Eerste putje was oktober 1970, toen was de Adamas nog niet klaar.
Karel
Boele en Oosterwijk.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Hans
zag de foto van de Saintonge op pag.464
dat is nog steeds het achterschip van de Zagri 1
echter dat was niet de eerste Zagri
de Zagri 1 is in 1963 gaan varen
zij heeft toen een andere Zagri 1 vervangen
de masten werden in stukken gebrand en werden de bolders
ps ; ben benieuwd hoe jij aan die foto bent gekomen
heb zelf de zelfde van Ton Boele gehad
plaats waar de foto is genomen is ;
juist beneden het veer van Nieuw-Beierland
daar was vroeger een werfje
zag de foto van de Saintonge op pag.464
dat is nog steeds het achterschip van de Zagri 1
echter dat was niet de eerste Zagri
de Zagri 1 is in 1963 gaan varen
zij heeft toen een andere Zagri 1 vervangen
de masten werden in stukken gebrand en werden de bolders
ps ; ben benieuwd hoe jij aan die foto bent gekomen
heb zelf de zelfde van Ton Boele gehad
plaats waar de foto is genomen is ;
juist beneden het veer van Nieuw-Beierland
daar was vroeger een werfje
rechts houden
-
- Berichten: 9009
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Boele en Oosterwijk.
George;
De werf was; Maasdam en Dekker in Nieuw Beijerland.
Gr, Kees.
De werf was; Maasdam en Dekker in Nieuw Beijerland.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
George, wat was dan het eerste Boele schip???
Karel
Karel
Re: Boele en Oosterwijk.
Hoi george,
Je hebt de foto van de Saintonge op 14 september 2008 zelf op dit topic geplaatst.
Ik heb hem even gekopieerd!
Als de Saintonge de huidige Zagri 1 is, dan moet de oude Zagri 1 onderstaande zijn, een bij Schram omgebouwde onderlosser.
Je hebt de foto van de Saintonge op 14 september 2008 zelf op dit topic geplaatst.
Ik heb hem even gekopieerd!
Als de Saintonge de huidige Zagri 1 is, dan moet de oude Zagri 1 onderstaande zijn, een bij Schram omgebouwde onderlosser.
Groet,
Hans.
Hans.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Ben benieuwd, wat dat voor onderlosser was en welk jaar, misschien een Seam er voer vroeger een onderlosser
van de ENCK Vlaardingen en loste in de Nieuwe Waterrweg afval van de fabriek, was een sleepschip.
RDM hier nog in volle glorie !
Karel
van de ENCK Vlaardingen en loste in de Nieuwe Waterrweg afval van de fabriek, was een sleepschip.
RDM hier nog in volle glorie !
Karel
Zagri 1
Karel de oude Zagri 1 was een oude afgekeurde motoronderlosser van de Deutsche Wasserstrassen Direktion in Kiel, die door Boele voor 60.000 gulden werd aangeschaft.
Bij Scheepswerf Schram in Papendrecht werd ze omgebouwd tot beunschip.
Van de datum ben in niet zeker maar dat zal ergens rond 1951 zijn geweest denk ik.
Bij Scheepswerf Schram in Papendrecht werd ze omgebouwd tot beunschip.
Van de datum ben in niet zeker maar dat zal ergens rond 1951 zijn geweest denk ik.
Groet,
Hans.
Hans.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Het blijft een beetje verwarrend, aan de bouw van dat schip zou je zeggen dat het eerst een sleepschip geweest is.
Ook de datum van splitsing tussen Boele & Oosterwijk is een beetje onduidelijk, dacht toch ergens 1950.
Van de Boele kant hoor je niet veel, of heb ik dat gemist? Mijn ouwe schipper op de Noordzee was naar Indië gestuurd
na terug komst is hij getrouwd en bij Boele gaan varen', dus toen waren ze al uit elkaar.
Karel
Ook de datum van splitsing tussen Boele & Oosterwijk is een beetje onduidelijk, dacht toch ergens 1950.
Van de Boele kant hoor je niet veel, of heb ik dat gemist? Mijn ouwe schipper op de Noordzee was naar Indië gestuurd
na terug komst is hij getrouwd en bij Boele gaan varen', dus toen waren ze al uit elkaar.
Karel
Re: Boele en Oosterwijk.
ik heb even gespit in oude papieren
en ik las dat het tot een breuk kwam tussen Jaap Oosterwijk en Johannes Boele in 1952
op 1 april 1953 begon Hans Boele voor zich zelf en werd ook in april de eerste Zagri 1 gekocht zoals getoond in de laatste foto
Rinnes de Korte kwam in dienst en bleef 30 jaar tot zijn pensioen
In 1960 bestond de vloot uit 12 motorbeunschepen en 2 drijvende kranen
In 1958 werd ook een zand en grind bedrijf opgericht in Vancouver Canada
onder de naam Sagra Dredging and Contracting Ltd
en dit is maar het begin ......
en ik las dat het tot een breuk kwam tussen Jaap Oosterwijk en Johannes Boele in 1952
op 1 april 1953 begon Hans Boele voor zich zelf en werd ook in april de eerste Zagri 1 gekocht zoals getoond in de laatste foto
Rinnes de Korte kwam in dienst en bleef 30 jaar tot zijn pensioen
In 1960 bestond de vloot uit 12 motorbeunschepen en 2 drijvende kranen
In 1958 werd ook een zand en grind bedrijf opgericht in Vancouver Canada
onder de naam Sagra Dredging and Contracting Ltd
en dit is maar het begin ......
rechts houden
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Weer wat duidelijker George, 1952.
Dan is van den Ben betrokken geweest bij de 2e politionele actie, voor hij overstapte naar Oosterwijk voer hij
met de Zagri 6 en die is in '55 in de vaart gekomen als ik mij niet vergis.
Ik heb de sloopfoto's van de Henri gezien op het forum, van den Ben is in '59 aan de wal gegaan wegens de kinderen
die naar school moesten. En op de Noordzee gestapt.
Karel
Dan is van den Ben betrokken geweest bij de 2e politionele actie, voor hij overstapte naar Oosterwijk voer hij
met de Zagri 6 en die is in '55 in de vaart gekomen als ik mij niet vergis.
Ik heb de sloopfoto's van de Henri gezien op het forum, van den Ben is in '59 aan de wal gegaan wegens de kinderen
die naar school moesten. En op de Noordzee gestapt.
Karel