Gespot in en rond Overijsel en Drenthe

Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Vandaag in Zwartsluis gespot; de Tijd zal't leren uit Scheemda. Alleen stond schipper Fré niet aan het roer, zal wel één van zijn broers zijn geweest :lol:

gr. Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Bij Poppen in Zwartsluis gefotografeerd, de Ready 2, een mooi klassiek scherp Rijnmotorschip in 1963 door Jos Boel in Temsche als Mauerchrist voor Emca in Berchem gebouwd.

gr. Harry

Afbeelding
mag je dit een klassieke 'schoonheid' noemen? :wink:
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
fré
Berichten: 236
Lid geworden op: 17 jan 2005 13:12
Locatie: scheemda

Bericht door fré »

Hallo,

Inderdaad, dit is mijn oudste broer Theun. Hij en zijn gezin hebben de afgelopen drie week gevaren, mijn jongste broer heeft de eerste drie week van de zomervakantie gevaren. Wij kampeerden dit jaar in Denemarken. Volgend jaar mogen we weer varen!

Fré

P.S. De foto is van harte welkom Harry!
"De tijd zal 't leren"
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Mail de foto's wel even als we weer thuis zijn...

gr. Harry

lees nu wat ik in PB gevraagd heb :lol:
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

De tijd stond even stil. Een uurtje geleden voor hier de Goede Verwachting voorbij, een oude bekende van lang geleden toen de Fortuins hem nog bevoeren. Wat een geluk dat het schip zo'n goede 'baas' heeft gekregen,

gr. Harry

Afbeelding

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
fré
Berichten: 236
Lid geworden op: 17 jan 2005 13:12
Locatie: scheemda

Bericht door fré »

Nogmaals de "Goede Verwachting". Vorig jaar gespot in Franeker.
Afbeelding

Groet,

Fré
"De tijd zal 't leren"
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

In Zwartsluis wordt momenteel het voormalige mts. Streksum van de Groot uit Stavoren omgebouwd tot zelfzuigend mbs Zandexpres 5,

gr. Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
fred kuyper

Bericht door fred kuyper »

vaerdereij schreef:Quote Harry:
De Catharina 3 werd op zondagmiddag opgetrommeld naar Zwolle om met zijn pompen de Serena boven water te houden. Het passagiersschip maakte water na een gronding door het nemen van een te krappe bocht werd mij verteld.
Einde Quote
Afbeelding
Hallo Harry,
De Catharina 3 rukte op zondag 15 juli s'middag uit voor een Duits jachie boven op een krib boven Kampen. Het jachie zou de volgende dag (i.v.m. de bedieningstijden van de Spooldersluis) van Zwolle naar Zwartsluis worden versleept om voor inspectie droog te worden gezet. Een geluk bij een ongeluk bleek later. Toen ik Henk Bonsink maandagmorgen belde over de watermakende Serena kon er na de komst van hem en zijn vrouw snel pompen worden overgezet c.q. aangerukt. Mede dankzij het adequaat optreden van Bonsink c.s., de geweldige inzet van de 2 Tjechische matrozen en een vrijwilliger werd afborrelen voorkomen.
Moi,
Anne
Hallo luitjes,die Serena,dat is toch de oude Unterwalden van de Schwyz aan de foto te zien?Ik heb geen register bij de hand,dus dan maar even zo.
Gr.Fred
thijs uit scheemda

Bericht door thijs uit scheemda »

Hallo,

Een paar weken geleden gespot in Zwartsluis, de Bo Bo uit Zwijndrecht (2006131). Bouwjr. 1964.

Afbeelding

Groet Thijs.
thijs uit scheemda

Bericht door thijs uit scheemda »

Afbeelding
Plaats reactie