C. deze gezamenlijk met de P.C.C. van Wallenius geëxploiteerd worden.
m.v.g., Roy