Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
brander
Berichten: 9900
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:35
Locatie: Den-Bosch.

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door brander »

Westeind schreef: 08 mei 2018 14:59 Joost, bedankt weer, ik heb je niet gezien anders had k gezwaaid 🙈
De zon stond niet erg goed ..voor de brug ...voorbij de brug iets beter :wink: ik stond onder de brug :idea:
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

onlangs waren Henk en Ik nog even bij Bram aan boord voor een korte bijscholing
ik moest even aan mijn radar patent examen denken
een paar oude schippertjes die jou beoordelen of je wel kunt varen
nu was het eigenlijk wel andersom
de neef gaf niet veel af
ga maar aan dek Henk
Afbeelding
maar voor het praktijk gedeelte was hij ruimschoots geslaagd
zo als je kunt zien heeft hij nog steeds de juiste houding in de stuur stoel :wink:
Afbeelding
we zijn mee gevaren van af Sas van Gent tot aan de Willemstad
daar vandaan weer naar huis
Afbeelding
Ik geloof niet dat de neef erg benauwd was voor 2 oudere schippertjes :mrgreen:
gr
leo
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door itasca »

Op mijn kaart staat ook Zwankendamme brug. :)
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

En....ook bier gehad? :D

Wel apart trouwens, ik kan me herinneren dat er bij het begin van het laden/lossen al om bier gevraagd werd.
Neuss laden? Of heet het daar nog Heerdt? :oops:

grt Wim
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Intussen in Terneuzen zie ik.
Er wordt in een ander draadje wel druk over/met je gesproken maar...waar gaat de reis deze keer heen?

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Nog2,5 km wim hier lossen in de zevenaar,als ik nog ns de kans krijg op de laptop zal ik em weer ns updaten, maarja kids an boord enz 🙈🤔
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Ik begrijp het Bram.
In ieder geval bedankt, prettige avond.

Wim
wim
Berichten: 862
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:07
Locatie: Hansweert

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door wim »

Zag Bram om 15.00 in Hansweert net uit de sluis.
Westeind (Custom).jpg
Westeind (Custom).jpg (78.45 KiB) 2492 keer bekeken
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

navigatie schreef: 15 mei 2018 12:23 En....ook bier gehad? :D
Nee, jammer weer :(

Maar om even bij het begi te beginnen, we hadden dus die grond gelost in Alphen aan de maas, ofwel het gat van Heerewaarden
foto vergeten aldaar, maar dat was niet zo spannend natuurlijk, we losten met hetzelfde ponton als destijds in Lent, waar we losten vanaf Ewijk 2x per dag, dus voor de echt nieuwsgierigen, ga meer even zoeken, geen idee meer welk jaar dat was :P
We waren nog niet aan de reis toen we gingen lossen, dat is tegenwoordig wel een teken dat t wat minder is, maar voor we leeg waren toch wat gevonden, en ook nog om de andere dag te laden, welliswaar leeg naar Antwerpen, maar dat kon ook nog die dag ..
Iemand anders dacht ook dat er wel wat kon die dag...met 3 lagen onder het vaste deel van de Lillobrug door....die werkte niet mee
Afbeelding
Afbeelding

woensdag dus geladen, ze hadden van te voren al gevraagd of ze ze met 2 tegelijk mochten laden, ik vind t best, dat schiet tenminste op...
Afbeelding
Om 6 uur begonnen en om 7:45 vol, met 1435 t rollen :D
dat kan alleen in Antwerpen denk ik...we waren s`avonds nog mooi op tijd in Dordt alwaar we op t gemak hemelvaartsdag konden blijven liggen, we konden toch niet eerder als maandag lossen in Duisburg..
dus vrijdag op t gemakje op..mooi weertje er bij..
Afbeelding
Dan zie ik dat ik alweer van het lossen geen foto heb, maar allee die moet je dan maar op Erik s topic bekijken, was dezelfde hal, en hij heeft er tenslotte bier voor gekregen :mrgreen:
Maandag al mooi bijtijds leeg, en later op de dag leeg op naar Neuss, zoals jullie al gezien hadden, om daar amoon sulfaat te laden voor Terneuzen.
Dinsdag en woensdag laden had ik aangenomen, ze hadden eerst nog wat grootspraak dat ze em wel in 1 dag vol kregen, maar dat is daar toch niet helemaal waar geloof ik...
laden dus vrij vooraan in de haven
AfbeeldingAfbeelding
Hij knijpert het uit n nieuwe loods, die is te hooh voor de kraanman om er in te kijken, dat vond tie niet handig...
Afbeelding
Maar aan alles komt een eind, en zo ook aan kraandraden, de mester zeg een breuk, vlakboven de grijper, en die werd snel erger, dus stopte hij er mee voor dr ongelukken mee gebeurde, gelukkig maar ...
Het is in Neuss en Dusselfdorf ( en op veel andere plaatsen ook) zo dat de kranen van de stad zijn, en er dus ook door de stad onderhoud en personeel geleverd word, dat heeft ook zn voordeel zie ik hier, er kwam vrij snel na een belletje een klein legertje mannen aan om ea te fixen.
Afbeelding
maar gelijk 2 draden vernieuwd, om de nieuwe er in te krijgen hebben ze een handig hulpkousje waar je de oude en nieuwe draad mee aan elkaar maakt, zodat je de boel zo naar binnen draaid.
Afbeelding
Met deze lieren, ik begreep dat het binnenwerk van deze kraan nog niet zo lang geleden was vernieuwd.
Afbeelding
Zo als je ziet ben ik niet nieuwsgierig, maar weet ik graag alles dus maar even mee boven wezen kijken :mrgreen:
Afbeelding
Enfin 2,5 uur later draaide het weer, dat viel me niks tegen voor 2 nieuwe draden in zo een hoge kraan.
maar omdat men toen wel in zag dat volmaken niet meer haalbaar was stopte men toch ca 18 u ipv 22 u, ik vond t best, wij hadden toch geen haast.
Zodoende was ik de woensdag al wel vroeg vol, dus nog naar IJzendoorn die dag, en donderdag waren we al vroeg in Dordt, daar konden we dan eerst wel weekend houden, want lossen was voor na pinksteren voorzien.
Dit x niet aan de merwe kade want dat is in t seizoen allemaal gereserveerd voor de vleesvloot(sorry Jan :mrgreen: ) zoals ca 4 lange lengtes in Dordt aan de stad, zodat er voor de gewone schipper niet veel meer over blijft, ze vinden het wel heel normaal om je een ligplaats aan te bieden in de zeehaven n the middle of nowhere.. :x
maar dit keer had ik geluk en kon aan de buitenwalevest nog tegen de wal, handig voor je auto.... :wink:
Afbeelding
en dicht bij de kerk...
Afbeelding
Er wilde ook nog een buurman overnachten in Dordt, dat kon mooi langszij bij ons... 8)
Afbeelding
Afbeelding
onderste foto made by Marco 007 :P
Enfin een avondje buurten is ook net niks dus bleef hij nog een dikke dag plakken, was weer gezellig natuurlijk, en kon ik de ontwikkelingen aan m/s Jannette even met eigen ogen bekijken....er is veel werk verricht inmiddels :!:
En in Dordt loop je altijd wel even zo een rondje..
Afbeelding
en een beurtman
Afbeelding
met een tjalk langszij
Afbeelding
Maar ook ons verblijf in Dordt heeft zn grenzen, we moeten tenslotte wel dinsdag lossen in Terneuzen, dus 2e pinkster er maar heen gevaren, schoonouders n dagje mee, ook gezellig toch. :wink:
nu moesten we bij Verbrugge lossen in de zevenaar, dat staat erg slecht bekend om zn planning, dus we waren zeer benieuwd of we ook echt zouden gaan lossen, en zowaar dat deed men .....
Afbeelding
zelfs de kraanman was er verbaasd van dat ea zo vlekkeloos verliep, zelfs de bijschepploeg was op tijd zei hij, dat is schijnbaar ook niet vanzelfsprekend daar :P
Dus alweer bijtijds leeg, en daarna naar Wemeldinge gevaren zoals je wel gezien zal hebben,
hier laden we 1600 t tarwe voor Merksem....tja wie t klein net eert...
foto Hans Kruijt..
Afbeelding
en van mezelf
Afbeelding
Ze krijgen er vandaag ca 1000 t in , dan morgen de rest, en als t klopt willen ze vrijdag alweer lossen, we zullen zien :idea:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Weer helemaal bij Bram.
Als ik het zo lees behoor jij wel tot de schippers die werkelijk allerlei soorten van ladingen vervoert naar/van de meest verschillende plaatsen.
Heel mooi!

grt Wim
Plaats reactie