OLAU-ferry-liefhebber in topic In het Rotterdamse schreef:
Het "anti quote-beleid" maakt de communicatie er in dit forum niet duidelijker op.
Neem als voorbeeld de reactie van Gerrit1955 van zo sep 05, 2010 9:10 am.
Kijk eens naar de ingreep door een beheerder van dit forum in Gerrit's reactie:
- het maakt het oorspronkelijke bericht er onduidelijker op.
- het is volgens mij bij de wet op auteursrecht zelfs verboden om in iemands intelectuele eigendom te "sleutelen".
- de anonieme beheerder zelf schrijft juist onduidelijk, zonder interpuncties.
Terug on topic: de Rotterdamse Wereldhavendagen treffen het dit jaar met de weersomstandigheden.
Helemaal mee eens, Olau-fan!
Het maakt het er inderdaad onduidelijker op! Ik stoorde me ook vooral aan het onduidelijke taalgebruik van de moderator. Het gebruik van volledige zinnen en interpunctie ontbreekt in zijn geheel:
Citaat:
Dit naar aanleiding van het stukje van Bob Heikoop hierboven geschreven!
Beste Gerrit gewijzigd naar aanleiding van het Quote beleid lees elders.
beheerders Kustvaartforum
Het is dat je het net kunt begrijpen, maar het begint op iets te lijken wat geen mens kan begrijpen! Daarnaast is het op fora vaak goed gebruik dat je 'edit'-dingen schuingedrukt, onderaan, het bericht plaats. Een juiste aanpassing voor mij had geweest:
Edit: Er werd hier gequoteerd uit bovenstaand bericht van Bob Heikoop. Vanwege het quotebeleid op dit forum is dit bericht aangepast door een van de beheerders. Het quotebeleid is hier te lezen.
Groeten, beheerders KustvaartforumMaar los daarvan ben ik het niet eens met het weghalen van deze quote; Gerrit reageerde in totaal op het gequoteerde bericht, waar een paar berichten na kwamen. Op zo'n moment lijkt het mij handig om duidelijk te maken op welke post je reageert. Ik ben het echter helemaal eens met de regel om afbeeldingen in quotes weg te halen, dat maakt het forum inderdaad onleesbaar, maar om nou zo streng op te treden door te dreigen die berichten maar direct te verwijderen....
Ik zou in dit bericht, wat ik nu schrijf, bijvoorbeeld ook niet weten hoe ik dit zonder quotes doe, vooral omdat ik naar een andere topic verwijs, maar ik het gepaster vind om het hier met de hele groep te bespreken!
Jongens, wat vindt iedereen hiervan?