Die schroef van de River Lady lijkt die zo groot of is hij ook groot, of misschien toch wel normaal voor een spits...
Heeft natuurlijk te maken met de vertraging van de koppeling maar als ik die roef zie die ook al hoog lijkt en daarmee de schroef vergelijk, maar ja ik heb er geen verstand van.
gr. Harry
Mijn jeugd.
Re: Mijn jeugd.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Mijn jeugd.
nu moet Bram zijn vader maar even bellen denk ik
als ik het goed onthouden heb is er een 268 PK Scania in gekomen ,6 cylinder in lijn
maar ze zullen wel niet zo rigoureus te werk zijn gegaan als ik
nieuwe schroefas koker met as en schroef en tunnel
dus als Siem nu de afmetingen van de schroef nog weet dan zijn we er
anders moeten er maar andere krachten in de weer komen, en Wim Wever op sporen zodat die het verlossende woord kan spreken
en tussen haakjes(het schip is goed krom zo als reeds eerder opgemerkt ,dus de roef is aan de voorkant beduidend hoger dan op het achterdek)
gr
leo
ps:Net een telefoontje van de Bie gahad,hij komt niet lager dan 19meter kim aan de spits "Vito"
en dat was al niet slecht
als ik het goed onthouden heb is er een 268 PK Scania in gekomen ,6 cylinder in lijn
maar ze zullen wel niet zo rigoureus te werk zijn gegaan als ik
nieuwe schroefas koker met as en schroef en tunnel
dus als Siem nu de afmetingen van de schroef nog weet dan zijn we er
anders moeten er maar andere krachten in de weer komen, en Wim Wever op sporen zodat die het verlossende woord kan spreken
en tussen haakjes(het schip is goed krom zo als reeds eerder opgemerkt ,dus de roef is aan de voorkant beduidend hoger dan op het achterdek)
gr
leo
ps:Net een telefoontje van de Bie gahad,hij komt niet lager dan 19meter kim aan de spits "Vito"
en dat was al niet slecht
Re: Mijn jeugd.
[quote="mastodont"]Terwijl Anton zich voor bereid om het laatste stukje naar parijs te varen
en terwijl Jan van Drongelen zich het hoofd breekt over welke spits het nu wel gaat
ik ga het nog 1 keer proberen, is het soms de MODENA uit Gent
er was ook nog een Meeusen die met zo,n spits voer, ik weet alleen de naam niet meer,
tot hiertoe m,n hoofdbrekens, gr Jan
en terwijl Jan van Drongelen zich het hoofd breekt over welke spits het nu wel gaat
ik ga het nog 1 keer proberen, is het soms de MODENA uit Gent
er was ook nog een Meeusen die met zo,n spits voer, ik weet alleen de naam niet meer,
tot hiertoe m,n hoofdbrekens, gr Jan
gr. Jan
semper viator.
semper viator.
Re: Mijn jeugd.
de Modena van Arnold( Ridderinkhof?) is het zeker niet Jan
die ken ik veel te goed ,hij voer veel met zijn maat de Cajupa
daar liggen rolluiken op en die heeft een roefje voor de hut
je overvalt me een beetje maar ik meen dat er Typhoon op staat of hoe was die andere wind ook al weer
Kurt zal het wel zo uit zijn mouw schudden Belgen onder elkaar weet je wel
maar goed geprobeerd ,dat dan weer wel
gr
leo
naschrift
Cycloon voor de tweede spits
die ken ik veel te goed ,hij voer veel met zijn maat de Cajupa
daar liggen rolluiken op en die heeft een roefje voor de hut
je overvalt me een beetje maar ik meen dat er Typhoon op staat of hoe was die andere wind ook al weer
Kurt zal het wel zo uit zijn mouw schudden Belgen onder elkaar weet je wel
maar goed geprobeerd ,dat dan weer wel
gr
leo
naschrift
Cycloon voor de tweede spits
Re: Mijn jeugd.
Modena 'toen'...
Modena nu (foto Koos Goudriaan)
oordeel zelf,
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Mijn jeugd.
mooi
en snel en afdoende lijkt mij
gr
leo
en snel en afdoende lijkt mij
gr
leo
Re: Mijn jeugd.
Die Modena is onder z'n huidige naam "Coluche" net voor Kerst gezonken op de Seine
Die wind van je moet ik nog even over nadenken Leo
Groeten, Kurt
Die wind van je moet ik nog even over nadenken Leo
Groeten, Kurt
Re: Mijn jeugd.
bedankt Kurt
de tweede naam heb ik intussen al ,zie boven
en bij nader inzien is Arnold geen Belg maar was hij getrouwd met een Belze madam
Arnold vertelde dat zijn vader origineel uit Breda kwam en als bijnaam de Europeaan had vanwege zijn talen kennis
we komen er wel
op den duur dan toch
Arnold is van de spits op een franse motor gegaan "La Fosca"( of zo iets) die hij vernoemde naar het plaatsje in Italië waar hij al jaren een flat had
hij ging daar naar toe met zijn Mercedes als hij lang op tour moest staan in de buurt van Parijs of st Mammes ,dan was het niet zo lang rijden als vanuit Belgie
nee dat was een spitsen schipper die het allemaal al vroeg voor mekaar had
maar nu nog de naam van de gespotte spits in Frankrijk
wie of wat is het geweest
gr
leo
de tweede naam heb ik intussen al ,zie boven
en bij nader inzien is Arnold geen Belg maar was hij getrouwd met een Belze madam
Arnold vertelde dat zijn vader origineel uit Breda kwam en als bijnaam de Europeaan had vanwege zijn talen kennis
we komen er wel
op den duur dan toch
Arnold is van de spits op een franse motor gegaan "La Fosca"( of zo iets) die hij vernoemde naar het plaatsje in Italië waar hij al jaren een flat had
hij ging daar naar toe met zijn Mercedes als hij lang op tour moest staan in de buurt van Parijs of st Mammes ,dan was het niet zo lang rijden als vanuit Belgie
nee dat was een spitsen schipper die het allemaal al vroeg voor mekaar had
maar nu nog de naam van de gespotte spits in Frankrijk
wie of wat is het geweest
gr
leo
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 18 apr 2006 09:46
- Locatie: Rotterdam
Re: Mijn jeugd.
