Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
bargemast
Berichten: 590
Lid geworden op: 10 aug 2009 08:01
Locatie: Frankrijk a/b M.Y."JOY"

Re: Mijn jeugd.

Bericht door bargemast »

Bedankt voor de verbetring Koos, misschien word ik ook nog eens zo bijdehand dat ik weet hoe je zo'n kaartje meteen vergroot kunt plaatsen.

het is niet bij A, en de groene pijl, dat is een klein werfje van de "Compagnie de Travaux Subaquatiques" maar verder het gat in tot het einde, en daar links waar je de schepen op de helling ziet liggen.

Groet,

Peter.
jan 38
Berichten: 637
Lid geworden op: 30 mar 2010 07:20
Locatie: aan boord en Middelharnis

Re: Mijn jeugd.

Bericht door jan 38 »

Is hij nu duidelijker, volgens mij is dit het bedoelde gat. Jan
Afbeelding
gr. Jan
semper viator.
Koos_F
Berichten: 1307
Lid geworden op: 02 jan 2008 12:44
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Koos_F »

En daar zat het risico van mijn 'verbetering': de pijl die het noorden aangeeft wijst naar beneden, wat ik op het kleine kaartje niet kon zien :oops:
De situatie is hopeloos, maar niet ernstig
enterprise
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 mar 2007 21:26

Re: Mijn jeugd.

Bericht door enterprise »

bargemast schreef:Ja die werf was er toen ook al, ze hebben daar ook een aantal van de Parijse bateau Mouches gebouwd, en doen dat nog steeds, en zijn (of waren ?) eigendom van bekende rederij "Morillon Corvol".

Als je nog in het bezit bent van een waterkaart van de Seine, kijk dan maar eens tussen km 153 en 154, dan zie je aan de linker oever een bruggetje met daarna een invaart met de nodige zijarmen, aan het einde links is de werf.

Op Google Earth kan je het hele gebied goed zien als je kijkt op: 48°44'13.68"N - 2°26'25.52"E

Groet,

Peter.
Dat bruggetje wist ik wel ,maar niet wat daar allemaal achter zat
grtjs
er was geen geen beter leven dan een spitsenschippersleven .
bargemast
Berichten: 590
Lid geworden op: 10 aug 2009 08:01
Locatie: Frankrijk a/b M.Y."JOY"

Re: Mijn jeugd.

Bericht door bargemast »

Ontdekte net dat ik iets te snel, en niet precies genoeg geweest ben met de coordinaten om precies de werf te hebben.

Om die echt midden in het beeld te hebben moet je op : https://g.co/maps/vv8yp klikken.

Excuses,

Peter.


p.s. enterprise, heb jij je spits later toevallig aan Roger Bowman verkocht ?
enterprise
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 mar 2007 21:26

Re: Mijn jeugd.

Bericht door enterprise »

Hoi Peter,

Mijn eerste spits was een De Winterspits die is door de 2de eigenaar na mij gesloopt
de 2de spits had ik verkocht aan mijn neef, die heeft hem weer verkocht aan een Fransman
en vaart nu nog rond als " Aquarius "
Heb nog een 55m kemenaar gehad die ook naar Frankrijk verkocht is, eerst als "Antarctica "
en nu als " Megane " die zal je misschien weleens daar bij jou rond zien varen.
er was geen geen beter leven dan een spitsenschippersleven .
bargemast
Berichten: 590
Lid geworden op: 10 aug 2009 08:01
Locatie: Frankrijk a/b M.Y."JOY"

Re: Mijn jeugd.

Bericht door bargemast »

Oké, de andere "ENTERPRISE" heeft al eens eerder enkele berichtjes op het forum gehad, en die had als laatst bekende eigenaar Roger Bowman.

Jouw ex 55m Kempenaar, die nu "MEGANE" als naam heeft heb ik wel eerder in Frankrijk gezien, en die ziet er nog altijd keurig onderhouden uit.

Groet,

Peter.
LIGATO

Re: Mijn jeugd.

Bericht door LIGATO »

Afbeelding
Eemskanaal 12-01-2012
Afbeelding
Hendrik-S - Rosanne
Afbeelding
Afbeelding
Kapitein Imbre Steenstra
Leo,zonder gele boten
Groeten Wim
jan 38
Berichten: 637
Lid geworden op: 30 mar 2010 07:20
Locatie: aan boord en Middelharnis

Re: Mijn jeugd.

Bericht door jan 38 »

Deze mensen zullen een werf of een droogdok wel te duur hebben gevonden, dan maar gelijk op de wal gezet, kunnen we altijd zelf onderhoud plegen.
Afbeelding

Afbeelding
De kraanmeester hier moet geen last van hoogtevrees hebben, misschien heeft hij wel een radiografischbedienkastje, dan kan hij alles vanaf de grond doen
Afbeelding
gr.Jan

Naschrift van Bram ...ik heb de bovenste foto ook en volgens mij is dat op de Elbe ?
Als je verder nog van de foto`s weet waar t is ,dan kan je dat er nog bij tikken Jan ,gewoon op weizig klikken :wink:
gr. Jan
semper viator.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Even terug naar Leo's jeugd... Deze week tikte ik deze mooie kaart op de kop, is dit bij Zelzate misschien, want er staat alleen op Kanaal Gent Terneuzen. Wat mij verwonderd is die poststempel, zat er een postkantoortje op de sluis? Of zou dit een speciale uitgave zijn...
Ik zie links op de foto de Phenol, kent iemand meer schepen?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie