Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Wie weet?

Bericht door karelzijpe »

Deze foto komt uit de archieven van Jonker en Stans scheepswerf. Hij komt mij zeer bekend voor als een bootje van de Gem. Rotterdam later.
dokwerken-jonker en stans.jpg
dokwerken-jonker en stans.jpg (175.26 KiB) 895 keer bekeken
Karel
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Wie weet?

Bericht door karelzijpe »

Deze foto komt uit de archieven van Jonker en Stans scheepswerf. Hij komt mij zeer bekend voor als een bootje van de Gem. Rotterdam later.
dokwerken-jonker en stans.jpg
Karel


ps. mooi achtergrondje , eerste wagenveer 1911 ? Katendrecht?
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Uit het boek 65 jaar Havenbedrijf Rotterdam.
mvg
Geert
Bijlagen
Dokwerken.jpg
Dokwerken.jpg (309.37 KiB) 892 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Even een vraagje i.v.m. de waterstanden op de Rijn. Vanmiddag waren wij aan de Waalkade in Nijmegen. Er waren aardig wat schepen onderweg, wat opviel dat de meeste voor de stad langzaam (te berg) voeren, boven de brug ging het gas er weer op. Is dit i.v.m. een droogte of was het toeval?
De Ruhrpegel geeft vandaag 205 cm aan, bij minst gepeilde diepten Millingen - Loevestein zie ik 190 cm staan, wat houdt men nu aan naar bijv. Duisburg?
Het is voor mij al weer even gelden dat ik gestopt ben met varen (1978) vandaar deze vragen, in z'on periode kan er natuurlijk wel eens iets veranderen. :-)
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Wie weet?

Bericht door Westeind »

Ja Geert, de droogte op weg naar Duisburg is nu bij Nijmegen,we kijken momenteel meer naar pegel Nijmegen als naar de ruhr, we pakken pegel Nijmegen minus 280/270...
ook beneden Tiel is het droog, erg hobbelig de bodem daar....
Zoals je wel gezien zult hebben lopen de meeste schepen net boven weurt weer terug naar de linkeroever, je kan als de vaart het toelaat boven de spoorbrug evt weer naar de rechteroever, maar bij ons kwam dat niet uit ivm afvaart, ik weet ook niet of er daar dan weer meer water staat, maar zoals je weet doe ik ook maar n eind ;)
de minst gepeilde diepte staat al heel de week op 190, ik weet niet wat ze daar mee willen, maar erg aanvaardbaar vind ik die peildieptes momenteel niet :roll:
vaar om te leven (niet andersom)
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Bram,
bedoel je de linkerrivieroever of opvarend bb wal?
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer »

Linkeroever blijft ten alle tijde linkeroever; keer de stroom de rug toe; Rechts is rechteroever en links linkeroever en op getijde rivieren is de eb stroom daar in ook bepalend. Opfris cursus :)
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door ichthus »

Ben het deze keer niet met je eens Kees , aan de Donau K.M telling aan de rechteroever vanaf de Zwarte zee( Sulina ) tot Jochenstein K M 2201,77 is rechter oever opvarend .
gr Wim
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Kees Keijzer schreef: 19 aug 2018 13:15 Linkeroever blijft ten alle tijde linkeroever; keer de stroom de rug toe; Rechts is rechteroever en links linkeroever en op getijde rivieren is de eb stroom daar in ook bepalend. Opfris cursus :)
Groet, Kees.
Dat weet ik Kees, het is de vraag of Bram dit ook bedoelt, ik denk het wel. Wat mij opviel bij mijn vraag dat er veel schepen aan beide oevers voeren beneden de spoorbrug van Nijmegen.
Als we vroeger met de auto uit de buurt van Mannheim kwamen was altijd de vraag ga je via de Rechts-Rheinische autobahn (Frankfurt) of via de linker
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer »

In Antwerpen spreekt men ook over de linkeroever als men in de nieuwe dokken op westelijke oever van de Schelde moet zijn.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Plaats reactie