Hallo Leo,
Arnold zijn achternaam was Dyckerhoff. Zijn Belgische vrouw was franstalig. Ooit weken samen tijdes een staking in de zeventiger jaren in Antoing en Bleharies gelegen. Samen met Claude met de Escale en Clemence met de Touriste.
gr.Joop
Arnold zijn achternaam was Dyckerhoff. Zijn Belgische vrouw was franstalig. Ooit weken samen tijdes een staking in de zeventiger jaren in Antoing en Bleharies gelegen. Samen met Claude met de Escale en Clemence met de Touriste.
gr.Joop
Re: Mijn jeugd.
De morgen begint weer mooi.
En dan komt er een mooie spits uit de sluis.
Verlengd naar 45,43 m. en daarmee 446 ton groot geworden.
Mooi model van Oostkamp en deze is ook nog eens keurig onderhouden.
Is ooit van een Verdoorn geweest, als ik het goed heb.
Om kwart voor negen schutten we af in Neuilly.
Afvarig tussen het eiland Joinville le Pont.
De jachthaven van Nogent sûr Marne.
Ook hier diverse woonspitsen.
Al een ouwetje denk ik.
Een grote stuurhut is ook mogelijk op een spits.
Jammer dat je ruim dan zo kort wordt.
Maar je hebt wel de ruimte in ieder geval.
Tegenwoordig moet je bereikbaar zijn zal deze zwerver gedacht hebben.
En heeft z'n telefoonnummer op de muur gezet.
Hier varen we stuurboord tussen het eiland boven St. Maur.
Net beneden dat eiland ga je haaks stuurboord.
En vaar je zo de tunnel van St. Maur in.
Door de tunnel is sluis St. Maur en daar komt de Jorsidy uit.
Deze sluis is een stuk groter dan de vorige sluizen.
De laatste sluis van de Marne die we afschutten, sluis St. Maurice.
Daar komt dit koppelverband uit.
In het stuwgat liggen een stelletje woonschepen.
Nu zijn we net de Marne uit en kijken we op de Seine naar boven.
Helemaal links is dus de punt van de Marne.
Gelijk aan stuurboord op de Seine ligt de Femmy.
Een paar jaar geleden nog een bekende verschijning op de Rijn.
De schipper van de Femmy is toen helaas verdronken in de buurt van Emmerich.
Iets verderop zoeken we een plekje om vast te maken.
Vanmiddag willen we op ons dooie gemak door de stad naar beneden drijven om dan langszij de "Clochard" te gaan.
De vrienden van Anja en Leo.
Wanneer het vervolg komt is niet helemaal zeker, kan morgen zijn maar ook wel later.
Ik speel nu namelijk weer broodschipper en we gaan morgen de grens over naar onze oosterburen.
Bis später.
En dan komt er een mooie spits uit de sluis.
Verlengd naar 45,43 m. en daarmee 446 ton groot geworden.
Mooi model van Oostkamp en deze is ook nog eens keurig onderhouden.
Is ooit van een Verdoorn geweest, als ik het goed heb.
Om kwart voor negen schutten we af in Neuilly.
Afvarig tussen het eiland Joinville le Pont.
De jachthaven van Nogent sûr Marne.
Ook hier diverse woonspitsen.
Al een ouwetje denk ik.
Een grote stuurhut is ook mogelijk op een spits.
Jammer dat je ruim dan zo kort wordt.
Maar je hebt wel de ruimte in ieder geval.
Tegenwoordig moet je bereikbaar zijn zal deze zwerver gedacht hebben.
En heeft z'n telefoonnummer op de muur gezet.
Hier varen we stuurboord tussen het eiland boven St. Maur.
Net beneden dat eiland ga je haaks stuurboord.
En vaar je zo de tunnel van St. Maur in.
Door de tunnel is sluis St. Maur en daar komt de Jorsidy uit.
Deze sluis is een stuk groter dan de vorige sluizen.
De laatste sluis van de Marne die we afschutten, sluis St. Maurice.
Daar komt dit koppelverband uit.
In het stuwgat liggen een stelletje woonschepen.
Nu zijn we net de Marne uit en kijken we op de Seine naar boven.
Helemaal links is dus de punt van de Marne.
Gelijk aan stuurboord op de Seine ligt de Femmy.
Een paar jaar geleden nog een bekende verschijning op de Rijn.
De schipper van de Femmy is toen helaas verdronken in de buurt van Emmerich.
Iets verderop zoeken we een plekje om vast te maken.
Vanmiddag willen we op ons dooie gemak door de stad naar beneden drijven om dan langszij de "Clochard" te gaan.
De vrienden van Anja en Leo.
Wanneer het vervolg komt is niet helemaal zeker, kan morgen zijn maar ook wel later.
Ik speel nu namelijk weer broodschipper en we gaan morgen de grens over naar onze oosterburen.
Bis später.
Groeten, Anton