Sluizen.

Alles over binnenscheepvaart
Peter
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:49
Locatie: Lent

Bericht door Peter »

Wij hebben een keer met de Sarto in Dampremy (net op het kanaal) gelost en geladen.
Gelukkig was het koud buiten en hoefde de ramen niet open. Wat een ellende daar.
We hebben daar eerst kunstmest gelost en daarna hebben we weer kunstmest geladen aan een schruif, We zijn een keer of 5 rondgegaan om het schip een beetje recht te krijgen.
Achteraf bleek dat daar alleen kempenaars deden laden.
We zijn daar ongeveer een week in die ellende geweest.

Groeten Peter
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Sluizen

Bericht door Jan Kroes »

Kees Keijzer schreef:Jan Kroes, een mooie foto van een vies en warm plekje. De bovenkant van de sluis van Marcinelle,juist boven Charleroi aan de Sambre. Aan beide zijden ijzergieterijen, we hebben er al eens rollen draad geladen met 30 graden dan is het daar echt warm en en hoop stof, vlug weg wezen.Groeten Kees Keijzer.
Helemaal mee eens Kees, maar wel een mooie foto hè?
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Bericht door Evert Sikkema »

Wie weet waar dit sluisje is?

Afbeelding

groeten
Evert Sikkema
leen louwerse

Bericht door leen louwerse »

Evert,

Ik denk Hindeloopen

Leen
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Bericht door Evert Sikkema »

Nee, Leen, Hindeloopen is niet goed.
groeten
Evert Sikkema
vaerdereij
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
Locatie: Zwolle

Bericht door vaerdereij »

Hallo Evert,
Volgens de foto-eigenschappen zou het Edam moeten zijn. Zelf dacht ik eerder aan Enkhuizen of omgeving.
Moi,
Anne
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Bericht door Evert Sikkema »

Edam is helemaal goed Anne.

groeten
Evert Sikkema

Niet zover bij dit sluisje vandaan is ook nog een oude scheepshelling. Jammer genoeg lag er zondag geen schip op de helling (maar misschien gebeurt dit de laatste jaren ook wel niet meer).
Ook lag bij de helling nog een oude overnaadse sloep.
Afbeelding
Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding

Dit was vroeger mijn favoriete spottersplekje. Ontelbare films heb ik hier volgschoten en dan 's avonds maar weer in de donkere kamer om snel het resultaat te bekijken. Gelukkig heb ik de oude Oostersluis in Groningen uitgebreid gefotografeerd voordat de slopershamer er op los werd gelaten. Dat heb ik verzuimd te doen met de sluis in Gaarkeuken en daar heb ik nu nog alle dagen spijt van.

De Wilma van Uuldriks uit Maastricht, overigens een Groninger, vaart de Oostersluis aan de bovenkant uit.
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
anton5
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 jan 2005 14:44
Locatie: Roden

Bericht door anton5 »

Vorige week bleven de sluisdeuren hangen hier in Sluis 0 en lag het verkeer een paar uur stil. Daarna was het een drukke boel en werd er veel na-, en bij gepraat tijdens het schutten.

Gr.Wim

Afbeelding
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Bericht door Jan Kroes »

Welke sluis is dit?

Afbeelding
Plaats reactie