Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

van: www.kustvaartforum.com
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door Roy »

Die jaarlijkse uitgaven van Scheepvaart boekjes zijn een aardige handleiding, maar meer ook niet.
Ik heb er in de loop der jaren al zoveel fouten in ontdekt dat ik bijvoorkeur de gegevens toch eerst elders na check, zover dat dan mogelijk is.
Wat dat aangaat zou die gememoreerde Duitse site wel eens heel wat betrouwbaarder blijken te zijn. :roll:
Helaas ben ik minder bekend met de K.H.V. dan G.H.V. Daar staat tegenover dat op dit forum wel erg veel expertise op K.H.V. gebied is. :idea: :wink:

m.v.g., Roy
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door R.Konigers »

verwarrend hoor...Ben , vele andere registers vermelden dit niet , ik ga vanavond bellen met iemand die het zeker moet weten...ik hoop dan veel meer achtergrond informatie te krijgen.

Afbeelding
Nog eentje uit de serie van 5....de Avon (ex Atair '80)..in 1981 weer verkocht als My Destiny.
Mvrgr Roelof
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Gouwens Engineering & Shipping Krimpen ad IJssel

Bericht door Ben »

R.Konigers schreef:.......... en tenslotte de Frederique Leonie (ex Vilm) voor Vissick Maritime Inc. (P.Gouwens).
De Frederique Leonie, even op de foto klikken :wink:

ShipSpotting.com
Afbeelding
© PWR
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door R.Konigers »

In 1980 werd het fraaie scheepje ,de duitse Gunhild (ex Ozean '72), aangekocht door Ship Shape Nav.Inc. Panama
(Gouwens) en omgedoopt in Medway 1...herkend iemand misschien de rederijvlag op de middelste mast ?
Afbeelding
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
Ook nog in 1980 werd de panamese Boekanier 1 overgekocht van dhr.de Koster en omgedoopt in Don.
Soc. Pro-Mar Maritime Shipping Co , Panama.
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door Huug »

Afbeelding

Enkele jaren geleden de x Don als West in redelijke staat van ontbinding als woonschip op kade 139 te Antwerpen. Helaas heb ik de foto,s niet gedateerd. Op de onderste foto is de voormalige naam en thuishaven nog zichtbaar

Afbeelding
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door Huug »

Afbeelding

Deze werd weer later gemaakt elders in Antwerpen na een fikje
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door R.Konigers »

Goedemiddag Huug...mooie bijdrage man...dat fikkie was op 22-9-06..febr.07 is het schip te Gravendeel gesloopt.
Mvrgr. Roelof
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door Ben »

De Boekanier I van Zadeko Shipping (L. de Koster):

Afbeelding

IDNo: 5360948 Year: 1961 Name: TIDE Flag: DEU Tons: 499 DWT: 1150 Length overall: 66.3 LPP: 60.0 Beam: 10.6 Builder: Jadewerft, Wilhelmshaven
Subsequent History: 69 ROTTNEROS - 76 BOEKANIER I - 80 DON - 84 LA PAZ - 89 HERO - 92 WEST Disposal Data: fire at Antwerp 22.9.06 & BU 's-Gravendeel 2.07
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door R.Konigers »

Ik ben over de Fa.Gouwens nog niet veel wijzer geworden , ik hoop spoedig hierop terug te komen , intussen gaan we gewoon verder. In 1980 werd de Griend alweer verkocht als Friend...en in 1981 gingen ook de Avon en de Promar in de verkoop...echter de ex Promar bleef als BELMAR bij Gouwens in management...de Fiona W werd in Delfzijl opgelegd...de Bianca W werd ook in 1981 verkocht.
In 1981 kwam de ex duitse Ganton de vloot weer versterken en werd omgedoopt in GRENAR.

@ Ben..de Boekanier 1 zat bij Slobben Shipmanagement ,Kampen aan kantoor....eigenaar was inderdaad L.de Koster (Boekanier Int.Transport Inc ,Panama) samen met de Koerier.
Mvrgr Roelof
Plaats reactie