Partyschip Zeearend - Rondvaart Wiljo - rondvaartboot, heusden ...
https://www.rondvaartwiljo.nl/partyschip_zeearend.asp
ik had gehoord dat de ZEEAREND in Deventer gespot was met een andere naam
maar van anderen hoorde ik dat het schip nog steeds in Heusden ligt.
als de link niet werkt moet je hem maar even kopiëren-plakken of zo of
Bram moet hem even aanpassen
gr Henk
Mijn jeugd.
Re: Mijn jeugd.
mee varen
Re: Mijn jeugd.
We gaan weer verder.
Na afgeschut te zijn in Don komen we een poosje later aan in Lille.
De haven van Lille.
Dit is ook een echte opknapper.
Je zou er op afknappen.
In Lille gaan de dames de stad in.
Ik ga de Mastodont een sopbeurt geven want we moeten het spul natuurlijk wel weer netjes afleveren.
Na het middageten gaan we op het gemak weer verder.
Oud spul beneden Lille.
Vergane glorie in Marquette, als ik het goed heb.
Dit werkt ook niet meer.
Aan bakboord krijgen we dan Canal de Roubaix.
Ik heb begrepen dat dit kanaal dat aansluit op het Canal d'Espieres weer geopend is.
Zodat je van hier naar de Schelde kunt varen.
Wambrechies.
En de volgende is ook Wambrechies.
Spits met volgens mij onuitspreekbare naam.
Iets van Kobar ur vugalf.
Deze is al meer getoond. Zonde van zo'n mooie spits.
Quesnoy sur Deule.
Brug van Deulémont.
Deulémont.
En dan komen we op de Leie.
Na afgeschut te zijn in Don komen we een poosje later aan in Lille.
De haven van Lille.
Dit is ook een echte opknapper.
Je zou er op afknappen.
In Lille gaan de dames de stad in.
Ik ga de Mastodont een sopbeurt geven want we moeten het spul natuurlijk wel weer netjes afleveren.
Na het middageten gaan we op het gemak weer verder.
Oud spul beneden Lille.
Vergane glorie in Marquette, als ik het goed heb.
Dit werkt ook niet meer.
Aan bakboord krijgen we dan Canal de Roubaix.
Ik heb begrepen dat dit kanaal dat aansluit op het Canal d'Espieres weer geopend is.
Zodat je van hier naar de Schelde kunt varen.
Wambrechies.
En de volgende is ook Wambrechies.
Spits met volgens mij onuitspreekbare naam.
Iets van Kobar ur vugalf.
Deze is al meer getoond. Zonde van zo'n mooie spits.
Quesnoy sur Deule.
Brug van Deulémont.
Deulémont.
En dan komen we op de Leie.
Groeten, Anton
Re: Mijn jeugd.
Wim je hebt gelijk, ik ben wel vaker abuis met stuurboord en bakboord en links en rechts.LIGATO schreef: Anton,in de afvaart op de Deule,moet je wel stuurboord uit om op de Schelde te komen.
Groeten,Wim
We maken de dag maar even af.
In de afvaart op de Leie is de eerste sluis, sluis Komen.
Beneden de sluis het plaatsje Comines.
We varen langs Menen.
In Menen lag de Amadeus.
Onderweg zagen we nog een Vlas en kloddenhandel.
Vlas zal wel bekend zijn.
Klodden zijn of is afval van vlas.
Wist ik ook niet hoor maar heb het even gegoogled.
Nu naderen we Kortrijk.
De nieuwe Budabrug in aanbouw.
We maken voor de nacht hier vast in Kortrijk.
We lopen voordat het helemaal donker is nog even naar de stad.
Deze torentjes staan een stukje achter de kont.
Het Belfort van Kortrijk.
En de kerk van Kortrijk.
Vandaag weer 59 km. gevaren met 5 sluizen.
Groeten, Anton
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
- Locatie: Capelle/IJssel
Re: Mijn jeugd.
Toen je daar passeerdeHarmonie schreef:
Aan STUURboord krijgen we dan Canal de Roubaix.
Ik heb begrepen dat dit kanaal dat aansluit op het Canal d'Espieres weer geopend is.
Zodat je van hier naar de Schelde kunt varen.
Was de vaart over die route al vrijgegeven?
Of was dat later pas................
Was natuurlijk wel aantrekkelijk geweest om ook daar langs te gaan.
In 2010 ben ik er met de fiets langs gekomen
We deden er ca 3,5 uur over van Spierre naar Marquette (incl. lunchpauze)
Varend zal dat wel 3 x langer duren
viewtopic.php?f=3&t=4352&hilit=tourcoing&start=75
Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
Re: Mijn jeugd.
