SCHEEPVAART FORUM

Van Voor en Door Scheepvaartliefhebbers
Het is nu vr sep 10, 2010 9:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 325 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 29, 2006 3:17 pm 

Zijn er nog forummers die foto's hebben van deze 3 opleidingsschepen?
Ik zal komende week ook weer wat foto's plaatsen anders raakt deze rubriek ook maar uitgestorven.

Groetjes, Robbie

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 04, 2006 8:19 pm 

Heb tot nu toe nog geen tijd gehad om foto's te plaatsen, donderdag met vakantie dus hoop na de vakantie toch echt de foto's te plaatsen. Ik hoop dat jullie ondertussen deze rubriek kunnen aanvullen met foto's van de oude KOFS-schepen!

Groetjes vanuit een warm Rozenburg, Robbie

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2006 2:46 pm 

Loopt dit onderwerp nog een beetje?

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2006 7:19 pm 

robbie

ik ga na de vakantie ook een week varen op de opleiding schepen als het volgens mijn gegevens klop
ik zal wel proberen een paar foto's te maken
:)

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 24, 2006 7:45 pm 

Jerrie,

Oke, hartstikke bedankt alvast! Veel succes die week, ik mag pas weer in december 2 weken mee! Ben benieuwd naar je foto's!

Groetjes, Robbie

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 29, 2006 4:46 pm 

Prinses Juliana met de leerlingen op de voorplecht, zal rond 1968 geweest zijn, dus niet een echt kleurenplaatje

mvgr

Gerrit

Afbeelding

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2006 7:27 pm 

Even een fotootje in de stuurhut van de Pr. Irene

Afbeelding

Groetjes, Robbie

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 05, 2006 12:35 pm 

Afbeelding

Moet ca 1964 zijn geweest. Nieuwe sluis Maasbracht klaar, Roosteren nog in bedrijf gezien de waterstand boven Maasbracht.

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 05, 2006 3:14 pm 

Hartelijk dank voor de foto!
Weer een verrijking aan mijn foto-collectie van deze 3 prachtige schepen!

Groetjes, Robbie

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 09, 2006 12:49 pm 

Afbeelding
prinses beatrix afvarend bij post sector maasbruggen
Afbeelding

Profiel E-mail  

Berichttitel: kofs
BerichtGeplaatst: zo sep 10, 2006 2:50 am 
Hallo Robbie.
Heb je nog meer foto`s heerlijk joh ? genieten voor mij /ons ik heb ze in de jaren `60 veel gezien in de op en afvaart van en naar Duitsland prachtige schepen ,ik hoop echt dat ze nog zeer lang mogen blijven ? het zijn nog de enige schepen die nog org.zijn sinds die tijd ?voor zo ver ik weet tenminste.
Groeten Henk.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 10, 2006 11:35 am 

Hallo,

Ik heb een heleboel foto's van deze schepen.
Het zijn zeker mooie schepen en geniet er altijd van als ik met deze historie mag varen!!
Daarom betreur ik het ook dat het Scheepvaart & Transport College in juni 2005 de Prinses Irene hebben afgestoten, ze vaart nu voor een Franse binnenvaartschool in Strasbourg. Maar ik ben allang blij dat ze een koper hebben kunnen vinden voor dit schip en dat het voor de slopershamer is behoed.
Gelukkig varen de Prinses Beatrix en de Prinses Christina (hergemotoriseerd naar Caterpillar) nog wel voor onze school en ga ik er binnenkort weer mee op reis.
Ook als straks deze schepen verkocht zijn, want dat is in de loop van de jaren wel de bedoeling want onze school wil nieuwbouw gaan doen als er weer geld is, dan hoop ik dat deze schepen ook een nieuwe eigenaar zullen vinden. Vereniging de Binnenvaart zit hier wel achteraan weet ik ook, dus ik hoop de de Vereniging dan een schip kan aanschaffen!!
Maar gesloopt worden mogen ze niet, want dan slopen ze mij mee!
Ik zal zo gauw mogelijk weer eens foto's plaatsen want heb nog een heeeleboel foto's.

Groetjes, Robbie

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 10, 2006 11:50 am 

Jammer dat ze er zo'n Herrie maker in gebouwt hebben. Dan zijn geen motoren meer :wink: Die ouwe Bolnes moest je tenminste nog met de hand starten. Tornen, met de hand voorsmeren tot je een lamme arm had, lonthouders eruit en erin, compressie kraantjes open en dicht, lucht erop enz enz.

Afbeelding
De Prinses Maxima met de Prinses Amalia ervoor. Het nieuwe opleidingschip voor het Kofs in Harlingen/IJmuiden.

Life at sea

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: zo sep 10, 2006 7:00 pm 
Hallo Robbie.
Ik hoop echt dat ze in Nederland blijven,maar ik begrijp niet dat ze nieuwbouw willen hebben, die schepen hebben niets geleden dus waar hebben we het over :shock: dus dat ze maar geen geld genoeg krijgen jammer maar dan blijven ze tenminste bij het college onzin gedoe nieuwbouw weer geld weggooien dat moet eens ophouden in Nederland jammeren dat er goed te kort is maar wel alles en overal nieuwbouw ook op de wal typische Nederlands opzouten met die onzinverhalen en ideeen :twisted:

Mennojan ,ik begrijp het ook niet dat ze bromvliegen in die schepen hebben gezet je maakt mij niet wijs dat de Bolnes motoren op waren en dat met het oog op morgen ,dat ze verkocht worden MET BIJNA NIEUWE BROMVLIEGEN :roll: laten we geld inzamelen voor nieuwbouw nougoed :x ik geef .........geen cent!

