De machinekamer, incl. welke motor?
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Those were the days.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Deze motor stond opgesteld bij houthandel van de Stadt in Zaandam.
Maar nu nog het fabrikaat en het type.
Groeten
Jan
Maar nu nog het fabrikaat en het type.
Groeten
Jan
- Bijlagen
-
- houthandel van de Stadt.jpg (155.52 KiB) 3000 keer bekeken
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Ik dacht zelf een Kromhout 2B4 maar er staat geen bijschrift bij de foto....
Groeten
Jan
Groeten
Jan
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Wie weet hoeveel toeren de SWD type 6TM410 maakte ?.
Deze motoren stonden bv. in schepen van Genchart. Volgens Marhisdata maakten die iets van 205 rpm. Ik denk dat hier niets van klopt en denk eerder dat het 600 rpm. is. Het waren immers medium speed motoren ?.
Zou men met dit lage toerental misschien de omw. op de schroef voor ogen gehad hebben ?.
We zijn weer eens benieuwd.
B.v.d., m.v.g., Roy
Deze motoren stonden bv. in schepen van Genchart. Volgens Marhisdata maakten die iets van 205 rpm. Ik denk dat hier niets van klopt en denk eerder dat het 600 rpm. is. Het waren immers medium speed motoren ?.
Zou men met dit lage toerental misschien de omw. op de schroef voor ogen gehad hebben ?.
We zijn weer eens benieuwd.
B.v.d., m.v.g., Roy
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
- Locatie: Noord-Griekenland
- Contacteer:
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
-----------------
STORK WERKSPOOR 6TM410 B Main Engine 4000 hp 550 rpm
STORK WERKSPOOR 6TM410 B Main Engine 4000 hp 550 rpm
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Bedankt Theo, dat zocht ik dus.
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
De TM 410 serie was volgens mij leverbaar in 6, 8, 9 12, 16, 18 en 20 cilinder uitvoering en toerentallen tussen 500 en 650 rpm.
De toevoeging A, B, of C had te maken met de uitvoering.
De toevoeging A, B, of C had te maken met de uitvoering.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Dag Gert,
Volgens opgave draaide er bij Marinus Smits twee typen S.W.D. TM410 motoren.
Dat zouden dan de 6TM410AK en 6TM410LR geweest moeten zijn. Het vreemde is dat ze allemaal hetzelfde vermogen hadden t.w. 4.270 apk.
Nu heb ik het vermoeden dat de toevoeging AK eigenlijk bij de Atlas MaK hoorde. Maar of dit ook zo is !?.
m.v.g., Roy
Volgens opgave draaide er bij Marinus Smits twee typen S.W.D. TM410 motoren.
Dat zouden dan de 6TM410AK en 6TM410LR geweest moeten zijn. Het vreemde is dat ze allemaal hetzelfde vermogen hadden t.w. 4.270 apk.
Nu heb ik het vermoeden dat de toevoeging AK eigenlijk bij de Atlas MaK hoorde. Maar of dit ook zo is !?.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
AK hoort inderdaad bij Atlas-Mak, maar die heeft bij mijn weten dit type nooit gebouwd, dus het moet wat anders zijn.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Stork-Werkspoor TM410
In het Service Training Course book staat vermeld.
The original A design was built from 1968 till 1971
From 1971 until 1975 we built the B design with a modified cylinder head.
The C design which has been built since 1975 has an adapted supercharsing system.
groet. van Krukas
In het Service Training Course book staat vermeld.
The original A design was built from 1968 till 1971
From 1971 until 1975 we built the B design with a modified cylinder head.
The C design which has been built since 1975 has an adapted supercharsing system.
groet. van Krukas