Filmpjes.

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

FILMPJES uit de OUDE DOOS

Bericht door Wrijfhout »

Doordat onderwerpen zo snel 'groeien' waardoor posting snel 'wegzakken' lijkt het mij wel handig om bij dit onderwerp een copy-link naar die bewuste filmpjes te zetten zodat iedereen ze makkelijk terug kan vinden. Ik zal er bij zetten waar de filmpes oorspronkelijk staan DAAR en NIET HIER kun je dan je commentaar schrijven!

gr. Harry

bij MIJN JEUGD gepost op 26/04/2007

klik HIER voor een filmpje van de spits Animo in slecht weer.

bij SPITSENVAART gepost op 26/04/2007

Klik Hier voor de film (ca. 14 Mb !) Vergeet niet het geluid aan te zetten!
m/s Animo passeert de tunnel van Vendhuile.

bij NOSTALGIA gepost op 26/04/2007

Kijk HIER voor een filmpje over de vaart op de Maas in de jaren zestig.

bij NOSTALGIA gepost op 26/04/2007

Klik HIER voor een heel kort, maar heel leuk filmpje over Maasbracht.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Bericht door Jan van der Doe »

Geweldig Harry.

Mijn hartelijke dank voor het plaatsen van de filmpjes.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Klik HIER voor een filmpje van het m/s Gerjo dat St. Goar passeert. Vergeet niet het geluid open te zetten...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
ijsselmeer

Filmpjes

Bericht door ijsselmeer »

:shock: PRACHTIG PRACHTIG, Harry GEWELDIG wat een geluid zeg als dat niet mooi is ben ik St .Nicolaas :roll:
Bedankt voor deze geweldige filmpjes.
Groeten Henk.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Hierbij een tweetal unieke filmpjes over de sleepvaart op de Midden Rijn in de dertiger jaren van de vorige eeuw.
De mouwen moeten worden opgestroopt om eerst het anker uit te draaien, lading tremmen, luiken dichtgooien en boenen...

Kijk HIER maar let niet teveel op de slechte kwaliteit. Ogen half dichtgeknepen en je merkt er niets van...

Het werk van een loods was destijds niet van gevaar ontbloot. Kijk en zie hoe de loods in St. Goar met zijn "Schaluppe" naar de raderboot toe vaart en voor de enorme raderen zijn bootje vastmaakt.

Klik HIER voor de unieke beelden van een beloodsing.

Veel plezier.

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Bericht door Jan van der Doe »

Mooie filmpjes Harry van de vroegere sleepvaart en het beloodsen.

Het was bij het scheiden van de markt, dat ik op de vaart kwam en ben nog zo gelukkig geweest iets van het oude, radersleepboten, en de loods in zijn roeiboot te kunnen zien.
Maar gelukkig wel een motor naast de ankerlier en een electrisch stuurwerk.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Machinekamer Elizabeth, starten van een 3 cylinder Deutz.
Filmpje staat oorspronkelijk bij EEN KAR MET EEN VERHAAL
maar ook HIER

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Hoi Harry.

Ik heb dat niet meer meegemaakt maar ik vindt het helemaal geweldig,bedankt.

groeten Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Brug Nijmegen,zo rond de jaren 40,met het pontje over van Lent naar Nijmegen
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Ik heb de smaak helemaal te pakken. Hierbij een stukje film over het m/s Elizabeth dat de sluis in Gaarkeuken in 1997 passeert nadat het in Wartena op de helling is geweest. Vanaf Friesland komend zie je beneden de sluis aan stuurboord een bruggetje dat toegang geeft tot het Wolddiep. De Elizabeth heeft tot ca. 1973 met cement naar het verderop gelegen Oldekerk gevaren. De jaren daarop voeren vader en zoon Brands met de motorspits Elizabeth II naar dezelfde ontvanger. Nadat de zoon in 1988 tijdens het verhalen van de schepen op tragische wijze door verdrinking om het leven is gekomen is de aanvoer over water naar Oldekerk gestopt.

Kijk HIER hoe de Elizabeth Gaarkeuken passeert en via het Wolddiep naar Oldekerk vaart.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie