Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
ronnie
Berichten: 189
Lid geworden op: 19 feb 2005 15:30
Locatie: Cuijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door ronnie »

Zit ik gisteravond op de Waalkade in Nijmegen een kopje koffie te drinken. Komt Bram voorbij.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Aha, tja ik heb je niet gezien hoor, zit je nog wel op de X, of ergens anders tegenwoordig? :wink:

Ik zie dat ik nog moet laden, laten we dat maar eens snel doen, het was al een dag achteruit gezet, dus t heeft nu wel lang genoeg geduurd :mrgreen:
om 5 uur bellen de mannekes me wakker om op den boat te komen...
die was inmiddels dichtbij me komen liggen, dus dat ging snel.
daar eerst het gebint er uit gehesen om het langste stuk (37m) eerst te krijgen..
komtie
Afbeelding
en liggen naast het gebint, of is het alleen maar een balk als tie los ligt in je schip?
Afbeelding
En na 6 hijsjes variërend van 5 kg tot 50 ton, staat het er in.
Afbeelding
Hier en daar is de verpakking nogal beschadigt, dat hebben we dan maar netjes gemeld, dat gaat tegenwoordig wel makkleijk via de app vanuit je gangboord :P
Afbeelding
het was op de boot deklading, en aangezien t helemaal uit China komt zal t wel een kouwtje wind gehad hebben .
En om 9 u weg.
Afbeelding
om 10 u de kieldrechtsluis in, en met n goed tij naar Hansweert terug, de antwerpse sluizen stonden niet klaar, en ik heb niet zoveel geduld en daarbij komt dat ik liever over Zeeland vaar, t zal wel wat langer zijn ,maar vooruit maar :roll:
Boven het schelderijnkanaal val ik net een stukje voor de Forel, daar zit pa aan boord om de eigenaar te helpen, en boven de volkerak komt hij voorbij
Afbeelding
en ik op de plaat
Afbeelding
Wij moesten nog wat bunkeren en wilden daarom over Dordt varen, maar het bleek dat de buurman achter me in de sluis de bbunkerboot op het hollands diep besteld had, dus konden wij daar van mee profiteren, ik vind het zelf altijd een beetje begrotelijk om ze helemaal van Dordt heen en weer te laten varen voor n paar ton olie :roll:
dus lagen we wel op tijd v paal voor Werkendam.
en het is nu een tijd van mooie zonsopkomsten en ondergangen
hier op de Waal
Afbeelding
In Lobith, vaar je aan de linker oever al in Duitsland, en dat zal je weten ook :roll:
Afbeelding
Polizei controlle, we waren in Julie voor t laatst gecontroleerd, mens je snapt toch niet dat we nog drijven :mrgreen:
Enfin alles met een schuin oog even nagekeken, en alles in ordung gelukkig.
en s`avonds tot Wesel gevaren alwaar schoonpa de kinderen aan boord bracht,die hadden vrijdag alvast vrij en nu een week vakantie.

hier varen we door n zon overgoten Dusseldorf
Afbeelding
tis zomaar voor de mensen die er een oja erlebnis mee hebben hoor :P
En voor de 2e x van de reis de Sonja voorbij, dan ga je op de foto, ook al omdat er hier liefhebbers kijken van zulke schepen :mrgreen:
Afbeelding
En hier Keulen dat voor heftige beroering zorgt in de binnenvaartwereld, zoals jullie waarschijnlijk al wel mee gekregen hebben.
Ze hebben alle palen op de muur weggeslepen, onder het mom van niet meer veilig, daar zijn de meningen nogal heftig over verdeeld zul je begrijpen, het resulteerde in een weekje toeteren langs Keulen, maar de actie is nu opgeschort tot 8-3, dan is er een overleg met de betrokkenen.
Afbeelding
Gisteravond naar Oberwinter, en daar vamorgen verder, zonopkomst boven Andernach dus ..
Afbeelding
Alwaar vriend Jan Willem ligt in afwachting van verder laden maandag, hij heeft t schip nog niet zo lang, maar ik vind ut een foto waard, een erg net spul :D
Afbeelding
En nog eentje van Engers, omdat t mooi is en ook al om voornoemde reden :wink:
Afbeelding
Volgens Facebook vroor het nog steeds om die tijd in Koblenz.
Afbeelding
En om ca 13 u aan de bank...
st Goarhaussen.
Afbeelding
Het was lekker rustig op de rivier,dus liepen we vlotjes op, ca 16:15 boven, en zijn we in Bingen de haven in gelopen.
Dan kan er nog een boodschap gedaan worden, en gaan we hiervandaan morgen even in Mannheim kijken wie daar nog meer zijn :wink:

