Wie herkent dit schip?

van: www.kustvaartforum.com
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten »

Nou, Herman, dat zeg je nou wel...
Die ehemalige Elbinsel Finkenwerder (plattdeutsch: Finkwarder oder Finkenwarder - wörtlich "Finkeninsel") ist ein Stadtteil der Freien und Hansestadt Hamburg im Bezirk Hamburg-Mitte.
:wink:

Zie HIER.
Herman
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:12
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Herman »

LE Finkenwarder volgens de gegevens van shipplace&country kijk onder D van Duitsland en zoek dan op lettercode LE, link naar deze site staat iets hoger in deze topic.als daar inzit moet je op schepen klikken dan krijg je de landen,dan op D klikken en je krijgt alle visserrijletters van het desbetreffende land.
gr.Herman
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Wie kan me wat vertellen over dit scheepje?
Het is waarschijnlijk gebouwd bij E.J. Smit & Zn. in Westerbroek.
Voor de rest heb ik geen gegevens, een naam is nergens te vinden op de foto.

Afbeelding

Gr. Jan Willem

edit Ben: verplaatst naar dit topic.
compass

Bericht door compass »

Die vlag in de mast zou wel eens nadere info kunnen verschaffen als je de letters op het origineel kunt ontcijferen.
Registratiekamer en Kapiteinsnummer en dan even natrekken in de Scheepvaart Museum Bibliotheek

Groeten,
Bert de Boer
Jan-Willem
Berichten: 458
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:21

Bericht door Jan-Willem »

compass schreef:Die vlag in de mast zou wel eens nadere info kunnen verschaffen als je de letters op het origineel kunt ontcijferen.
Registratiekamer en Kapiteinsnummer en dan even natrekken in de Scheepvaart Museum Bibliotheek

Groeten,
Bert de Boer
Bert, bedankt voor je reactie.
Op de vlag staat "Ilse", mogelijk dus de naam van het schip.
Ik heb echter nog geen info over een Ilse kunnen vinden.

M.vr.gr, Jan Willem
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
In mijn archief heb ik deze foto van een Frans kustertje, de MF 4 uit Bordeaux. Duidelijk Nederlandse roots (Gideon Groningen lijkt mij)

Heeft iemand gegevens van dit schip?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Nog een uitsnede van een Franse ansichtkaart. Lijkt mij een schip van De Beer of Kraaier Zaandam, maar welke. de naam lijkt op Le of La ..... ???

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

wrijfhout schreef:een Frans kustertje, de MF 4 uit Bordeaux. Duidelijk Nederlandse roots (Gideon Groningen lijkt mij)Heeft iemand gegevens van dit schip?
@Harry, dat is de ex-Margaretha, inderdaad bij Koster (Gideon) gebouwd in 1930 voor P.M. Diederik, Amsterdam. In hetzelfde jaar ging zij naar Frankrijk als MF 4 en in 1937 gezonken bij Belle Ile.

Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Prachtig Ben, bedankt! Is het schip dan wel weer gelicht want deze kaart is van na de oorlog, beginjaren vijftig (1953)???

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Leo
Berichten: 296
Lid geworden op: 13 jan 2005 19:08
Locatie: Leidschendam

Bericht door Leo »

Harry,
Het andere zoekplaatje is volgens mij de Franse coaster "LE LEONARD", gebouwd in 1957 bij scheepswerf De Dollard, Landsmeer, voor de Societe Bretonne de Cabotage te Paimpol. Het schip is te water gelaten onder de naam CELTIC doch bij oplevering herdoopt in LE LEONARD.
mvg
Leo
Plaats reactie