Luxe motors.

Alles over binnenscheepvaart
Schipperdochter
Berichten: 3302
Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
Locatie: Spijk Gn.

Re: Luxe motors.

Bericht door Schipperdochter »

Hee ? AMPHORA van Amphora ?of de voorganger ?
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. ;) )

Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Luxe motors.

Bericht door Eemspoort »

Nee, dit is DE Amphora die wij kennen. :D
Fluvius

Re: Luxe motors.

Bericht door Fluvius »

Schipperdochter schreef:Hee ? AMPHORA van Amphora ?of de voorganger ?

Ja dus Amphora en Eliza V,door F Volker gebouwd en de zoon vaart nu met een andere Amphora,er varen dus twee Amphora's.

Mvg Henk.
amphora

Re: Luxe motors.

Bericht door amphora »

Ja Henk, DE AMPHORA is nu van Heuvelman-Ibis uit Delfzijl, maar heeft hem ook weer te koop staan bij Boogaart Sliedrecht.

Gr. Cees
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Luxe motors.

Bericht door Binnenvaart »

Vrede , 31,08 x 5,06 x 1,49 , 140 ton , Bouwjaar 1924 , Werf Noord Nederlandse Scheepswerf in Groningen ( Nederland ) , 125 pk DAF , ex Roelfina , ex Alida , eigenaar J. Tolsma in Laren , ENI 02200116

De Vrede op 29-05-2014 in Sneek.

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Leoni
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 okt 2014 11:47

Re: Luxe motors.

Bericht door Leoni »

de Wega van Bolhuis.
het schip heeft jaren stilgelegen in groningen bij de herebrug Bolhuis was in mijn beleving een iets ouderpersoon
Zijn zoon zat in die tijd bij ons op de schippers school sofia toen zijn zoon een paar jaar van school af was is hij wel weer gaan varen
zo dat zijn zoon het zou leren.
Als ik het mij goed herinner dan heeft Bolhuis wel buiten gevaren hij had zijn zeepapieren,of hij met dit schip ook buiten gaats is geweest weet ik niet.
De naam van zijn zoon is dacht ik henk en die leeft nog ergens in groningen, Bolhuis had toender tijd ook verschillende huizen in groningen,als ik het nog goed weet tenminste.
gr.L
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Luxe motors.

Bericht door Wrijfhout »

Bolhuis was volgens mij familie van Lammert Bolhuis van de Zeemeeuw, dat was wel een kustertje.

Afbeelding
Zeemeeuw in het Oosterhamrikkanaal in 1972.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Leoni
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 okt 2014 11:47

Re: Luxe motors.

Bericht door Leoni »

Wrijfhout schreef:Afbeelding
Tja, de Wega, hier zie je hem ergens in de dertiger jaren. Ik ken hem alleen van het liggen voor het station in Groningen. Het was net een wad- en sontvaarder, altijd mooi in de lichtgrijze verf. In het stuurhuis een knots van een glimmend gepoetste kompasketel. En na jaren was hij zomaar ineens verdwenen en ik heb er nooit een foto van gemaakt. Stom hé?
Harry
Dit is toch voor de westerhavensluis.
gr.L.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Luxe motors.

Bericht door Wrijfhout »

Klopt dit is een opname van de Zuiderhaven in Groningen en de schepen liggen te wachten voor de Westerhavensluis.

Afbeelding
Dit is het totale plaatje waarvan ik de uitsnede heb gemaakt.

Afbeelding
Hier staat de Westerhavensluis aan de benedenkant open. Voor de gesloten brug even verderop ging je stuurboord uit naar de Westerhaven.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Leoni
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 okt 2014 11:47

Re: Luxe motors.

Bericht door Leoni »

een klein stukje verder zat ik in de kost Abel Tasmanplein en dan elke morgen naar de Sofia straat
naar school.
dus mij goed bekend.
gr. L.
Plaats reactie