Boele en Oosterwijk.
Re: Boele en Oosterwijk.
Op pagina 441 (even klikken op nummer) staan onderaan de foto's die gemaakt zijn tijdens de inspectie, waarschijnlijk dus in Noorwegen als ik zo naar de foto's van Martin kijk.
Groet,
Hans.
Hans.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Martin, " zondagavond 11 uur lucht op de kar en varen maar " dan heb je als ijsselman toch een uurtje gesmokkeld, maar
het is je vergeven.
Karel
het is je vergeven.
Karel
Re: Boele en Oosterwijk.
Sorry voor m'n late reactie. Was even druk met andere zaken, lees schepen.........
Arie en Karel, bedankt voor de link naar de NRM./KNSM.
Hans, het lijkt inderdaad op de "Oranje" van Van Nieuwpoort, maar dan moet er wel een grote roef voorop staan. Daar was de "Oranje" altijd aan te herkennen.
In 1966 heb ik er een ½ jaar op gevaren, vandaar. Grind van de Maas af.............
m.v.g., Roy
Arie en Karel, bedankt voor de link naar de NRM./KNSM.
Hans, het lijkt inderdaad op de "Oranje" van Van Nieuwpoort, maar dan moet er wel een grote roef voorop staan. Daar was de "Oranje" altijd aan te herkennen.
In 1966 heb ik er een ½ jaar op gevaren, vandaar. Grind van de Maas af.............
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Kan die foto soms zijn gemaakt rond 1958/ 1959 aanvoer zand en grind voor de bouw van de Molukkenwijk Oostgaard,
was tenslotte een spoedklus. Aan de verf te zien was de stuw vrij nieuw en de losplaats ook, klein trechtertje zand op de kaai .
Karel
was tenslotte een spoedklus. Aan de verf te zien was de stuw vrij nieuw en de losplaats ook, klein trechtertje zand op de kaai .
Karel
Re: Boele en Oosterwijk.
Hij is wat klein, ik geef het toe, maar het is de enige foto van de Oranje die ik kan vinden Roy.
Groet,
Hans.
Hans.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Als ik zo die Lasteprammers/Vuilnisschepen uit Noorwegen bestudeer lijken zij niet erg geschikt voor de vaart op de
Zeeuwse stromen, met lieslaarzen achter het roer. Het heeft wel een voordeel, twee deuren van de " stuurhut" open en
de vloer is weer schoon.
Karel
Zeeuwse stromen, met lieslaarzen achter het roer. Het heeft wel een voordeel, twee deuren van de " stuurhut" open en
de vloer is weer schoon.
Karel
Re: Boele en Oosterwijk.
'Hij is wat klein, ik geef het toe, maar het is de enige foto van de Oranje die ik kan vinden Roy'.
De getoonde Oranje lijkt mij niet het schip wat ligt te lossen tussen de Esperance III. De grote voorroef zie ik niet en het lossende schip lijkt geen spiegelkont te hebben.
grt Wim
De getoonde Oranje lijkt mij niet het schip wat ligt te lossen tussen de Esperance III. De grote voorroef zie ik niet en het lossende schip lijkt geen spiegelkont te hebben.
grt Wim
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Boele en Oosterwijk.
Toch ook nog maar even wat gegevens van die bakken er bij plakken. Die bakken zijn namelijk een stuk groter dan ze op de foto’s lijken:
DENEMARKEN, elevatorbak, 47,28 x 8,96 x 3,55 – 990 ton. Eigenaar Boele & Oosterwijk NV te Rotterdam. Op 18 juni 1948 gemeten te Krimpen a/d Ijssel.
Op 4-5-1949 naam gewijzigd in NIEUWERKERK. Brandmerk 10 B AMERSF 1949 (3130010).
NOORWEGEN, elevatorbak, 47,28 x 8,96 x 3,55 – 990 ton. Eigenaar Boele & Oosterwijk NV te Rotterdam. Op 25 juni 1948 gemeten te Krimpen a/d Ijssel. Brandmerk 7220 B ROTT 1948 (2307220).
