De Marie Christine schijnt verkocht te zijn.
Ze vaart nu als Thurkus voor de Unibaltic Shipping uit Szczecin.
Nog niet veranderd in equasis, maar ze komt al niet meer voor in de vlootlijst van W&B.
Hartelijke Groet,
---Peter.
Wijnne & Barends
Re:
Deze vraag stelde Mark precies een jaar geleden. Zou de eerste van de acht nog wel in 2008 opgeleverd worden?Mark schreef:Weet iemand meer over de 3500 tonners waar W&B er acht van laat bouwen?
https://www.wijnne-barends.nl/scheepvaar ... _3500.html
Re: Wijnne & Barends.
Het eerste schip is inderdaad de Banier welke zaterdag 18 oktober te water wordt gelaten.
Hierbij dan maar alvast een "Sneak Preview" van de Banier welke de eerste is uit de serie van 3500tonners van Wijnne&Barends.
Onderstaande foto's zijn trouwens van vanmorgen (in China is het 6 uur later)
Zoals jullie zien wordt ook deze weer "Tharsis Groen" (zie topic: Tharsis, zee-riviervaart)
mvg Jan Albert de Vries
Hierbij dan maar alvast een "Sneak Preview" van de Banier welke de eerste is uit de serie van 3500tonners van Wijnne&Barends.
Onderstaande foto's zijn trouwens van vanmorgen (in China is het 6 uur later)
Zoals jullie zien wordt ook deze weer "Tharsis Groen" (zie topic: Tharsis, zee-riviervaart)
mvg Jan Albert de Vries
Re: Wijnne & Barends.
Heeft dat nieuwe systeem van naam geving bij W.& B. iets te maken met het feit dat de toko thans van Spliethoff is ?.
m.v.g. Roy
m.v.g. Roy
Re: Wijnne & Barends.
Hallo Roy,Roy schreef:Heeft dat nieuwe systeem van naam geving bij W.& B. iets te maken met het feit dat de toko thans van Spliethoff is ?
Nee hoor. W&B is binnen de Spliethoff groep volledig autonoom. Het is ook geen nieuw systeem van naamgeving. W&B heeft deze serie van acht schepen samen met aangesloten reders en kapitein-eigenaren ontwikkeld. De 'particulieren' zijn uiteraard volledig vrij om hun eigen naam aan de schepen te geven. De eerste zes schepen zijn voor voor particulieren en de laatste twee voor W&B. Waarschijnlijk komen de bekende 'ouderwetse' vrouwennamen weer terug. De M-C (vorig jaar) en de Helene (dit jaar) zijn verkocht. Ik vermoed dat deze namen wel weer eens terugkomen.
Overigens gaat W&B de serie waarschijnlijk uitbreiden naar 12 schepen. Samen met de bekende serie uit Bulgarije van 8000-tonners (óók samen met aangesloten reders) managed W&B nu dus een nieuwbouw programma van 18 schepen.
(toch mooi zo'n eerste post hier !)