Van de beheerder / moderatoren.

van: www.kustvaartforum.com
Mark

Re: Van de beheerder.

Bericht door Mark » 18 jun 2010 17.20 18:38

Aan alle forumleden,

Vrijdag 18 juni ontving ik een email van Peter Vincent Schuld van Stichting Swordstone, een stichting die jaagt op illegaal gebruik van foto's en het schenden van copyright.
Het topic "Actueel Nieuws (vanaf nov.'05)" op het Binnenvaartforum bevat gekopieerde nieuwsberichten met foto's. Twee (pers)fotografen hebben inmiddels een claim ingediend bij deze stichting wegens het schenden van het copyright.

Welke (financiële) consequenties dit voor het forum gaat hebben weet ik nog niet. Het is ook nog onduidelijk wie de desbetreffende fotografen zijn, om welke berichten het gaat en wie deze geplaatst hebben. Zodra er meer bekend is zal dit via het forum bekend gemaakt gaan worden. Tot die tijd zal het topic "Actueel Nieuws (vanaf nov.'05)" op het Binnenvaartforum gesloten blijven.

Door deze gebeurtenis willen wij als Beheerders en Moderators vragen om zorgvuldig om te gaan met de berichten die geplaatst worden: plaats enkel foto's en teksten die van jullie zelf zijn, om deze toestanden in de toekomst te voorkomen.

Namens Beheerders en Moderators,
Mark

Evert Sikkema

Bericht door Evert Sikkema » 03 sep 2010 17.20 18:44

Je mag best citeren uit een artikel, onder bronvermelding, je mag ook wel een deel van een foto gebruiken als je ergens commentaar op wilt leveren en zo zijn er nog wel meer mogelijkheden om ergens de aandacht op te vestigen.
Zo zie je bijvoorbeeld wel eens, zeg maar in de digitale versie van Schuttevaer of een andere krant een begin van een artikel staan en na zo'n 5 tot 6 regels staat er zoiets als klik hier om verder te lezen.
Als je nu dat eerste stukje overneemt en vervolgens verwijst naar de website waar je het hele artikel kunt lezen is er volgens mij niks aan de hand.
Maar het zou wel eens zo kunnen zijn dat het plaatsen van een kopie van een rederijfoto niet mag, want vaak staat daar bijvoorbeeld achterop copyright Sky Foto.
Ik denk dat het al weer lastiger wordt of misschien wel minder lastig wordt als bijvoorbeeld achterop een foto Copyright N.V. Stoomvaart Mij. "Nederland" staat. De rechten zullen waarschijnlijk overgegaan zijn naar Nedlloyd, maar dat werd weer P&O Nedlloyd en dat is weer Maersk geworden.
Hier kun je er één en ander over lezen:
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/citeren/

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.

Mark

Bericht door Mark » 30 mei 2011 17.20 20:51

Hallo allemaal,

Bij deze wil ik jullie mededelen dat ik per 1 juni stop als beheerder van het Kustvaartforum.
Ruim 1.5 jaar heb ik met veel plezier het beheer van het forum op me genomen, maar tot mijn spijt heb ik enige tijd geleden moeten concluderen dat ik nog te weinig op het forum aanwezig ben om het forum op een goede wijze te beheren.

Ik heb Dennis gevraagd mijn administrator rechten per 1 juni om te zetten naar een 'normaal' profiel. Vanaf die dag zal Dennis, na de Moderators, het aanspreekpunt zijn voor forum gerelateerde zaken.

Met vriendelijke groet,
Mark Prummel

Ben

Bericht door Ben » 31 mei 2011 17.20 07:59

Hallo Mark,

Bedankt voor het werk dat je als beheerder voor het Forum hebt gedaan.

Jan Stolp

Bericht door Jan Stolp » 31 mei 2011 17.20 19:47

Hoi Mark,

Bedankt voor al je inspanningen voor het forum.