ZWEDEN, elevatorbak, 47,28 x 8,96 x 3,55 – 990 ton. Gebouwd in 1940 in Hamburg. Eigenaar Boele & Oosterwijk NV te Rotterdam. Op 12 juli 1948 gemeten te Krimpen a/d Ijssel. Brandmerk 7221 ROTT 1948 (2307221).
Ik zie nu Hans deze info al had geplaatst en dat het enige wat ik toevoeg de brandmerken en de nieuwe naam van de Denemarken is. Waarom zou die zo snel zijn omgedoopt?
DENEMARKEN, elevatorbak, 47,28 x 8,96 x 3,55 – 990 ton. Eigenaar Boele & Oosterwijk NV te Rotterdam. Op 18 juni 1948 gemeten te Krimpen a/d Ijssel.
Op 4-5-1949 naam gewijzigd in NIEUWERKERK. Brandmerk 10 B AMERSF 1949 (3130010).
NOORWEGEN, elevatorbak, 47,28 x 8,96 x 3,55 – 990 ton. Eigenaar Boele & Oosterwijk NV te Rotterdam. Op 25 juni 1948 gemeten te Krimpen a/d Ijssel. Brandmerk 7220 B ROTT 1948 (2307220).
ZWEDEN, elevatorbak, 47,28 x 8,96 x 3,55 – 990 ton. Gebouwd in 1940 in Hamburg. Eigenaar Boele & Oosterwijk NV te Rotterdam. Op 12 juli 1948 gemeten te Krimpen a/d Ijssel. Brandmerk 7221 ROTT 1948 (2307221).
Ik zie nu Hans deze info al had geplaatst en dat het enige wat ik toevoeg de brandmerken en de nieuwe naam van de Denemarken is. Waarom zou die zo snel zijn omgedoopt?
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Boele en Oosterwijk.
Ja, Wim heeft gelijk. De kont komt niet overeen met die van de "Oranje".
De "Oranje" is haar bestaan, ( ik meen in 1915 ), bij Boot in Leiden begonnen als sleepschip. Dat is aan de kont en de aangehangen roeren goed te zien.
Het schip op de foto van Martin heeft echter een zelfde opbouw als de "Oranje". Dat zal komen omdat in iedergeval die roef, stuurhut, brugvleugel en schoorsteen ook bij Frans Driessen in Roermond gebouwd zijn. Kijk, dat is nu de overeenkomst tussen het onbekende schip en de "Oranje".
Hoe het met de rest van het onbekende schip staat weet ik helaas ook niet.
Toch leuk dat Hans een fotootje van de "Oranje" voor de dag heeft getoverd.
m.v.g., Roy
De "Oranje" is haar bestaan, ( ik meen in 1915 ), bij Boot in Leiden begonnen als sleepschip. Dat is aan de kont en de aangehangen roeren goed te zien.
Het schip op de foto van Martin heeft echter een zelfde opbouw als de "Oranje". Dat zal komen omdat in iedergeval die roef, stuurhut, brugvleugel en schoorsteen ook bij Frans Driessen in Roermond gebouwd zijn. Kijk, dat is nu de overeenkomst tussen het onbekende schip en de "Oranje".
Hoe het met de rest van het onbekende schip staat weet ik helaas ook niet.
Toch leuk dat Hans een fotootje van de "Oranje" voor de dag heeft getoverd.
m.v.g., Roy
Re: Boele en Oosterwijk.
Hier nog een wat wazige foto van het achterschip van de Oranje.
Het is een deel uit een oude foto en ik kan het niet scherper krijgen.
Zou leuk zijn als er eens een volwaardige foto van de Oranje boven water zou komen.
Maar dat is een verzuchting die op dit forum al vaker is geslaakt.
Het is een deel uit een oude foto en ik kan het niet scherper krijgen.
Zou leuk zijn als er eens een volwaardige foto van de Oranje boven water zou komen.
Maar dat is een verzuchting die op dit forum al vaker is geslaakt.
Groet,
Hans.
Hans.