Mijn jeugd.
-
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49
Re: Mijn jeugd.
Ja Canal St. Martin.
Wij zijn St. Martin in en via Canal St. Denis weer naar de Seine.
Te zien op pagina 795.
Wij zijn St. Martin in en via Canal St. Denis weer naar de Seine.
Te zien op pagina 795.
Groeten, Anton
Re: Mijn jeugd.
dat klopt ,ik ben er wel eens geweest
maar dat was nog met de 38 meter Mastodont en dat is toch al even geleden
ooit ben ik nog eens uitgenodigd door een Engelsman
die vertelde mij dat ik alleen maar even lid moest worden van de DBA - The Barge Association
https://barges.org/
maar ik wist niet hoe ik de gevraagde ponden moest over maken
het ging over een uitnodiging van de stad Parijs
de leden van de club mochten toen dat jaar gratis afmeren Porte de la Villette tijdens een bijeenkomst van die club
dat had ik wel leuk gevonden
afijn kijkt u maar
mastodont schreef:
en na de foto's van st Martin en st Denis is het eerste waar ik aan denk
Ik moest eens niet altijd zoveel haast hebben
wat een mooi kanaal ,toch weer mooi om gezien te hebben
en nu ik jullie toch aan de lijn heb de volgende vraag
ik ben getipt door een paar Engelsen die mij vertelde dat ik lid moest worden van de Dutch Barge Association
kijk maar even HIER
als lid van de club zou ik dan een uitnodiging krijgen voor de clubdag die dit jaar in de jacht haven van port de la Villette gehouden word
de club is uitgenodigd door de gemeente Parijs ,dus weinig of geen havengeld en de volle aandacht van de pers
maar hoe doe ik dat?
je moet in ponden je lidmaatschap voldoen en per internet aanmelden
en ik weet niet hoe want mijn Engels is niet goed genoeg
is er hier iemand die al lid is en weet hoe dat gaat?
gr
leo
Re: Mijn jeugd.
https://www.schuttevaer.nl/nieuws/techn ... panne.html
bovenstaand idee ligt ook al weer in de prullenbak
nu is er weer voor een alternatief gekozen
dat zal wel zijn omdat anders het achterschip weer verbouwd moet worden
nu dus zo verbouwd bij Carron in Zelzate
de roeren zullen ook bij dit systeem niet veel werk doen schat ik zo
het lijkt mij dat er met een propeller gestuurd word
gr
leo
bovenstaand idee ligt ook al weer in de prullenbak
nu is er weer voor een alternatief gekozen
dat zal wel zijn omdat anders het achterschip weer verbouwd moet worden
nu dus zo verbouwd bij Carron in Zelzate
de roeren zullen ook bij dit systeem niet veel werk doen schat ik zo
het lijkt mij dat er met een propeller gestuurd word
gr
leo
Re: Mijn jeugd.
Er is toen meer op dit experiment gereageerd, overwegend negatief...al met al best een trieste zaak. Daar laat ik het maar bij.
Re: Mijn jeugd.
De AVANTI zit op de helling in Zelzate op verzoek van de nieuwe eigenaar. Ik ben niet wezen kijken, dat mocht ik altijd graag doen...maar niet zonder broer. Heb dus zelf geen foto's...Bedankt voor het plaatsen Leo!
-
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49
Re: Mijn jeugd.
Dat Triade onderzoek vond ik geweldig, inderdaad jammer dat er zo negatief over werd uitgelaten. De voortstuwing met een schroef bestaat nu al meer dan honderd jaar, bijna niets verandert aan het originele ontwerp. Dus iets nieuws onderzoeken werd wel eens tijd. Ik denk vaak over sterk stromende rivieren, daar moet toch iets beter voor te vinden zijn. Een ketting over de bodem was het ook niet, daar zijn ze vanaf gestapt. Maar dat iedereen massas gasolie verstookt op bv de Rijn vind ik waanzin. Een lateraal kanaal, zoals overal in Frankrijk zou veel kracht schelen. Als ze er tenminste geen stroom door willen opwekken, zoals op de Rhone, daar zijn de lateraal kanalen juist weer zwaar.
gr Rienk
gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
Re: Mijn jeugd.
Rienk,
Ze zijn natuurlijk al een poosje bezig met dat kanaal. Vanaf Bazel hebben ze tot Breisach een kanaal naast de Rhein gemaakt. Daarna zijn ze verder gegaan met de Rhein te kanaliseren, intussen tot Iffezheim. Ze wekken ook nog elektriciteit op.
De vaart is er nu wel uit.
Maar zoals je zegt, op het gekanaliseerde deel scheelt het wel wat gasolie
grt Wim
Ze zijn natuurlijk al een poosje bezig met dat kanaal. Vanaf Bazel hebben ze tot Breisach een kanaal naast de Rhein gemaakt. Daarna zijn ze verder gegaan met de Rhein te kanaliseren, intussen tot Iffezheim. Ze wekken ook nog elektriciteit op.
De vaart is er nu wel uit.
Maar zoals je zegt, op het gekanaliseerde deel scheelt het wel wat gasolie
grt Wim