Het zou kunnen gaan om de DW1122.
Een zuiger gebouwd in 1938.
Eigenaar was J.C. Oosterwijk.
Gesloopt 23-12-1971.
Vermogen 450 PK.
Info gevonden op de site van Dredgepoint.org
Boele en Oosterwijk.
Re: Boele en Oosterwijk.
Groet,
Hans.
Hans.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Het enigste wat ik gevonden heb. Werkschip ?
https://www.lvbhb.org/LSD/top/common/Q_D ... de=R17904N
Een ex- navy ? De latere Delta ?
Karel
https://www.lvbhb.org/LSD/top/common/Q_D ... de=R17904N
Een ex- navy ? De latere Delta ?
Karel
Re: Boele en Oosterwijk.
Ja, dus het zoveelste landingsvaartuig dat bij Boele & Oosterwijk in de vloot gezeten heeft.
Mare, is het nu "D.W.22" of "D.W.1122" ?.
m.v.g., Roy
Mare, is het nu "D.W.22" of "D.W.1122" ?.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Delta was breder, ex- katapult, misschien een andere " Wiedergutmachung" geval van onze oosterburen ?
Karel
Karel
Re: Boele en Oosterwijk.
De zuiger is de Margriet en niet de DW1122 met dank aan Bertus!
Groet,
Hans.
Hans.
Kreeft onder het asfalt.
De eerste tonnen asfalt zijn gelost bij de laad- en loswal (de Kreeft dus) in Marle.
Het asfalt is vanaf de asfaltcentrale per vrachtwagen naar de IJsselcentrale gebracht.
Daar is het in containerbakken geladen die vervolgens per veerpont naar de laad- en loswal zijn gevaren.
Ter plaatse van de laad- en loswal is met behulp van kranen het asfalt overgeslagen in vrachtwagens.
Vervolgens is het asfalt met behulp van asfaltspreidmachines verwerkt op de al aanwezige puinfundering van de laad- en loswal zelf en met een wals verdicht.
Op deze wijze ontstaat er een mooie, vlakke verharding.
© Waterschap Vallei en Veluwe.
© Waterschap Vallei en Veluwe.
© Waterschap Vallei en Veluwe.
Twee bekende bolders rechts op de voorgrond.
Een van de weinige herkenbare zaken op deze foto's.
© Waterschap Vallei en Veluwe.
© Waterschap Vallei en Veluwe.
Het asfalt is vanaf de asfaltcentrale per vrachtwagen naar de IJsselcentrale gebracht.
Daar is het in containerbakken geladen die vervolgens per veerpont naar de laad- en loswal zijn gevaren.
Ter plaatse van de laad- en loswal is met behulp van kranen het asfalt overgeslagen in vrachtwagens.
Vervolgens is het asfalt met behulp van asfaltspreidmachines verwerkt op de al aanwezige puinfundering van de laad- en loswal zelf en met een wals verdicht.
Op deze wijze ontstaat er een mooie, vlakke verharding.
© Waterschap Vallei en Veluwe.
© Waterschap Vallei en Veluwe.
© Waterschap Vallei en Veluwe.
Twee bekende bolders rechts op de voorgrond.
Een van de weinige herkenbare zaken op deze foto's.
© Waterschap Vallei en Veluwe.
© Waterschap Vallei en Veluwe.
Groet,
Hans.
Hans.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Mooie Bolders Hans, die drupjes bovenop tegen het uitglijden waren niet origineel.
Die foto van de Krammer bij de Brienenoordbrug, Krammer is spiksplinternieuw, zijn de eerste acties om de grond bouwrijp
te maken voor aanleg van de brug, dat klippertje met woonaccommodatie heb ik meer gezien.
Sleepbootje van Kooren dacht ik, zuiger is mij totaal onbekend, ook winzuiger aan de bok te zien.
Karel
p.s. pontje Looveer, wie weet meer ? Mooi project, op deze wijze van aanvoer blijft het binnenlandschap
gespaard voor grof geweld.
Die foto van de Krammer bij de Brienenoordbrug, Krammer is spiksplinternieuw, zijn de eerste acties om de grond bouwrijp
te maken voor aanleg van de brug, dat klippertje met woonaccommodatie heb ik meer gezien.
Sleepbootje van Kooren dacht ik, zuiger is mij totaal onbekend, ook winzuiger aan de bok te zien.
Karel
p.s. pontje Looveer, wie weet meer ? Mooi project, op deze wijze van aanvoer blijft het binnenlandschap
gespaard voor grof geweld.
Re: Boele en Oosterwijk.
Is de voormalige pont Christoffel van het veer in Huissen.
Gegevens staan op de site van de Binnenvaart.
Gegevens staan op de site van de Binnenvaart.
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Boele en Oosterwijk.
Kreeg de foto binnen en is vrij scherpe foto .
Foto demk ik rond 1966gemaakt , ik zie Feenstra zoals het toen was . De 2beunscheepen herrinner ik niet de naam van.
Foto demk ik rond 1966gemaakt , ik zie Feenstra zoals het toen was . De 2beunscheepen herrinner ik niet de naam van.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.