Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
bargemast
Berichten: 590
Lid geworden op: 10 aug 2009 08:01
Locatie: Frankrijk a/b M.Y."JOY"

Re: Mijn jeugd.

Bericht door bargemast »

[quote="mastodont"]de 22ste zijn we op weg naar Toulouse

je kunt wel zien dat er weinig 5 meter schepen varen ,de muur is goed begroeid
Afbeelding


Het is zeker dat er niet veel 5 meter schepen varen, behalve af en toe een hotelboat of ander tot passagierschip verbouwde spits.

Maar ook 5 m schepen raken die begroeide sluiswand misschien niet, want je bent daar nog op het Canal Latéral à la Garonne waar de sluizen 5m80 breed zijn, later op het Canal du Midi zijn ze nog minstens 5m50, dus ruimte zat,

Groet, Peter,
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

dat heb je als je je reis niet voor bereid maar er gewoon maar aan begint :oops:
ik heb de afmetingen niet gecheckt voor dat we er aan begonnen
ik wist dat ik korter was als 30 meter en lager dan 3 meter dus dat was genoeg voor mij om er aan te beginnen
maar je hebt weer eens gelijk Peter :!:
gr
leo
bargemast
Berichten: 590
Lid geworden op: 10 aug 2009 08:01
Locatie: Frankrijk a/b M.Y."JOY"

Re: Mijn jeugd.

Bericht door bargemast »

mastodont schreef:dat heb je als je je reis niet voor bereid maar er gewoon maar aan begint :oops:
ik heb de afmetingen niet gecheckt voor dat we er aan begonnen
ik wist dat ik korter was als 30 meter en lager dan 3 meter dus dat was genoeg voor mij om er aan te beginnen
maar je hebt weer eens gelijk Peter :!:
gr
leo

Als je zeker weet dat je daar kan varen vanwege lengte, diepgang en doorvaarthoogte, dan heb je wat mij betrefd je reis goed genoeg voorbereid.

En of je nou 10cm of 1 m over hebt in de sluizen is verder van minder belang, het voornaamste is dat je erin past.

Hetzelfde met de bruggen als je er maar onderdoor kan zonder schade aan je schip te varen is het perfect, het is alleen iets meer relaxed om te weten dat je bijvoorbeeld nog 20cm over hebt onder de bruggen dan 20mm.

Zoals je ziet zit ik nog steeds naar jullie reis te kijken, en geniet er nog steeds van, ik erger me alleen aan de lange tijd die nodig is om de foto's te zien met mijn slechte signal hier.

Groet, Peter.
bargemast
Berichten: 590
Lid geworden op: 10 aug 2009 08:01
Locatie: Frankrijk a/b M.Y."JOY"

Re: Mijn jeugd.

Bericht door bargemast »

mastodont schreef:allee Henk
dat weet je toch wel?

zo eentje
de Orion, tot begin jaren 70 van Bouman

Afbeelding
de Spes van Henk Pikaar de latere beurs meester van de NZ in Rotterdam was er ook eentje
gr
leo[/quote]

Ik noemde die schepen zoals de "Spes" en de "Orion" altijd schepen met een coasterkont.

De "Orion" was van Jan van der Molen, en lag al minstens 25 jaar in het Oosterdok in Amsterdam.

De "Spes" van Pikaart is eind van de 70er jaren omgebouwd tot zeer luxe hotelschip waarvan de eerste naam toen "Janine" was.

De "Baltic" van Buisman leek er ook veel op alleen was die een heel stuk korter, die ligt al héél lang in Paris en is (vind ik) lelijk verbouwd als woonschip.

In het begin van de 80er jaren lag het schip weg te roesten in Vitry le François, daarna is het verschillende keren verkocht en van naam veranderd, ik ben het al vele jaren uit het oog verloren.

Groet, Peter.
wim
Berichten: 862
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:07
Locatie: Hansweert

Re: Mijn jeugd.

Bericht door wim »

Ben niet zo'n spitsen kenner maar als Zeeuw kende ik er een uit Wemeldinge met zo een achterschip van de fam. Schipper de Zeeuwse Meer
Afbeelding
bargemast
Berichten: 590
Lid geworden op: 10 aug 2009 08:01
Locatie: Frankrijk a/b M.Y."JOY"

Re: Mijn jeugd.

Bericht door bargemast »

Dat schip heb ik nog niet eerder gezien (niet dat dat veel wil zeggen), tenzij het later een andere en wel bekende naam gekregen heeft.

Het is in ieder geval net zo'n soort van coasterkont zo te zien.

Groet, Peter.
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Schier Hameete »

Afbeelding

De Anri van Bouman een oom van Anneke ook zo,n model
de Anri is 1n 1977 gesloopt in Oolgensplaat in 1978 lag de Zeeuwsemeer toen ook op zijn laatste bestemming bij timmerman in Ooltgensplaat
gr, schier
Afbeelding Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Anri ex Dirkje

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Schier Hameete »

[quote="mastodont"]de Vagari heb ik ooit al eens in een beter conditie gezien :(


Afbeelding
Na het zien van deze foto heb ik hier het veel belovende begin van de Vagari

Afbeelding

Hier de Vagari tijdens de proefvaart aan de werf te Merelbeke

Foto uit archief van Westrik waarvoor dank

gr, schier
Afbeelding Afbeelding
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door JC »

bargemast schreef:Dat schip heb ik nog niet eerder gezien (niet dat dat veel wil zeggen), tenzij het later een andere en wel bekende naam gekregen heeft.
Dat meen je niet! Van de grootste meuk weet je anekdotes op te lepelen en de Zeeuwse Meer heb je nooit gezien....Kees heeft complete reisverslagen op het forum gezet. Of bedoel je "in het echt" nooit gezien?
Plaats reactie