Jan het spijt me, het kaartje is te klein en te onduidelijk om ja of nee te kunnen zeggen.
Als je de linkeroever aanhoudt en je gaat 3.5 km beneden Ablon, en iets meer dan 7 km boven Port à l'Anglais kijken, zit je goed.
Op Google Earth is het heel duidelijk te zien als je het wat vergroot, je ziet er schepen op de werf liggen.
Groet,
Peter.
Mijn jeugd.
Re: Mijn jeugd.
Moet zijn 48°44'13.68"N 2°26'25.52"E dus zonder het liggend streepje, anders werkt het niet in Google Mapsbargemast schreef:....zien als je kijkt op: 48°44'13.68"N - 2°26'25.52"E
Groet,
Peter.
Hier dus
Het is niet de invaart op het kaartje van Jan 38 maar zuidelijker, aan de linkeroever
De situatie is hopeloos, maar niet ernstig
Re: Mijn jeugd.
Bedankt voor de verbetring Koos, misschien word ik ook nog eens zo bijdehand dat ik weet hoe je zo'n kaartje meteen vergroot kunt plaatsen.
het is niet bij A, en de groene pijl, dat is een klein werfje van de "Compagnie de Travaux Subaquatiques" maar verder het gat in tot het einde, en daar links waar je de schepen op de helling ziet liggen.
Groet,
Peter.
het is niet bij A, en de groene pijl, dat is een klein werfje van de "Compagnie de Travaux Subaquatiques" maar verder het gat in tot het einde, en daar links waar je de schepen op de helling ziet liggen.
Groet,
Peter.
Re: Mijn jeugd.
gr. Jan
semper viator.
semper viator.
Re: Mijn jeugd.
En daar zat het risico van mijn 'verbetering': de pijl die het noorden aangeeft wijst naar beneden, wat ik op het kleine kaartje niet kon zien
De situatie is hopeloos, maar niet ernstig
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 20 mar 2007 21:26
Re: Mijn jeugd.
Dat bruggetje wist ik wel ,maar niet wat daar allemaal achter zatbargemast schreef:Ja die werf was er toen ook al, ze hebben daar ook een aantal van de Parijse bateau Mouches gebouwd, en doen dat nog steeds, en zijn (of waren ?) eigendom van bekende rederij "Morillon Corvol".
Als je nog in het bezit bent van een waterkaart van de Seine, kijk dan maar eens tussen km 153 en 154, dan zie je aan de linker oever een bruggetje met daarna een invaart met de nodige zijarmen, aan het einde links is de werf.
Op Google Earth kan je het hele gebied goed zien als je kijkt op: 48°44'13.68"N - 2°26'25.52"E
Groet,
Peter.
grtjs
er was geen geen beter leven dan een spitsenschippersleven .
Re: Mijn jeugd.
Ontdekte net dat ik iets te snel, en niet precies genoeg geweest ben met de coordinaten om precies de werf te hebben.
Om die echt midden in het beeld te hebben moet je op : https://g.co/maps/vv8yp klikken.
Excuses,
Peter.
p.s. enterprise, heb jij je spits later toevallig aan Roger Bowman verkocht ?
Om die echt midden in het beeld te hebben moet je op : https://g.co/maps/vv8yp klikken.
Excuses,
Peter.
p.s. enterprise, heb jij je spits later toevallig aan Roger Bowman verkocht ?
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 20 mar 2007 21:26
Re: Mijn jeugd.
Hoi Peter,
Mijn eerste spits was een De Winterspits die is door de 2de eigenaar na mij gesloopt
de 2de spits had ik verkocht aan mijn neef, die heeft hem weer verkocht aan een Fransman
en vaart nu nog rond als " Aquarius "
Heb nog een 55m kemenaar gehad die ook naar Frankrijk verkocht is, eerst als "Antarctica "
en nu als " Megane " die zal je misschien weleens daar bij jou rond zien varen.
Mijn eerste spits was een De Winterspits die is door de 2de eigenaar na mij gesloopt
de 2de spits had ik verkocht aan mijn neef, die heeft hem weer verkocht aan een Fransman
en vaart nu nog rond als " Aquarius "
Heb nog een 55m kemenaar gehad die ook naar Frankrijk verkocht is, eerst als "Antarctica "
en nu als " Megane " die zal je misschien weleens daar bij jou rond zien varen.
er was geen geen beter leven dan een spitsenschippersleven .
Re: Mijn jeugd.
Oké, de andere "ENTERPRISE" heeft al eens eerder enkele berichtjes op het forum gehad, en die had als laatst bekende eigenaar Roger Bowman.
Jouw ex 55m Kempenaar, die nu "MEGANE" als naam heeft heb ik wel eerder in Frankrijk gezien, en die ziet er nog altijd keurig onderhouden uit.
Groet,
Peter.
Jouw ex 55m Kempenaar, die nu "MEGANE" als naam heeft heb ik wel eerder in Frankrijk gezien, en die ziet er nog altijd keurig onderhouden uit.
Groet,
Peter.