Op zoek naar bemanningsleden e.d.

van: www.kustvaartforum.com
fred hofstee

gezocht

Bericht door fred hofstee »

Hallo bezoekers,

ik heb een paar vragen misschien kunnen sommige mensen deze beantwoorden.

Mijn broer Jan Hofstee heeft in de jaren 70/80 op de inger gevaren met als kapitien Harry Froma en er was volgens mij een kok aan boord die uit Assen kwan, graag zou ik wat foto's (INGER, wijne en barends) en anekdote's willen horen van jullie, ik hoop dat er mensen zijn die mijn broer nog kent uit deze periode

Gr.Fred
deschipperuitgrave
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 aug 2009 20:46
Locatie: Grave
Contacteer:

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden.

Bericht door deschipperuitgrave »

Beste Mensen,

Ik ben op zoek naar stuurman van Meel.
Begin jaren zeventig voer hij met mijn vader op de Pial, een coaster van vierhonderd ton.
Destijds woonde hij in Breda.
Afbeelding
Hier een foto van mijn zus, stuurman van Meel en matroos Harry op het achterdek van de Pial die de sluis van Terneuzen uit vaart.

Groeten Peter.
No more excuses, only results!
endebende

Inca van Dammers

Bericht door endebende »

Hallo,
Ik ben Thomas vd Ende en heb een aantal jaren gevaren bij eerst Dammers&vd Heide en later Primlaks als matroos en tweede stuur.
Mooie tijd geweest leuke bemanningen en op deze koelschepen lag je altijd wel een weekje "binnen" zodat er genoeg gestapt kon worden.
Het was zo rond 1982 en heb ook de verlenging van de Inca in Amsterdam in Noord mogen meemaken. Hele dag verdamperkamers bikken daar kwam dat wel op neer, maar 's avonds lekker naar huis :lol:
Ik heb nog een paar foto's gevonden....
Ben wel benieuwd waar de mannen allemaal gebleven zijn.

Groeten Thomas

Afbeelding
ten anker Puerto Rico
Afbeelding
wachten op verleging
Afbeelding
na de eerste reis lossen grapefruits in hamburg
Afbeelding
Inca en maja in Noord op de helling
Afbeelding
Inca bij Saba
Afbeelding
Bemanning op een kameel

sorry voor de kleine foto's moet nog uitvogelen hoe het groter kan....
K.BROUWER
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jun 2006 04:45

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden.

Bericht door K.BROUWER »

Hallo Thomas,

Mocht je het hier niet lukken kijk dan ook eens op op www.groningerkustvaart.nl klik op Forums en dan op Kombuispraat. Daar hebben ze ook DvdH als onderwerp.Succes.

Op de Inca heb je zeker met kapitein J.Ras gevaren?

Groeten,K.Brouwer.
mmr-richard

SHAMROCK REEFER rederij Pinkster 1970 op de rotsen gelopen.

Bericht door mmr-richard »

hallo beste mensen,

In 1970 maakte ik mijn eerste reisje als ASS.WTK op de SHAMROCK REEFER een koelschip van rederij Pinkster.
De bedoeling was is charter van Lisboa naar Cabo Verde om bananen te halen.
We vertrokken van Vlaardingen-Oost. een dag voor Lisboa liepen we op de rotsen. werden er de andere dag afgehaald.
Zijn er nog mensen/maten die daar bij waren of er nog wat van weten?

ben benieuwd

greetz

Richard Cantineau
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden.

Bericht door Theo Horsten »

HIER kun je de zaak nog even bekijken, Richard.
Liverpool

Captain Piet Dammer

Bericht door Liverpool »

Beste lezers,

Ik ben op zoek naar elke informatie inzake mijn vader.
Ik hoop van harte dat wie dit ook leest , navraag kan en wil doen door zijn/haar netwerk in te schakelen.

Informatie:
Piet Dammer
Volledig: Pieter Johannes Dammer
Geboren 28.08.1929 te Amsterdam
Tot 1970 in Badhoevedorp gewoond, vanaf 1971 in Liverpool.
Overleden in 1989 te Liverpool.

Kwam in Holland House te Liverpool vanaf 1969.

Begonnen bij HSM , daarna Nedlloyd.
Zijn NL-papieren zijn opeens niet meer geldig in Engeland.
Hij wordt loods op Isle of Wight tot hij zijn Engelse papieren kan halen. (Hij heeft daar flink aantal jaar gevaren.)
Hij doet dit door een jaar als 1e stuurman te varen en daarna is hij weer kapitein.

Extra informatie:
Onderstaande info komt uit zijn reispapieren.
Tussendoor: hij heeft op de wilde vaart gezeten en achter op de foto (1978) staat Fukuyama (schip heet Al Salimiah) en op een andere Yokohama en Fuyarma.
Op 26 juni 1977 zit hij in Koeweit, daar krijgt hij een injectie. Op 15 januari 1980 krijgt hij in Baltimore weer een vaccinatie.

Ik weet het de informatie is summier.
Toch laat het mij niet los en als vader verdient hij deze zoektocht.

Een ieder bedankt voor de hulp en wat geweldig dat deze site er is!
Herinneringen mogen niet verloren gaan.
Eddy van der Tuin

Re: "Golden Oldies" KHV.

Bericht door Eddy van der Tuin »

Begin 1974 heb ik nog 2 reisjes op de Prinsenborg gemaakt als aflos voor een matroos die toen met z'n been in de winch was gekomen. Weet iemand van jullie wie dat is geweest.??
De stuurman toen was een duitser met een houten poot, de kok was een zekere lucas denk ik en 1 matroos was een tukker de andere 2 een amsterdammer en een rotterdammer [hadden vaak ruzie]
Deze 2 "niet" zo leuke reisjes gaven toen ook de doorslag om eerst in dienst te gaan.

Uit deze periode .. en de voorgaande op de Oranjeborg heb ik vrijwel alle papieren nog ergens in een archiefdoos. :mrgreen:

Eddy
bertajh schipper

Wie kent jan schipper

Bericht door bertajh schipper »

Hallo ik ben bert

Ik vraag u de aan dacht voor het volgende na het overlijde van mijn vader vonden wij een monsterboekje. en mijn vraag is of er nog iemand verhalen van die tijd weten of mijn vader gekent hebben hij heeft gevaren van 1950 t/m 1957
op de victory donau koningin Juliana Honfleur en misschien wel meer, ik eventueel ook nog wat foto matriaal van destijds.
Graag kom ik contact met diegene die nog wat weten. Kijk anders ook bij Kombuis daar staan foto's.
MVG bert
harrie dost

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden.

Bericht door harrie dost »

j.groenewold schreef:hallo harry.
ik heb vroeger gevaren met een
zekere kapitein Dost,het was op coaster Duurt
uit Groningen.Kan dat Harm Dost geweest zijn?
Zijn vrouw voer ook wel eens mee.
Laat het me eens weten
Een oud varensgezel.
Ik ben Harrie Dost 68 jaar,mijn vader Harm Dost heeft op de kustvaart gevaren maar ik weet niet als hij ook de Duurt heeft gezeten ,het zal wel kunnen in welk jaar moet dat geweest zijn?

mvg. Harrie Dost
Plaats reactie