Pagina 27 van 38

Re: Spliethoff's Bevrachtingskantoor N.V.

Geplaatst: 14 jan 2017 19:00
door marcel c
Hallo,

De Tiksi bouwjaar 1990 ex Achtergracht , 08-01-2017 vanuit de Noordersluis onderweg naar zee.

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes , Marcel

Re: Spliethoff's Bevrachtingskantoor N.V.

Geplaatst: 13 mar 2017 11:39
door marcel c
Hallo,

Spliethof besteld zes nieuwe schepen !

https://www.spliethoff.com/media/1979/20 ... r-type.pdf

Groetjes , Marcel

Re: Spliethoff's Bevrachtingskantoor N.V.

Geplaatst: 26 mar 2017 15:01
door Douwe J.
Prinsenbeek  1971 +  © J.Pauwels.jpg
Prinsenbeek 1971 + © J.Pauwels.jpg (110.9 KiB) 2638 keer bekeken

Re: Spliethoff's Bevrachtingskantoor N.V.

Geplaatst: 03 apr 2017 17:48
door marcel c
Hallo,

De Anjeliersgracht bouwjaar 1990 , 01-04-2017 t.h.v. snowplanet onderweg naar de Vlothaven.
De laatste A-boot is ook verkocht !

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes , Marcel

Re: Spliethoff's Bevrachtingskantoor N.V.

Geplaatst: 25 apr 2017 10:04
door marcel c
Hallo,

De Slotergracht bouwjaar 2000 , 22-04-2017 onderweg naar de Buka3.

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes , Marcel

Re: Spliethoff's Bevrachtingskantoor N.V.

Geplaatst: 26 apr 2017 00:30
door Basher
Lelijk he, die stripper(s) achterop :cry:

Re: Spliethoff's Bevrachtingskantoor N.V.

Geplaatst: 26 apr 2017 11:13
door Roy
Ennuh, haalt het nu werkelijk iets uit, of worden weer eens door de politiek voor de gek gehouden !?.

gr., Roy

Re: Spliethoff's Bevrachtingskantoor N.V.

Geplaatst: 26 apr 2017 14:39
door Theo Horsten
-------------------------------
die stripper(s) achterop
Ik mag aannemen dat we het hier over scrubbers hebben waarbij Roy zich afvraagt of dat werkelijk iets uitmaakt. Ja, dat maakt alles uit. Daar is voldoende onpartijdig onderzoek naar gedaan en de kosten van het plaatsen van een scrubber zijn, vooral op een bestaand schip, dermate hoog dat geen enkele eigenaar daar ooit in zou trappen als het niet werkte. Het punt is echter dat het alleen maar geld kost en helemaal niets opbrengt. Je vaart er niet economischer door, integendeel. Het schoonmaken van de uitlaatgassen kost extra energie en dus meer brandstof. Behalve brandstofkosten krijg je ook nog de kosten van grote hoeveelheden caustic soda. Het is dus puur een rekensom van installatiekosten plus extra brandenstofverbruik tegen het varen zonder scrubber, maar dan met dure, laagzwavelige brandstof.

Maar aan de werking hoef je niet te twijfelen. De zwaveluitstoot wordt met 60 tot 90 procent verminderd. Wie er meer van wil weten, moet DEZE pdf maar eens goed bestuderen. Zeer verhelderend. Dan weet je gelijk alles van de technische zowel als van de economische kant van de zaak.

Wat de kosten betreft: de installatie van een scrubber op een bestaand schip kost ergens tussen de 200 en 400 euro per kW. Die Slotergracht heeft 12.000 kW beneden staan, dus dat heeft ergens tussen de 2,5 en 5 miljoen euro gekost, afhankelijk van voor welk type scrubber Spliethoff koos. Dat is vast wel ergens te vinden.
Het is een zeer interessant onderwerp, vooral omdat geen enkele eigenaar straks meer ontkomt aan de vraag: scrubber of dure brandstof? Of gas? En dan kun je wel kiezen voor de hogere kosten van laagzwavelige brandstof, de vraag is of dat straks wel in voldoende hoeveelheden verkrijgbaar is. Zware troep is altijd te koop, dus dan zit je met je scrubber weer goed. Nogmaals: interessant onderwerp.
-------------------------------

Re: Spliethoff's Bevrachtingskantoor N.V.

Geplaatst: 27 apr 2017 12:07
door marcel c
Hallo,

De Taimyr ex Anjeliersgracht bouwjaar 1990 , gisteravond onderweg naar Arkhangelsk.

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes , Marcel

Re: Spliethoff's Bevrachtingskantoor N.V.

Geplaatst: 25 mei 2017 09:03
door marcel c
Hallo,

De Happy Rover bouwjaar 1997 , 18-05-2017 t.h.v. Snowplanet onderweg naar Klaipeda.

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes , Marcel