Steilstevens toen en nu.

Alles over binnenscheepvaart
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Steilstevens toen en nu.

Bericht door k-k »

Lijkt er inderdaad wel een beetje op Harry, maar ik mis de patrijspoortjes achter in de roef en het lijkt net of het schip op de waterlijn wat verder doorloopt naar het roer. Beetje een soort puntvorm richting roerkoning. Geen idee hoe zo'n vorm achterschip officieel heet. Jammer dat zo'n scheepje ligt te verkommeren. Maar de generatie die daarmee zijn brood heeft verdiend is al niet meer in staat het schip te onderhouden. Sterker nog, ik ben zelf een generatie jonger en ik zou het ook niet meer zien zitten. Rest een enkele liefhebber, die met een hoop moeite zo'n scheepje in goede conditie houdt. Maar ik begin af te drijven. Gr. Klaas.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Steilstevens toen en nu.

Bericht door Wrijfhout »

We doen het met foto's en herinneringen Klaas, wel zo makkelijk.

Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Steilstevens toen en nu.

Bericht door k-k »

Geef die heulemoal geliek. Zo mot we 't mor doun! Tot kiek, Klaas.
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Steilstevens toen en nu.

Bericht door Binnenvaart »

Iemand enig idee welk schip dit is,foto's in 2009 gemaakt,waar weet ik helaas niet meer.

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Steilstevens toen en nu.

Bericht door k-k »

René, Volgens mij is het aan het Aduarderdiep, in de aftak naar de Zuidwending. De foto is in Zuid Westelijke richting genomen. In 1924 voer mijn opa door de Zuidwending met klei van de terp in Ezinge en loste dat in de buurt van het Leekstermeer. Naam van het schip weet ik helaas niet. Ben er in 2012, na een familiedag in Aduard, langs gereden Groeten, Klaas.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Steilstevens toen en nu.

Bericht door Wrijfhout »

Dit is de MEINTJA type die naam maar in op MT dan heb je gelijk de lokatie van deze foto nl Den Horn.

gr. Harry

zie pagina 65 van dit onderwerp
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Steilstevens toen en nu.

Bericht door k-k »

k-k schreef:René, Volgens mij is het aan het Aduarderdiep, in de aftak naar de Zuidwending. De foto is in Zuid Westelijke richting genomen. In 1924 voer mijn opa door de Zuidwending met klei van de terp in Ezinge en loste dat in de buurt van het Leekstermeer. Naam van het schip weet ik helaas niet. Ben er in 2012, na een familiedag in Aduard, langs gereden Groeten, Klaas.
De reden dat ik er langs reed was om eens te kijken hoe het er daar na zoveel jaar uit zag. Op Opa Klaas zijn geboorteakte staat dat hij in 1870 in Lagemeeden is geboren en aangezien zijn ouders toen aan boord woonden moet het naar mijn gevoel daar in de buurt zijn geweest. De geboorteakte opgeduikeld bij allegroningers.nl. Gr. Klaas.

https://www.allegroningers.nl/personen/q ... _rol_s_1/0
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Steilstevens toen en nu.

Bericht door Binnenvaart »

Hoi Klaas en Harry

Bedankt,ik moet aanleren om de plaats er bij te zetten,maar als je veel foto's maakt vergeet ik dat nog wel is

gr Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Steilstevens toen en nu.

Bericht door Binnenvaart »

Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
t.fluks
Berichten: 960
Lid geworden op: 07 apr 2007 20:26

Re: Steilstevens toen en nu.

Bericht door t.fluks »

Bij mijn weten had de mooie steilsteven van Kammenga, vanaf de bouw, zo'n roef.
Tammo.
Plaats reactie