Reefers

van: www.kustvaartforum.com
compass

Re: Reefers

Bericht door compass »

Niet goed Jaap,

Op de bovenste foto heeft ze al de oranje/zwarte gespiegelde P in de pijp van Primlaks. Ze is daarna omgedoopt tot Pacific Marchioness, verlengd met nog een ruim en 4 jaar lang 'mijn bootje' geweest.

Daarvóór was zij van Jaczon.

Cobrecaf had iets van zwart/rood/wit met sterren of id.
Overigens wel veel charter reizen voor Cobrecaf gedaan. Heel fijne Club om voor te varen !!!


Groeten,
Bert de Boer
jaap Termes
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 okt 2006 19:50
Locatie: Heemskerk

Re: Reefers

Bericht door jaap Termes »

Goed zo, Bert

Ik dacht zelf aan Cobrecaf. Ik had beter moeten weten.

gr,
Jaap
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Reefers

Bericht door Ben »

compass schreef:.......omgedoopt tot Pacific Marchioness, verlengd met nog een ruim en 4 jaar lang 'mijn bootje' geweest.
@Bert, speciaal voor jou :shock:

Afbeelding
De Pacific Marchioness, origineel en verlengd.
Afbeelding
compass

Re: Reefers

Bericht door compass »

Hoi Ben,

Bedankt.
Eigenlijk had ik willen zeggen 'ons bootje'.
Ik heb er die 4 jaar afwisselend als Stuurman en Kapitein op gevaren samen met Jaap van Beelen (in memoriam). Als hij aan boord was dan was ik 1e Strm. en als Jaap op verlof ging nam ik de boot over. Ook de rest van de bemanning was tamelijk honkvast en dat is een zegen voor bemanning, schip en rederij en dan spelen rangen, standen en zelfs het salaris een bijrol. Gewoon 'onze boot'.
Wessel, Ludwig, John, Gerard om er slechts een paar te noemen. Allemaal veroordeeld tot de 'longstay' afdeling :wink:

Groeten,
Bert de Boer
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Reefers

Bericht door Ben »

Afbeelding
Aruba Bay - 1964 - Caribbean Reefers, Willemstad N.A. - 2006 gesloopt als Mateus K.
brs

Re: Reefers

Bericht door brs »

Aruba Bay - 1964 - Caribbean Reefers, Willemstad N.A. - 2006 gesloopt als Mateus K.
Thank you very much for the picture.

Afbeelding
She was buildt for Swedish owners (Polarrederierna) as Polar Viking. I was working there as 1st engineer
and chief engineer 1/4-1971 - 7/8-1972
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Reefers

Bericht door Ben »

Leo schreef:Begin 1984 lag de SUNREEF (bj 1979/3271gt) opgelegd in de Eemshaven...Later in 1984 is het schip herdoopt in IGLO EXPRESS...(Vroon)
Hier is zij als IGLO EXPRESS:

Afbeelding
Roy-

Re: Reefers

Bericht door Roy- »

Misschien ook leuk om te weten, bij Piet Vroon ook nog even verlengd.
Ze ligt nu letterlijk weg te rotten. Ik meen dat de lading uit vis bestond !.

m.v.g. Roy
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Reefers

Bericht door Huug »

Afbeelding

Afbeelding

United Malika

Stond er bij en keek er naar
November 2003 . De Boa Giant zou het klusje na wat graafwerk wel klaren maar dat lukte niet.
Fuel transfer.

Zonder enige twijfel zal er geen bruikbaar stukje meer van het schip over zijn nu het daar inmiddels al zo lang en verlaten ligt.
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Reefers

Bericht door Ben »

De levensloop van de Sirara op de mooie :wink: foto, die na een "carriere" van bijna 40 jaar vorig jaar werd gesloopt.
IDNo: 7020164 Year: 1970 Name: SIRARA Type: Cargo ship (ref) Flag: LBR Tons: 1967 DWT: 3600 Length overall: 100.4 LPP: 89.4 Beam: 14.4 Builder: Rochelle-Pallice
Subsequent History:[L as HAMOOR QUEEN] - 80 GAN QUAN - 88 WINDFROST - 89 PRASLIN REEFER Disposal Data: Broken Up Bilbao 2.6.2009
Plaats reactie