Dinsdag hopen we te lossen, dat moet gebeuren in de Nordhafen, en daar mag ik volgens mij niet langer dan nodig binnen blijven,het is een tanker haven, misschien moet ik eigenlijk wel ADN hebben om er binnen te mogen, dan kunnen we nog lachen :?

Als we leeg zijn, gaan we donderdag in Mainz Gustavsburg cokes laden voor Dordt....

allemaal goed weekend en grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Flink spul wat je geladen hebt.
Mooie plaatjes natuurlijk ook, toch nog een flinke rivier zo te zien.
Goed weekend,
Wim
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

tis zomaar voor de mensen die er een oja erlebnis mee hebben hoor :P

Bram: "Wacht maar tot je "groot" bent"! :lol:

Dan zul je ervaren hoe groot het genoegen is om dit soort plaatjes van (dan) dertig jaar geleden weer eens te zien.

Dus vooral dóóóóóóóóorgaan
Evert CadIJ
Berichten: 1306
Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Evert CadIJ »

Westeind schreef: 24 feb 2018 19:01

hier varen we door n zon overgoten Dusseldorf
Afbeelding
tis zomaar voor de mensen die er een oja erlebnis mee hebben hoor :P

En hier Keulen dat voor heftige beroering zorgt in de binnenvaartwereld, zoals jullie waarschijnlijk al wel mee gekregen hebben.
Ze hebben alle palen op de muur weggeslepen, onder het mom van niet meer veilig, daar zijn de meningen nogal heftig over verdeeld zul je begrijpen, het resulteerde in een weekje toeteren langs Keulen, maar de actie is nu opgeschort tot 8-3, dan is er een overleg met de betrokkenen.
Afbeelding

allemaal goed weekend en grts Bram
Voor de Aha Erlebnis maak ik af en toe een fietstochtje langs het water - Pegel Dusseldorf bij de Altstadt.
Voor de Aha Erlebnis maak ik af en toe een fietstochtje langs het water - Pegel Dusseldorf bij de Altstadt.
2013-07-18 10-54-26.jpg (197.06 KiB) 2136 keer bekeken
Toen er in Keulen nog afgemeerd kon worden. In 2014 een klassieker voor de wal.
Toen er in Keulen nog afgemeerd kon worden. In 2014 een klassieker voor de wal.
DSCN0509.JPG (293.17 KiB) 2136 keer bekeken
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Wees maar zuinig opdie foto, die tanker zag ik van de reis met de naam eiltank nr ....?het begin van het eind moet je maar denken,
en die palen die je op jou foto nog goed ziet zien er nu zo uit, niet bepaald rot zeg maar, maar gewoon weggehaald tegen beter weten in..
foto van FB
Afbeelding
vaar om te leven (niet andersom)
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door teerkwast »

Staan in de Sonja, nog steeds de MWM,s?
Afbeelding
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

2x 980 mitsubishi ,het duurde dan ook wel even voor ik r voor was ...
Afbeelding
vaar om te leven (niet andersom)
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door k-k »

https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/2205/
Bart, Bij de naam Discovery zie ik Mitsubishi's staan. En met Bram zijn snelheid valt het wel mee! Was me net voor. Goede reis verder Gr. Klaas.
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Bram,
Als ik het goed begrepen heb zou jij op je eigen palen nog steeds aan de kade in Keulen mogen liggen, of heb ik dat mis?

grt Wim
Plaats reactie