Pagina 36 van 56
Re: Koninklijke Wagenborg.
Geplaatst: 27 jul 2016 15:22
door Douwe J.
- Dintelborg 1961 +.jpg (233.52 KiB) 2273 keer bekeken
Re: Koninklijke Wagenborg.
Geplaatst: 30 jul 2016 19:32
door marcel c
Hallo,
De Alana Evita bouwjaar 2009 , 21-07-2016 t.h.v. Snowplanet onderweg naar Amsterdam.
De Hestia bouwjaar 2011 , 23-07-2016 vanuit de Middensluis onderweg naar Zweden.
Groetjes , Marcel
Re: Koninklijke Wagenborg.
Geplaatst: 30 jul 2016 19:35
door marcel c
Hallo,
De Tiberborg bouwjaar 2013 , 28-07-2016 onderweg naar de Beringhaven te Amsterdam.
Groetjes , Marcel
Re: Koninklijke Wagenborg.
Geplaatst: 31 jul 2016 15:13
door Douwe J.
- Geulborg 1966 +.jpg (211.67 KiB) 2150 keer bekeken
Re: Koninklijke Wagenborg.
Geplaatst: 01 aug 2016 11:58
door shassing
- Roerborg.jpg (406.98 KiB) 2077 keer bekeken
Dan wil ik de 1e uit deze serie niet nalaten; ROERBORG (1966), maar in Appingedam bij APOL gebouwd. Erg leuke scheepjes om op te varen, vooral op de Maastricht/Stein vaart
Re: Koninklijke Wagenborg.
Geplaatst: 01 aug 2016 12:03
door shassing
Nog 2 oudjes, waar ik (als kind) op meegevaren heb:
- Arneborg (ex Tukker)
- Delfborg (1961)
Re: Koninklijke Wagenborg.
Geplaatst: 01 aug 2016 12:12
door rd77
KEIZERSBORG verkocht naar Rusland:
KEIZERSBORG NLD 1996 9150 SOLD ON PRIVATE TERMS SC GRAND SHIPPING, RUSSIA - RENAMED 'PLATON'
BRON:
https://www.freewebs.com/paulmasonthames ... 1stjul.htm
Re: Koninklijke Wagenborg.
Geplaatst: 01 aug 2016 15:03
door shassing
Ik op de Delfborg in 1964; haven een ?
Re: Koninklijke Wagenborg.
Geplaatst: 01 aug 2016 16:06
door Theo Horsten
Arneborg (ex Tukker)
Vaak ook kozend
ARMENZORG genoemd.
Tijd: Zaterdagmorgen 3 maart 1973
Plaats: Hoofdkantoor E, Wagenborg's Scheepvaart & Expeditiebedrijf N.V. te Delfzijl.
Aanwezigen: Frans de Nijs, Nautische Dienst en Theo Horsten, Bemanningszaken.
In die tijd werd je als oppassend en ambitieus medewerker geacht ook op zaterdagmorgen je gezicht op kantoor te laten zien. Een mooie gelegenheid om eens rustig te praten en wat onafgedane zaken alsnog af te doen. Op de Nautische- zowel als op de Technische Dienst werden dan soms niet onbelangrijke beslissingen genomen. Maar dit geheel terzijde.
Het moet tegen twaalven zijn geweest of misschien ook al na twaalven, want behalve Frans en ondergetekende was iedereen al naar huis en aan het weekend begonnen. Ik stond bij Frans in zijn kantoor, ook klaar om het verder voor gezien te houden, terwijl Frans nog wat papierwerk afdeed, toen de telefoon ging. Naar later bleek de stuurman van de
Arneborg en als ik me goed herinner was dat Meier, die Duitse stuurman die later, ook op een zaterdag, om het leven kwam bij dat akelige auto-ongeluk vlak voor het station in Delfzijl. Meier, aardige vent, prima stuurman, de kalmte in eigen persoon. Het volgende gesprek ontwikkelde zich ...
- "Wagenborg, met De Nijs, Nautische Dienst."
".... ..... ...."
"Dag stuurman. Hoe staat het leven?"
"..... ...... ...... ....."
"Aangevaren door een bak? Ernstig? Hoeveel schade is er?"
".. ... ... ...... ..."
"Een gaatje? Zit het boven de waterlijn en hoe groot is dat gaatje?"
"...................."
Foto: Shipspotters.nl - Collectie Harry de Groot
"Een gaatje," zeit ie!
Een total loss, bedoelde hij.
Re: Koninklijke Wagenborg.
Geplaatst: 01 aug 2016 20:58
door Fluks
Heeft de Arneborg dat gaatje in Dordrecht opgelopen?