Ja het is volgens mij ergens in 2011 opengegaan.Evert CadIJ schreef: Toen je daar passeerde
Was de vaart over die route al vrijgegeven?
Of was dat later pas...............
Groet Evert
Maar later was er weer een doorvaarthoogte beperking daarom hebben we het niet geprobeerd.
Groeten, Anton
Re: Mijn jeugd.
het is koud buiten ,dat doet mij weer aan vroeger denken ,vanaf 3.30 even terug op de vaart
is er iemand die de schipper kent die aan het dicht leggen is?
https://www.youtube.com/watch?v=hNwm3byu ... re=related
gr
leo
is er iemand die de schipper kent die aan het dicht leggen is?
https://www.youtube.com/watch?v=hNwm3byu ... re=related
gr
leo
Re: Mijn jeugd.
We beginnen aan onze laatste vakantievaardag.
We vertrekken uit Kortrijk.
Hier varen we langs de vaart van Bossuit.
We verlaten Kortrijk.
Bij Deinze kiezen we voor de Oude Leie die ook wel Toeristische Leie wordt genoemd.
Deinze met klapbrug op de Oude Leie.
Leo gaat hier onderdoor maar met een doorvaarthoogte van 2,70 m. hebben wij voor de zekerheid toch maar om een opening gevraagd.
De Molens van Deinze.
Wij hebben daar in een grijs verleden met onze spits tarwe gelost.
Na een stukje verder varen kom je bij de veevoerfabriek van Astene.
Langs de Oude Leie staan aardige optrekjes.
Dan komen we bij de sluis van Astene die open staat.
Maar de klapbrug moet wel gedraaid worden.
Zoals je ziet is dat draaien nog handwerk.
Net door het sluisje ligt de tjalk "De Goede Verwachting"
Van schipper Zoontjens uit Dordrecht.
En nog veel, heel veel meer luxe onderkomens staan hier.
Nog een tjalkje.
Wat crisis? We bouwen er nog één.
De Red Bull lag beneden sluis Evergem en was zover als ik het kon beoordelen aan het verhuizen naar het Canal du Nord schip.
We vertrekken uit Kortrijk.
Hier varen we langs de vaart van Bossuit.
We verlaten Kortrijk.
Bij Deinze kiezen we voor de Oude Leie die ook wel Toeristische Leie wordt genoemd.
Deinze met klapbrug op de Oude Leie.
Leo gaat hier onderdoor maar met een doorvaarthoogte van 2,70 m. hebben wij voor de zekerheid toch maar om een opening gevraagd.
De Molens van Deinze.
Wij hebben daar in een grijs verleden met onze spits tarwe gelost.
Na een stukje verder varen kom je bij de veevoerfabriek van Astene.
Langs de Oude Leie staan aardige optrekjes.
Dan komen we bij de sluis van Astene die open staat.
Maar de klapbrug moet wel gedraaid worden.
Zoals je ziet is dat draaien nog handwerk.
Net door het sluisje ligt de tjalk "De Goede Verwachting"
Van schipper Zoontjens uit Dordrecht.
En nog veel, heel veel meer luxe onderkomens staan hier.
Nog een tjalkje.
Wat crisis? We bouwen er nog één.
De Red Bull lag beneden sluis Evergem en was zover als ik het kon beoordelen aan het verhuizen naar het Canal du Nord schip.
Groeten, Anton
Re: Mijn jeugd.
Als we onder de brug van Sas van Gent doorkomen staat Leo al op de uitkijk.
Tussen het sleepbootje en het jacht is het plekje van de Mastodont.
We zijn gevaren van Revin naar Sas van Gent.
Begonnen op het Canal de l' Est branche nord via Canal des Ardennes,
Canal latéral à l' Aisne, Canal de l' Aisne à la Marne,
Canal latéral à la Marne, Marne en Seine naar Parijs.
Van Parijs via Canal St. Martin, Canal St. Denis,
Seine, Oise, Canal latéral à l' Oise, Canal de Saint Quentin,
Canal de la Sensee, Canal de la Deule, Leie,
Oude Leie, Ringvaart en Kanaal Gent-Terneuzen naar Sas van Gent.
Totaal waren dat 917 km. en 181 sluizen.
Opvarige sluizen 71 en afvarige sluizen 110.
Over het hele traject 168,5 meter opgeschut en afgeschut iets meer dan 290 meter.
Ook nog 8 tunnels doorgevaren met een totale lengte van 12.166 m.
't Was een mooie reis maar aan alles komt een end.
We bedanken Anja en Leo dat ze drie hele weken hun schip aan ons meegegeven hebben.
Het was fantastisch
Zo jongens en meisjes dit was het dan.
Einde van onze vaarvakantie.
Groeten, Anton