Vuurtorens, lichtschepen en andere navigatiepunten.

van: www.kustvaartforum.com
jaap Termes
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 okt 2006 19:50
Locatie: Heemskerk

Vuurtorens

Bericht door jaap Termes »

Jan,
Het is dus niet Les Triagoz. De enige toren die daar staat, geel met zwarte band is Rocher Men Grenn ALL2003/04 - A1746 . in de Le Trieux rivier monding Kan nog nergens een foto vinden .

groet
Jaap
pluijm

Bericht door pluijm »

Hey Jaap,
Les Triagoz was van mij ook maar een gokje. Ik heb gekeken naar de plek vanwaar ik die toren zag en er de atlas bij gepakt.
Gelukkig staat ons huis NIET vol met vuurtorens.
Toch zijn er veel torens bij ons thuis te vinden.
Terwijl ik zaterdag de 16de met Frans de Lijster kennis maakte, kon mijn Dorothy het niet laten om geld uit te geven. Het resultaat was een dekbedovertrek met :?: :?: :?: Juist ja :!: :!: :!: Vuurtorens
Sindsdien slapen we hieronder:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en deze dient als kussenovertrek
Afbeelding
En dat is dan nog niet alles, want zo zien onze placemats eruit
Afbeelding
De wasmachine wordt hierdoor afgedekt
Afbeelding
en dit zie ik op ons douchegordijn
Afbeelding
De verjaardagskalender op het toilet sla ik maar over, want zoeen heeft natuurlijk iedereen.
groeten
Jan van der Pluijm
jaap Termes
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 okt 2006 19:50
Locatie: Heemskerk

Vuurtorens

Bericht door jaap Termes »

Jan.
Ik weet wel dat verzamelaars "gek"zijn. maar zo, nee, Zo krijg ik mijn vrouw niet mee.
Alles moet plat kunnen. Er staan vuurtorentjes in huis. Ik heb boven nog een lantaarn staan . Nog een schilderij(2 meter hoog) van Abraham gekregen en dan wat "plat" ligt papier, boeken, postzegels en een computer en kop vol en dan mijn Koelvaart nog.
Dus je bent niet de enige.
gr
jaap
vaerdereij
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
Locatie: Zwolle

leuchttürme

Bericht door vaerdereij »

Afbeelding
Afbeelding

Hoe er in Duitsland wordt geteld is me nog even onduidelijk.
Anne
vaerdereij
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
Locatie: Zwolle

Vuurtoren Pilsum

Bericht door vaerdereij »

Afbeelding
Cai, Pilsum midden op de kaart.
Moi,
Anne
Cai

Bericht door Cai »

Anne dat is echt een leuk Kaartje.. :D
vaerdereij
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
Locatie: Zwolle

Sehkarte Südliche Nordsee

Bericht door vaerdereij »

Moi Cai,
Van Eemshaven tot Cuxhaven is de kust en eilanden in kaart gebracht. Het is geen officiële zeekaart voor navigatie, maar meer een kaart voor de toerist. Gemakkelijk in de zak te steken en gekocht in: .......Carolinensiel voor maar € 4,95.
Groet,
Anne

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
pluijm

Bericht door pluijm »

Stik goed, dat Anne en Cai en sorry als ik iemand vergeet, de vuurtorens in het noorden onder de loep nemen. Zelf ga ik na Frankrijk maar naar Portugal. Het zijn er maar een paar, maar wie weet krijg ik nog de gelegenheid om er meer voor de lens te krijgen. Het maken van een foto van een vuurtoren is altijd VEEL makkelijker alks het maken van een foto van een schip!!!!! De vuurtorens vindt je altijd op dezelfde plaats.
In Portugal mag Cabo da Rocha naturlijk niet ontbreken
Afbeelding
en je koopt daar natuurlijk ook een foto van een profi
Afbeelding
Nooit zal ik het gezicht van die man vergeten, die ik op het toilet van het VVV kantoortje bij de vuurtoren aansprak met "zien we elkaar alweer".
Het korte geheugen van de man had hem blijkbaar in de steek gelaten, want hij was vergeten, dat hij 's morgen in Sintra Dorothy en mij had verrast toen hij ons in het Nederlands aansprak, terwijl we onderling geen woord wisselden. Het ging toen over vogeltjes, die de brave borst had gezien en waar we hijgend van het naar bovenlopen helemaal geen aandacht hadden.
In Cascais, monding Taag, staat deze toren
Afbeelding
Hier heb ik ook nog een plaatje geschoten
Afbeelding
Cavaleiro, gelegen ten zuiden van Sines.
En hoewel ik er zeker van ben, dat ik er een foto van heb gemaakt in 1995, moet Cabo Sao Vincente nog maar even wachten.
groeten
Jan van der Pluijm
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

@Jan, hoort deze tekening van het lichtschip Terschellingerbank ook bij dit prachtige topic van vuurtorens?

Afbeelding
pluijm

Bericht door pluijm »

Natuurlijk Ben.
Alles wat rondom de kust en havens licht geeft zou hierbij moeten kunnen.
Althans naar mijn mening. Dan kunnen we hier nog HEEL lang vooruit.
groeten
Jan van der Pluijm
Plaats reactie