Discussiestukken, maritiem gerelateerd.

van: www.kustvaartforum.com
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Discussiestukken, maritiem gerelateerd.

Bericht door Roy »

Als ik de laatste tijd de berichtgeving rond de nieuwbouw en renovatie van sluizen in Nederland lees, valt het me op dat de overheid er helemaal weg van is om orders in China te plaatsen i.p.v. onze eigen industrie te steunen.
Ga maar na, de sluisdeuren van de nieuwbouwsluizen in IJmuiden en Terneuzen worden in China gebouwd. Ook de vervanging van één of meerdere sluisdeuren van de Bernardsluizen moeten uit China komen.
Van oudsher deed de Nederlandse scheepbouwindustrie dat en anders grote constructiefabrieken wel. Er zijn genoeg scheepswerven die zulke orders graag aannemen, zeker gezien de slechte orderportefeuille van diverse werven in den lande.
Wat men op korte termijn denkt te kunnen besparen, zal op de lange duur nog wel eens duur uit kunnen gaan vallen. Dan kan de politiek er weer aan te pas komen om internationale ruzies op te lossen met als eindresultaat dat de schatkist, ( lees de burger ), er voor op moet gaan draaien.
Mind my words, we gaan hier nog, ( financiële ), grappen mee beleven. :!: :idea: :shock:

m.v.g., Roy
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Discussiestukken, maritiem gerelateerd.

Bericht door Evert Sikkema »

Roy, regeren is vooruitzien, maar vaak twijfel ik daar aan. Op de korte termijn zijn deze deuren wellicht goedkoper, maar hoe houden deze deuren zich? Bij ons zijn 3 dure bruggen geplaatst over een kikersloot ook al heeft die de mooie naam: Hoofdvaart. Maar er zijn ondertussen al rechtzaken gevoerd over de snelle roestvorming, maar de gemeente (hiervoor kun je ook lezen: de inwoners van de gemmente) draaide(n) er voor op.
Er werd uitgegaan van 20 miljoen, maar door zwaardere funderingen, roestvorming en schilderwerk zijn de kosten toto nu toe opgelopen tot 50 miljoen.
Groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Oscar
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 feb 2012 00:49

Re: Discussiestukken, maritiem gerelateerd.

Bericht door Oscar »

Dus......volgende keer anders stemmen Evert?
willem269
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 sep 2010 08:25

Re: Discussiestukken, maritiem gerelateerd.

Bericht door willem269 »

Of je door de hond of door de kat gebeten wordt ........
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Discussiestukken, maritiem gerelateerd.

Bericht door Roy »

Allen bedankt voor de reacties.
Persoonlijk stel ik er R.W.S., ( of hoe het nu ook heten moge ), verantwoordelijk voor.
Met de oplossingen die de politiek c.q. diplomatiek op moeten lossen zijn de mogelijke onvolkomenheden die gladgestreken moeten worden. Een Nederlands bedrijf is op deze zaken gewoon door de opdrachtgever aan te spreken, maar als een product uit China moet komen kon dat wel eens heel anders uitpakken...……. :roll: :idea: :(

m.v.g., Roy
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Discussiestukken, maritiem gerelateerd.

Bericht door Evert Sikkema »

We zullen zien waar het schip strand. En wat dat anders stemmen betreft dat heeft geen zin, want er komt altijd een gemeentebestuur/ regering dat/ die is samengesteld uit meerdere partijen.
Volgens Churchil is een democratie de dictatuur van de meerderheid.
Groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Pluto to
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2017 14:44

Re: Discussiestukken, maritiem gerelateerd.

Bericht door Pluto to »

Na de Oranje Nassau Kustvaart opleiding in Delfzijl heb ik slechts 4 jaar gevaren tussen 1969 en 1974. In deze periode ook de opleiding SKH aan de Abel Tasman gevolgd waarna ik nog 6 weken als stuurman heb gevaren.
In 1969 stapte ik in Harlingen op scheepswerf Welgelegen aan boord van de Flevo. Deze was als eerste kustvaarder verlengd naar 74.99 mt. Dus nog exact vallend onder de -toen nieuwe- Zeevaart Diplomawet. De bemanning bestond toen uit: een kapitein, eerste- en tweede stuurman, eerste- en tweede machinist, een assistent machinist, een kok, bootsman en drie matrozen. Bij elkaar opgeteld dus 11 man.
Daarna naar de Veendam. Lengte 49.5 mt. Bemanning: kapitein, stuurman, machinist en 2 matrozen. Dus alles bij elkaar 5 man!
Plaats reactie