Foto's gezocht.

van: www.kustvaartforum.com
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: Foto's gezocht.

Bericht door p.arendz »

Dat van die 600 dwt zal hij gauw genoeg gemerkt hebben :lol:
:wink:
Vriendelijke groet,
---Peter.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Foto's gezocht.

Bericht door Jan van der Doe »

Denk ik ook wel.

Groet
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Alan
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mar 2017 14:47

Re: Foto's gezocht.

Bericht door Alan »

Leuke reacties allemaal. Dank daar voor. Maar helaas was ik ook al zo ver. Ben ook in Engeland op zoek geweest en zelfs bij Lloyd's. Helaas, helaas ik kom geen spat verder. Namen genoeg, foto's, ho maar. We gaan met frisse moed verder. ;-)
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Foto's gezocht.

Bericht door Evert Sikkema »

Iemand heeft mij gevraagd of ik een foto voor hem heb van een kustvaarder, een zogenaamde 500 tonner, gebouwd bij Pattje Waterhuizen zo tussen 1945 en 1950. Er schijnen daar toen meerdere schepen gebouwd te zijn van dat type.
Het gaat dus niet om één bepaald schip, maar eentje uit die periode.
Als iemand geen foto heeft maar wel namen weet dan is er, denk ik, ook wel het één en ander te vinden.
Al vast bedankt voor de moeite.
groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: Foto's gezocht.

Bericht door p.arendz »

Moi Evert,
Op shipspotters staan er wel wat. Even zoeken op "pattje" "1950".
Dan komen er zo een paar bovendrijven.
Vriendelijke groet,
---Peter.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Foto's gezocht.

Bericht door Evert Sikkema »

Bedankt, Peter.
Als ik op "shipspotters" klik, zoals jij aangeeft werkte dat (bij mij) niet, maar ik ben zelf naar shipspotters.nl gegaan en daar heb ik ondertussen al een aantal schepen gevonden. Dat ik daar niet eerder aan had gedacht.
Nogmaals bedankt.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: Foto's gezocht.

Bericht door hank »

Solvanti.

Ben op zoek naar foto van de Belgische Solvanti van N. V. Antigone uit Anwerpen.
Gebr. van Diepen,Waterhuizen. bnr. 954. 1959. 502 brt. 810 dwt. Deutz 660 pk. 11 m.
In 1968 Nicole (bel. vlag). 1984 gesloopt.

Hank.
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: Foto's gezocht.

Bericht door p.arendz »

Moi Hank,
Bedoel je deze? Hier als Nicole?
Vriendelijke groet,
---Peter.
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: Foto's gezocht.

Bericht door hank »

Peter bedankt.

Meen ooit eens een foto te hebben gezien van de orginele Solvanti met 2 masten en 2 bomen.(proefvaart of overdracht).
De Solvanti zou naast Nicole (1968) ook nog Roger (1976) en Roger F(1982)hebben geheten. 1984 gesloopt.Volgens mijn gegevens.
Nadat de Nicole was aangekocht zijn masten en bomen verwijderd en voer ze van Rijnhavens naar Spanje en Portugal.
Hank.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Foto's gezocht.

Bericht door Gert Schouwstra »

Uit "Schip en Werf" 27 november 1959:

Op de Eems heeft de geslaagde proefvaart plaats gevonden van het motorkustvaartuig Solvanti, dat bij de N .V . Scheepswerven Gebr. van Diepen te Waterhuizen (Gr.) werd gebouwd voor rekening van de Rederij Antigone te Antwerpen. De Solvanti (bouwno. 954) is van het half-shelterdecktype, heeft een d.w. van 810 ton en de volgende afmetingen: lengte o.a. 61,50 m, lengte tussen de loodlijnen 5 5,225 m, breedte 9,15 m en holte 3,65-4,72-5,77 m. De beladen diepgang bedraagt plm. 3,61 m.

De voortstuwing geschiedt door een 660 pk Deutz motor, waarmee het schip tijdens de proefvaart een snelheid behaalde van ca. 10 1/2 knoop. In de machinekamer zijn voorts twee Deutz hulpmotoren opgesteld. De uitrusting bestaat o.m. uit twee masten met vier laadbomen met een hijsvermogen van drie ton. Aan dek zijn drie Deutz hulpmotoren geplaatst. Het schip is verder o.m. uitgerust met Bodewes lieren, centrale verwarming, elektrische lichtinstallatie van 110 volt, radiotelefonie, echoloodinstallatie, richtingzoeker en MacGregor luiken. De ruiminhoud bedraagt 45 500 c ft balespace en 47500 c ft grainspace.

De bouw geschiedde onder toezicht van Lloyd’s Register of Shipping 100 A 1 en de Belgische Inspectie voor de Zeevaart.

Er staat op internet een foto van de Solvanti met masten en laadbomen TE KOOP
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Plaats reactie