Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

navigatie schreef: 30 aug 2017 22:00 De Laus-Deo ligt in de Vulcaanhaven in Vlaardingen bij HVO. Inderdaad is de werf zo te zien al behoorlijk stil en is in die tijd omgebouwd tot Roro terminal.

grt Wim
Nog even een plaatje van de Vulcaanhaven waar de "Laus Deo" lag afgemeerd. Er is veel veranderd in een decennia. De foto, Laus Deo, is van aug 2005
mvg
Geert
Bijlagen
Vulcaanhaven.jpeg
Vulcaanhaven.jpeg (132.11 KiB) 1496 keer bekeken
Laus Deo. 01.jpg
Laus Deo. 01.jpg (640.59 KiB) 1494 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Robert Delhaye
Berichten: 439
Lid geworden op: 05 jul 2011 12:07
Locatie: London SW1, UK

Re: Wie weet?

Bericht door Robert Delhaye »

Kapitein Spok schreef: 01 sep 2017 10:48 In onze krant De Gelderlander staat een rubriek "Lezers helpen lezers".

Vandaag vraagt iemand naar de naam van:
een Duitse vrachtboot die op 11 december 1943 door een Britse torpedoboot tot zinken is gebracht voor IJmuiden

"Wie weet" dacht ik, misschien weet een van onze forummers het antwoord. In dat geval zou ik het antwoord door kunne. spelen

Moest overigens ook gelijk weer denken aan d'oude schipper, maar die heb ik hier ook al een hele tijd niet meer gezien.
Ik heb niets kunnen vinden kapitein,

De torpedoboten waren in het donker actief, dus ik heb gezocht op 10, 11, 12 december, maar er zijn toen geen Duitse vrachtschepen voor de kust van IJmuiden of Noord-Holland vergaan volgens de uitgebreide lijst van:

www.schiffswrackliste.de / liste allgemein 1939-1945

Misschien dat 'proet' die op het sleep- en duwvaartforum hier veel bijdragen levert aan het topic 'Bureau Wijsmuller' meer weet. Als er een schip zonk voor de kust zullen er wel sleepboten uit IJmuiden naar toe gevaren zijn.

met vriendelijke groet,
Robert
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Ik had ook al flink gezocht en geen naam gevonden. Alleen dit bericht uit "De heraut" van 14 december 1943:
Zo. 11-12 Voor IJmuiden vielen licht Britse vlootstrijdkrachten een Duits konvooi aan. 1 Duits schip kreeg een torpedotreffer en werd in zinkende toestand achtergelaten.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Geert D
Berichten: 231
Lid geworden op: 17 nov 2015 22:25

Re: Wie weet?

Bericht door Geert D »

Er is mij verteld dat de Nomadische op de werf gaat in Sappemeer.
Hij zou daar een nieuw geklonken vlak krijgen.
Nu is mijn vraag ,weet iemand wanneer dit gaat gebeuren? (misschien wrijfhout)
Hij heeft een paar jaar in de haven in Sappemeer gelegen,omdat hij de motor niet meer gestart kreeg.
Hij heeft een paar zuiger veren van een andere ,nering ,te paken gekregen deze waren te groot, maar hij heeft ze op maat gevijlt
En toen starte hij weer,hij is een paar weken geleden vertrokken naar nw.statenzijl,zal zo langzamerhand wel weer terug zijn in sappemeer denk ik.
Het schijnt dat al heb je geen vaarbewijs je het varen niet verleerd.
Gr. Geert
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Gaat dat op de Historische werf van Wolthuis gebeuren, Geert? Za ja, zou ik hen eens bellen. Gr. Klaas
https://www.historischescheepswerf.nl/
Geert D
Berichten: 231
Lid geworden op: 17 nov 2015 22:25

Re: Wie weet?

Bericht door Geert D »

Volgens mijn zegsman was dat de bedoeling.
Gr.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

je bedoel deze werf klaas https://www.panoramio.com/photo/98890777 en wie weet welk schip er op de werf zit
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Die werf is het Piet. Maar nu is het kanaal weg en het bruggetje ook. Schepen moeten nu over de wal er naar toe. Ken de scheepjes op de werf niet. De buitenste is een typisch Gronings scheepje. Bolle met boord. Gr. Klaas.
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door ichthus »

In Roanne vertelde de eigenaar van deze BOLLE dat hij een "mooi tjalkje" gekocht had.
Bijlagen
Pelican te Roanne.JPG
Pelican te Roanne.JPG (163.34 KiB) 1512 keer bekeken
Wim van Leeuwen
Berichten: 154
Lid geworden op: 01 jun 2007 23:03
Locatie: Papendrecht

Lied

Bericht door Wim van Leeuwen »

Zo'n ruim 30 naar geleden was er een gevoelig liedje dat onder de schippers erg populair was. Het ging om een kind dat naar het schippers internaat werd gebracht. Wie van onze ouderen weet dat nog. Ik zou dat graag in mijn bezit hebben en wie zong dat lied?
Plaats reactie