Groet Jan

Huug
Contacteer:

Bericht door Huug » 02 jun 2011 17.20 10:14

Mark,

Bedankt voor je inspanningen. Het ga je goed met de hobby!
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

http://www.shipspotters.nl

The Lighthouse

Bericht door The Lighthouse » 05 jun 2011 17.20 13:05

Dag Mark,

ook namens mij, bedankt voor al je inzet en inspanning voor de site.

Vriendelijke groet,
Vriendelijke groet,
Arn Hagen

www.arnsfotografie.com

Huug
Contacteer:

Bericht door Huug » 02 jan 2012 17.20 20:30

Een blik terug

2011 is geschiedenis ! Men kan stellen een jaar waarin veel veranderde in onze wereld maar daar gaan we het niet over hebben.
Ons Forum mocht zich verheugen in het feit dat er weer meer gekeken werd als in 2010.
De nadruk leg ik op “gekeken” want het aantal schrijvenden blijft daar flink bij achter.
Gezien de energie die de schrijvenden , moderatoren en beheerder er insteken zou het welkom zijn als er wat meer “schrijvende” forumgangers komen.

Toch een woord van dank aan de immer enthousiaste bijdragen van de oud en nieuw gedienden jullie bijdragen worden zeer op prijs gesteld door alle kijkbuisvrienden. De knowhow die in het forum aanwezig is verbaast mij iedere keer weer.

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat ik als beheerder niet meer actief ben, in deze heeft Ben Gernaat per 01.01.2012 na een proefperiode de stok definitief overgenomen. Ben koos er voor eerst wat op de achtergrond te blijven, dit om te proeven wat er op hem afkwam als beheerder een gezonde instelling lijkt mij. Gezien de hoeveelheid werk die hij er insteekt verdient hij dan ook onvoorwaardelijke steun.
Ook op het moderator front zijn wat veranderingen geweest door pensionering van good old en nooit aflatende Wrijfhout. De moderatoren oud en nieuw allen bedankt voor jullie inzet.

Voor mij is dit de laatste blik terug of terugblik.

Een goed 2012 !
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

http://www.shipspotters.nl

Evert Sikkema

Bericht door Evert Sikkema » 02 jan 2012 17.20 22:40

Wat moeten we hier nog verder aan toevoegen, Huug.
Ik denk dat het goed zou zijn dat eens wat meer "de pen ter hand' zouden nemen.
Er is zo veel te vertellen, te vragen, uit te leggen en ga zo maar door.
Af en toe hoor je wel eens dat de moderators wel het één en ander voor hun kiezen krijgen.
We moeten bedenken dat we allemaal goedwillende amateurs zijn, ook de beheerder en moderators.
Ik hoop dat 2012 weer een goed jaar wordt wat het forum betreft.

groeten
Evert Sikkema
Laatst gewijzigd door Evert Sikkema op 03 jan 2012 17.20 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 03 jan 2012 17.20 08:08

Jij ook een goed jaar toegewenst, Huug en dank voor alles wat je voor dit forum hebt gedaan.
Je schrijft...
    • Gezien de energie die de schrijvenden , moderatoren en beheerder er insteken zou het welkom zijn als er wat meer “schrijvende” forumgangers komen.
Daar gaat het nu juist om: niet alleen de energie maar vooral de tijd die je erin moet steken om een goed stuk te schrijven waar anderen iets aan hebben. Als je een goed onderwerp bij de kop hebt waar je meerdere postings voor nodig hebt, waar een beetje onderzoek voor nodig is om te zorgen dat je je feiten goed hebt en goed op een rijtje, dan ben je zomaar een halve en vaak ook een hele dag bezig. Dat geeft niet, want het is leuk en leerzaam werk, maar om dat dan ook nog op twee forums te doen, wordt mij wat te veel. En van dubbel plaatsen, hou ik niet, wat zowel voor tekst als foto's geldt. Vandaar dat het voor mij hier op dit forum meestal beperkt blijft tot het reageren op anderen. Zelf een topic starten, zal ik niet zo snel doen.

Maar wat niet is, kan nog komen, want ik haal heel veel uit deze site en kom hier met veel plezier.
Ook alle andere lezers en schrijvers en plaatsers een goed en gezond 2012 gewenst!

Plaats reactie