En zo begon het voor de "MAGDALENA".
Bert.Romeling (foto mei 1990 ).
De Olivier en haar 13 stiefzusters Ferus Smit.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Re: De Olivier en haar 13 stiefzusters Ferus Smit
Mooie foto Bert...het geeft echt het beeld weer wat ik omschreef in de verhalen over de werf in Martenshoek , wat een rommel rondom het schip.
Bedankt.
@ Ben..ik zat even op je mooie "skyfoto" van de Magdalena te kijken en zag dat halve luik midscheeps , en herinner mij dat daaronder het CO2 hok zat.
Groeten Roelof
De Skagern bnr.278 , gebouwd bij Scheepswerf Bijlsma (bnr.652) opgeleverd in 1990 aan Sprante Schiffahrts-Verwaltung GmbH , Willemstad NA in charter bij Ahlmark , Zweden.
Bedankt.
@ Ben..ik zat even op je mooie "skyfoto" van de Magdalena te kijken en zag dat halve luik midscheeps , en herinner mij dat daaronder het CO2 hok zat.
Groeten Roelof
De Skagern bnr.278 , gebouwd bij Scheepswerf Bijlsma (bnr.652) opgeleverd in 1990 aan Sprante Schiffahrts-Verwaltung GmbH , Willemstad NA in charter bij Ahlmark , Zweden.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Re: De Olivier en haar 13 stiefzusters Ferus Smit
Juli/augustus 1992 in Delfzijl , oplevering MB Avon en proefvaart bnr.290 Vesting. De Vesting ging zonder verf proefvaren ,
na oplevering werd het schip in Dordrecht gestraald en gespoten , zoiets is alleen gedaan bij de Vesting en de Nossan.
De Nossan ging naar Terenstra in Den Helder...het werd toch te duur en omslachtig , daarom is het ook bij deze 2 schepen gebleven. Aan de Damsterkade ligt nog een oud Duits kustertje.
Groeten Roelof
Re: De Olivier en haar 13 stiefzusters Ferus Smit
Ahoy Roelof,
Was de Oliver de enige met een uitbouw (voorkant) van het stuurhuis, zoals ik de foto's tot nu toe zie wijkt de gehele opbouw af van haar latere zussen.
mvg. Henk-J
Was de Oliver de enige met een uitbouw (voorkant) van het stuurhuis, zoals ik de foto's tot nu toe zie wijkt de gehele opbouw af van haar latere zussen.
mvg. Henk-J
Mvg. Henk-J
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Re: De Olivier en haar 13 stiefzusters Ferus Smit
Hallo Henk , niet alleen plaatjes kijken hoor dit stond op pagina 1 geschreven :
[quote="R.Konigers"]
Totdat Eric Thun en Sandfirden zelf in 1989 weer plannen kregen om er toch weer mee door te gaan , er werd contact gelegd met Ferus Smit , die voor deze operatie tijdelijk de ex werf van Voorwaarts in Martenshoek in gebruik nam. Het ontwerp van de Olivier werd op papier wat aangepast. Dat schip werd gebouwd met een GT <2000 ton , dit werd losgelaten. De omgekeerde luiken werden nu pontonluiken , het lage luikhoofd van 600mm werd nu 1200mm voor Thun en 1900mm voor Sandfirden e.a.(later zelfs 2900mm , met een hoger dekhuis) tevens kwam er een ander dekhuis op...en nog wat kleinere dingen.
Groeten Roelof
[quote="R.Konigers"]
Totdat Eric Thun en Sandfirden zelf in 1989 weer plannen kregen om er toch weer mee door te gaan , er werd contact gelegd met Ferus Smit , die voor deze operatie tijdelijk de ex werf van Voorwaarts in Martenshoek in gebruik nam. Het ontwerp van de Olivier werd op papier wat aangepast. Dat schip werd gebouwd met een GT <2000 ton , dit werd losgelaten. De omgekeerde luiken werden nu pontonluiken , het lage luikhoofd van 600mm werd nu 1200mm voor Thun en 1900mm voor Sandfirden e.a.(later zelfs 2900mm , met een hoger dekhuis) tevens kwam er een ander dekhuis op...en nog wat kleinere dingen.
Groeten Roelof
-
- Berichten: 1006
- Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
- Locatie: Groningen
-
- Berichten: 1006
- Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
- Locatie: Groningen
Re: De Olivier en haar 13 stiefzusters Ferus Smit
R.Konigers schreef:......er werd contact gelegd met Ferus Smit , die voor deze operatie tijdelijk de ex werf van Voorwaarts in Martenshoek in gebruik nam....
Cemile in Martenshoek.