Mooie Opnaam van de BJÖRN M, Ben!
Armin
Deklast.
Re: Deklast.
De Nederlandse Betty van 1951 en de de Duitse Athene van 1966 met aanmerkelijk minder lading op de luiken als de Björn M.
Re: Deklast.
De Indonesische Caroline, gebouwd in 1960 als Pollendam, heeft ook aardig wat op de luiken staan.
-
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
- Locatie: Noord Holland
Re: Deklast.
Lady Sophie 1969.
gebouwd bij Scheepswerf en Machinehandel Holland in Hardinxveld
Manager vd Laan, Willemstad en in 1979 Big Lift
gesloopt?????????
groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
-
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Deklast.
Dit is wat Scheepsfotoruilbeurs er van zegt:
LADY SOPHIE 6920305, vrachtschip voor het vervoer van zware ladingstukken, 5-6-1969 te water gelaten, 8-1969 opgeleverd door N.V. Scheepswerf & Machinefabriek “Holland”, Hardinxveld (302) als LADY SOPHIE aan Scheepvaart Mij. “Lady Sophie” N.V., Willemstad-N.A., in beheer bij N.V. Van der Laan’s Scheepvaart & Handel Mij., 753 BRT, 396 NRT, 1.333 DWT, 1-7-1973 in beheer bij Big Lift Shipping Co. N.V., Willemstad-N.A., eigenaar bleef Scheepvaart Mij. “Lady Sophie” N.V., Willemstad-N.A., 1975 in beheer bij Big Lift B.V., Dordrecht, 1976 verbouwd en verbreed naar 16,34 meter, 786 BRT, 418 NRT, 1.354 DWT, 1979 thuishaven: Roatan-Honduras, 1979 in charter bij Topsail Maritime Inc., 1980 in charter bij Grancarga Maritima Ltda., Rio de Janiero, 6-1982 verkocht aan Grancarga Maritima Ltda., Rio de Janeiro-Brazilië, zou gesloopt zijn in 2004, nooit bevestigd, 1-2009 (LR) geschrapt uit Lloyd’s Register; bestaan twijfelachtig.
LADY SOPHIE 6920305, vrachtschip voor het vervoer van zware ladingstukken, 5-6-1969 te water gelaten, 8-1969 opgeleverd door N.V. Scheepswerf & Machinefabriek “Holland”, Hardinxveld (302) als LADY SOPHIE aan Scheepvaart Mij. “Lady Sophie” N.V., Willemstad-N.A., in beheer bij N.V. Van der Laan’s Scheepvaart & Handel Mij., 753 BRT, 396 NRT, 1.333 DWT, 1-7-1973 in beheer bij Big Lift Shipping Co. N.V., Willemstad-N.A., eigenaar bleef Scheepvaart Mij. “Lady Sophie” N.V., Willemstad-N.A., 1975 in beheer bij Big Lift B.V., Dordrecht, 1976 verbouwd en verbreed naar 16,34 meter, 786 BRT, 418 NRT, 1.354 DWT, 1979 thuishaven: Roatan-Honduras, 1979 in charter bij Topsail Maritime Inc., 1980 in charter bij Grancarga Maritima Ltda., Rio de Janiero, 6-1982 verkocht aan Grancarga Maritima Ltda., Rio de Janeiro-Brazilië, zou gesloopt zijn in 2004, nooit bevestigd, 1-2009 (LR) geschrapt uit Lloyd’s Register; bestaan twijfelachtig.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
- Locatie: Noord Holland
Re: Deklast.
Bedankt, Gert, voor je antwoord.
Om te zien was het geen mooi schip, maar daar gaat het natuurlijk niet om.
groeten
Evert Sikkema
Om te zien was het geen mooi schip, maar daar gaat het natuurlijk niet om.
groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Re: Deklast.
De Hondsbosch in juni 1969 in IJmuiden met een deklading oud papier. Zo te zien ligt dat er niet zo netjes meer bij. Oorzaak slecht weer?
Scheepswerf Doornbos, Tjamsweer bouwde haar als Gesina in 1947.
Scheepswerf Doornbos, Tjamsweer bouwde haar als Gesina in 1947.
Re: Deklast.
De Vrouwepolder, 1948 gebouwd als Magna Pete, met een deklast gasflessen (?) in de gangboorden. Wat me opvalt is dat ze daar "los" liggen of zie ik dat verkeerd.
Re: Deklast.
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.