Afbeelding

Afbeelding

Sorry , ik was telaat om in te zoemen ,de 2e keer lukte het net het was onder koffie drinken op de Hydra /Ridderkerk

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 10, 2006 7:10 pm 

Die motoren hadden echt niks te lijden gehad. Ze draaide maar van 8 uur 's ochtends tot 4 uur 's middags en dan ging ie tussen de middag ook nog een goed uur uit. En nooit volaan.

Nu leren de jongens a/b hoe ze op de start knop moeten drukken, maar wat die motor allemaal nodig heeft om te starten en draaiende te houden leren ze niet meer. Want dat doen die Cat's allemaal zelf met de computer.

Met deze schepen kunnen ze ook niet meer van die mooie reizen van een week maken en als klap op de vuurpijl een reis van 2 weken naar Koblenz. Dat was het allermooiste van de hele opleiding bij het Kofs :twisted:

Life at sea

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: zo sep 10, 2006 7:37 pm 
Inderdaad Mennojan ,ze leren op een KNOP drukken belachelijk de idiooterie ten top :evil: dus OOK hier word het onderwijs MINDER :x hallo WELVAART ppppffff Dag Kennis van zaken maar te hopen dat de opa`s alles opgescheven hebben kunnen ze daar nog kennis uit putten.......SLAAP LEKKER NEDERLAND nu al decennia lang zal wel TELAAT WAKKER WORDEN ! :cry:

Berichttitel: opleidinsschepen
BerichtGeplaatst: zo sep 10, 2006 8:32 pm 

hoi mennojan en ijsselmeer

die bolnes van de Prinses Christina is in elkaar gelopen vorig jaar waarna er dus een nieuwe motor in moest komen en omdat school samen met Pon power een een zeer goede overeenkomst hadden gesloten (twee gratis motoren één voor in de Christina en één voor in het nieuwe schoolgebouw waar tegenover stond dat monteurs van Pon power er om de zoveel tijd aan mochten sleutelen).
maar de opleidingschepen zijn (op de GPS na) niet met hun tijd mee gegaan en er te weinig met de Delfshaven (opleidingsschip voor de zeevaart) wordt gevaren is het idee om een kruiplijner(s) te bouwen zodat er op zee en op de rivieren gevaren kan worden.
de hermotoriseren is wel een vooruitgang als voorbeeld tijdens de koffie hoef je niet meer je bekkertje vast te houden, want bij de Bolnes sprong die van de tafel door de trillingen en het is een stuk stiller met de Cat.

groeten melvin
(een klasgenoot van robbie)

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: zo sep 10, 2006 10:22 pm 
Beste Melvin .
dat de motor van 1 schip in elkaar gelopen is oke`,jammer :cry: heeft dat niet met inspectie temaken moet wel op tijd gebeuren he`, zeker op z`n opleidingsschip toch? 8) ennuh dan de koffie ?DAN houd je het bekkertje toch gewoon vast dan doen ze al decennia lang joh?of is niemand op het idee gekomen om een rekje temaken voor de bekkertjes plaatje metaal of plexigles gaten er in KLAAR!!! :shock: OPTIE ? geef dat maar door aan de schipper oke`. :wink:
Groeten Henk.

BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2006 11:11 pm 
Hallo Melvin.

Sorry hoor, ik lees mijn antwoord op jou berichtje ?
ik bedoel het niet kwaad hoor ,maar als lees over een koffiebeker dan raak ik in eerste instantie een beetje verhit omdat ik in mijn tijd niet moest ouwehoeren ,WERKEN koperen poetsen ,boenen in de machinekamer alles nazien ruim opengooien de scheerbalken vlogen om mijn oren joh? en dat voor een scheepjongen ? laten matroos .stuurman dat verdiende wel beter en dan lees ik koffiebeker :oops: en daar kom bij de die BOLNES moteren eruit gehaald zijn ? ik ben nu eenmaal GEEN toerenmaker liefhebber ja oke in een vlet of een spits, maar voor z`n schip :roll: maar we zijn nu in 2006 en dat vergeet ik wel eens ,dus vandaar mijn heftige reaktie dus nogmaals sorry ,ik wil je natuurlijk niet van forum afjagen want ik vindt het wel gezellig vandaar dat ik dit op het forum recht wil zetten ?ik had je ook een mailtje kunnen sturen maar dat vind ik flauw? verhit raken oke `,maar afgekoeld moest je ook even reageren dacht ik oke`? zand erover? :wink:
Nu een vraag heb jij ook foto`s want die willen de forummers ook zien natuurlijk?
M.vr.Groet .Henk.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2006 11:40 pm 

hoi ijsselmeer

dat van die koffie was maar een voorbeeld natuurlijk en dat is ook maar een paar min. van de dag.

ik heb nog wel een paar fototjes ook van de hermotorisering

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gr. melvin

ps voor meer foto's stuur even een mailtje

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 325 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]