Waarom ben jij gestopt met varen?

van: www.kustvaartforum.com
a.wiendels
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2015 12:17

Re: waarom ben jij gestopt met varen

Bericht door a.wiendels »

Nick schreef:Hallo allemaal
Ik ben gestopt met varen na zo 15 jaar zowel op zee als op de rijnvaart gezeten te hebben.
Eerts ben ik gestopt op zee omdat ik afgekeurt werd op mijn oren verloor door een ongelukje het gehoor in mijn rechter oor ( rechter oor helemaal doof.
Ben toen op de rijnvaart gaan werken. daar stopte ik en geen naar de panamese coast vaart.
Later toch weer op grotere schepen. ben toen opnieuw getrouwd vrouw vondt het niks ik was nooit thuis met twee kinderen.
Ben toen terug gegaan naar de rijnvaart ben op een gegeven moment gescheiden want ik wou het varen niet loslaten kon niet wennen aan de wal. Moest helaas het in 1990 toch opgeven van wegen een hartinvarkt.
Maar heb nog altijd zowel als in slechte tijden als in goedce tijden heimwee naar zee
Ik zie dat ik niet de enige ben gelukkig.
Het enige wat ik nog met de vaart te maken heb is het bouwen van RC modelboten :lol: :lol:
Maar het is een goed idee van dat soort Henry dunant
Wat nemen we voor schip een oude sleepboot :lol:

hallo iedereen kom hier nog wat oude bekenden tegen ik heb zelf twaalf jaar gevaren. Ik ben begonnen op 16 jarige leeftijd als leerling machinist bij Seatrade en heb de eertse twee jaar van mijn zee loopbaan op het koelschip mv Atlantide gevaren we zaten meestal op de noord atlantic vooral in de winter geen pretje. Daarna rederij Smits op de koelschepen Dita en de Louise smits, de laatste ook nog weggebracht naar honduras als Don Alberto. daarna kwamen de de M schepen in beeld de Marinus, Markiri, Maria, Ida,nog een keer de Markiri en als laatste de Louise smits (de enige met een zeven cylinder M.W.M omkeerbare motor de rest had een acht cylinder M.W.M met verstelbare schroef) daarna de A schepen Angela en Amanda smits en tot slot de Claudia smits. Ik ben gestopt om dat ik geen zin meer had vooral omdat er enkele vervelende dingen zijn gebeurd, Eerst overvallen in Nigeria, daarna ook nog eens beschoten op volle zee en tot slot een aanvaring met een Urker kotter die een groot gat in mijn hut sloeg. ik had geluk was net een paar minuten daarvoor mijn kooi uit maar de lol was er wel af en ben aan de wal gebleven tot 2005 toen heb ik in mijn vakantie nog een reisje van twee weken op de Delfborg van Wagenborg gemaakt en dat was wel weer leuk.Ik heb tot 1991 nog wel ruim vier jaar de hele wereld rondgezworven voor een bedrijf die lasershows verzorgd en sinds 1992 werk ik bij Scania in Zwolle . De enige schepen waar ik nu nog op kom is als passagier op veer boten.
sparks

Re: Waarom ben jij gestopt met varen?

Bericht door sparks »

Meerdere redenen,

Functie hield op te bestaan. Kwam mijn lief tegen net voor ik als scheepselectricien/RO op een Belgische boot aanmonsterde. Conclusie van die reis voor mij was "Met Belgen moet je lekker een pint pakken maar niet mee gaan werken". En dan zit er ook nog eens zo'n schat van een meid maar al op je te wachten waar ik hopeloos verliefd op was. Het risico dat ze ingepikt zou worden door een ander werd mij te groot :D

Was wel lastig, ik heb de eerste 5 jaar regelmatig overwogen om terug te gaan en moest de eerste 10 jaar minimaal 5 keer per jaar naar de sluizen bij ijmuiden. Maar die schat zit na 25 jaar nog steeds naast me op de bank.
Plaats reactie