Koftjalk Tromp / Soli Deo Gloria.

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Afbeelding

Afbeelding
Joost F
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:46
Locatie: veelal dordt

soli deo Gloria

Bericht door Joost F »

Wie gaat er nog wat foto's plaatsen over de voortgang van deze majestueuze kof??
het is zo'n eind rijden vanuit Dordt..
Joost
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Soli deo Gloria foto's.

Bericht door Ben »

Op verzoek van Joost F vanmiddag wat foto's gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Joost F
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:46
Locatie: veelal dordt

soli deo Gloria

Bericht door Joost F »

effe lekker genieten...
Ben, je ben bijna sneller dan het licht,
bedankt Joost F
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: soli deo Gloria

Bericht door Ben »

Joost F schreef: Ben, je ben bijna sneller dan het licht.
Joost, graag gedaan. Ze wordt niet zover van mijn huis vandaan gerestaureerd en bovendien roept ze bij mij veel herinneringen op. In de jaren zestig voer ze regelmatig door het van Starkenborghkanaal in Groningen en zag ik haar vanuit mijn ouderlijk huis.
Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Tromp / Soli Deo Gloria

Bericht door Ben »

Dit staat vandaag in de Leeuwarder Courant. Naar welke werf in Groningen is zij gegaan?
Afbeelding
Jan Stolp
Berichten: 2243
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Bericht door Jan Stolp »

Een van de eigenaren van de kof is Jelle Talsma ,die heeft ook een werf in Groningen .Iets buiten de stad ,dacht ik,daar zal hij wel naar toe gaan.
Ik hoop niet het begin van een zwerftocht zonder eind.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Er is nu een website over de koftjalk TROMP, de voormalige Soli Deo Gloria:
https://www.stichtingtromp.nl/
Jan Stolp
Berichten: 2243
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Koftjalk Soli deo Gloria / Tromp.

Bericht door Jan Stolp »

Anonymous schreef:De tjalk Soli Deo Gloria staat hier te koop https://tinyurl.com/auhey

Hier verder de gegevens van deze tjalk

m.s. SOLI DEO GLORIA- PHPM (1954 - 1967) ...............................

1967: (15 januari) 'PMI NAVIGATOR', Liberation Steamship Company Inc., Manila (in Vierverlaten bij Scheepswerf Barkmeijer gehermotoriseerd: 2 tew 3 cil. dieselmotor van Klockner-Humboldt-Deutzmotoren AG, K6ln (220 x 360), 150 r.p.k., voorzien van het oorspronkelijk zeiltuig en verbouwd tot opleidingschip. Het vertrok in maart 1967 voor een tocht van ca. 10.000 mijl naar Manila. Het schip zou via de Middellandse Zee varen, maar kon door de blokkade van het Suez-kanaal na de zesdaagse oorlog niet verder dan Gibraltar; verkocht en in de vaart als vissersvaartuig, later als stenenvisser vanuit Gibraltar. '

1996: (12 april) als `GRAZIA' in de vaart als zandzuiger met als thuishaven Palermo
Ik had net een oude eigenaar,Chris Woestenburg, aan de telefoon die zich stoorde aan de mythe die hierboven ook is beschreven als zou het schip voorzien van zeiltuig op weg zijn gegaan maar in Gibraltar is blijven hangen als stenenvisser.
Het ware verhaal is dat het schip mrt 67 op weg is gegaan zonder omgebouwd te zijn als zeilschip en in Italié munitie heeft geladen voor Dar es Salaam.
Door de uitgebroken 6 daagse oorlog en de stremming van het kanaal is het schip teruggekeerd en is de munitie er weer uitgegaan.In 68 is het aan de ketting gelegd in Porto Ercole wegens munitie smokkel en door de staat verkocht .
Hierbij was de makelaar betrokken waarvan de zoon de makelaar was die bemiddelde bij de verkoop aan Chris Woestenburg vele jaren later.
Binnenvaart
Berichten: 28519
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Zeegaande tjalken.

Bericht door Binnenvaart »

Op 12-12-2009 foto's gemaakt van de koftjalk Tromp die ze aan het restaureren zijn in Groningen.

Stichting Koftjalk Tromp

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie