Offshore.

van: www.kustvaartforum.com
pluijm

Bericht door pluijm »

Jou eerste vraag Roy;
Zou het deze kunnen zijn?
Tokai
Cargo Ship
IMO Number: 8616609 Country: Saint Vincent and the Grenadines
MMSI Number: 377339000 Length: 85.0m
Callsign: J8B2707 Beam: 14.0m

Geen foto kunnen vinden.
groeten
Jan van der Pluijm
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Bericht door Ron H »

Deze dan waarschijnlijk
Afbeelding
Het lijkt mij trouwens een zusterschip van de twee schepen van A2Sea welke voor installeren van windmolens verbouwd waren.

Foto afkomstig van: www.shipphotos.co.uk
Jan.Rosmolen
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 mei 2008 21:22
Locatie: Hoek v Holland

Bericht door Jan.Rosmolen »

Ahoy mannen,

Taklift 4 + Eerland 26

Afbeelding

Vr Gr Jan
Keep it in de holes
Roy-

Bericht door Roy- »

Hartelijk dank voor het speurwerk.
Is met dat AIS systeem, of hoe heet dat, misschien misschien het juiste schip in Lowestoft te traceren ?.
Met de foto van Ron en de info van Jan moet het toch mogelijk zijn om te verifieren of het allemaal juist is.
Gevoelsmatig denk ik dat het schip op de foto klopt.
( Als dank probeer ik de volgende keer iets uit the good old days voor jullie uit te voegelen. Daar ben ik n.l. wat sterker in.................).

m.v.g. Roy
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Bericht door Ron H »

Jan.Rosmolen schreef:Taklift 4 + Eerland 26
Is dit een foto van twee jaar terug of komt de TL 4 hier nu mee aanslepen?
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Bericht door Ron H »

Roy schreef:Is met dat AIS systeem, of hoe heet dat, misschien misschien het juiste schip in Lowestoft te traceren ?
( Als dank probeer ik de volgende keer iets uit the good old days voor jullie uit te voegelen. Daar ben ik n.l. wat sterker in.................).
Ik heb al via Port of Lowestoft gezocht, maar niets aangetroffen. Verder denk ik dat zijn radar uit staat.
Roy-

Bericht door Roy- »

Hallo Ron,

Zo te zien is dit een removal van een jacket, anders had het wel netjes in de paint gestaan !.
Mogelijk afgevoerd naar de Sloehaven ?.

m.v.g. Roy
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Bericht door Ron H »

Roy,

Klopt, ik denk dat dit het oude K10-V jacket is, dat twee jaar terug verwijderd werd.

Binnenkort (of nu) verwijdert de TL4 echter weer een oud eilandje. Aangezien de TL4 afgelopen week zonder jib naar buiten ging, gaan mijn voelsprieten nu omhoog en moet ik ergens in de waterkant gaan liggen.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

xxx

Bericht door maarpol »

Een 40 jaar geleeden ging er een Hollander in de olie , tot en met vader Abraham maakte er een plaat van. Den Uil zit in de olie ... ziet er naar uit dat Roy ook de olie in gaat. :lol: :lol: . Maar zet er een paar plaatjes by die op het Ekofisk veld gemaakt zyn een heel mooie dag . Kan Roy zich voorbereiden wat er buiten te wachten staat :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier een link naar een actieve Noorse sokkel kaart , kan je zien wat de platformen heeten en zien waar ze leggen. Klik op de rondjes/platfomen dan kryg je informatie op over dat veld/platform en klik dan ook more daar liggen wat foto s onder en facts over dat veld . Eigenaars procent verdeeld ook hoe neer dit veld in produktie kwam Produktie kapasiteit etc etc
https://www.aftenbladet.no/energi/energymap/

En een foto van het oOseberg A platform waar er brand aan boord was , de bran onstond in een kast met elektrische hoogspenning. Rookte veel maar werd snel geblust.

Afbeelding
Oseberg A waar de brand aan boord was.

Afbeelding

Foto van het Oseberg veld met de Oseberg A in de midden.

Groeten Martin
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Bericht door Evert Sikkema »

Afbeelding
Afbeelding
Deze oude visserschepen (die afgemeerd liggen bij Ipswitch) zijn, nadat ze afgedankt waren voor de visserij, nog een poos ingezet als bevoorradingsschepen voor de offshore.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Plaats reactie