Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
wim
Berichten: 862
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:07
Locatie: Hansweert

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door wim »

Bij m.n dagelijkse rondje Hansweert Postbrug even een eentje verder gereden.
Hij was al een eind vol ik denk net voor de middagschaft klaar.
Westeind oke (Custom).jpg
Westeind oke (Custom).jpg (149.66 KiB) 1812 keer bekeken
Westeind oke ... (Custom).jpg
Westeind oke ... (Custom).jpg (125.47 KiB) 1812 keer bekeken
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Hee Wim, kom dan voortaan ff verder voor n praatje 😉
En idd ca 12:30 vol , alleen t lossen is weer een leugen verhaal, word maandag en dinsdag, ben je weer n hele week met zo n klotereisje bezig en trekt op t eind n paar uur liggeld😆
vaar om te leven (niet andersom)
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

vuile dieven


volgende keer dubbel betalen ,of op papier max 24 uur lostijd donderdag gemeld ,vrijdag leeg
dat zal ze leren

gr
leo
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Volgens mij vaar je nu niet via de kortste weg naar Merksem....of zie ik dat toch verkeerd?.
Je zult er ongetwijfeld over nagedacht hebben :?:
grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Klopt helemaal Wim, ik vaar nu wel n paar uur om, maar ik was al chagerijnig over het lossen, dis had ik geen zin om tegen stroom naar antw te varen, en de stress te hebben om daar binnen te komen, bovendien had ik nu boven de krammer even de tijd al het stof met zoet water af te spoelen
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Dacht al zo iets :x
grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ik had nog wat foto`s van Wemeldinge, daar is zo het een en ander veranderd inmiddels al heel wat jaren geleden, maar ik kan me de oude sluizen nog wel herinneren, dus was ik nieuwsgierig wat er nog van te zien was, ik had natuurlijk kunnen googlen, maar daar had ik nog niet aan gedacht, en ik was er nu toch :wink:
ik was te voet vanaf de laadplaats, en moest toch wel even goed kijken wat ik zag, toen ik boven aan de jachthaven uitkwam...
Afbeelding
dit was dus de binnenkant voor de middensluis, hier zie je nog het oude binnen sluishoofd.
Afbeelding
De middensluis zelf is volgezet met appartementen..
hier de binnenkant van de grote sluis, als ik t goed zeg, de oostelijke sluis in elk geval...
Afbeelding
en de buitenkant
Afbeelding
de sluis is nog helemaal in takt zo te zien, weliswaar als jachthaven maar toch..
En dis is de sluis tegen het dorp aan, ook nog helemaal heel, en is nu toegang kanaal tot de grote jachthaven binnen de sluis.
Afbeelding
idem
Afbeelding
en het oude schuilhokje
Afbeelding
en zicht naar de Oosterschelde.
Afbeelding
tot zover even Wemeldinge, als je wil weten hoe het vroeger ook alweer was, kan je het beste even op Google afbeeldingen kijken, diverse luchtfoto`s ook van toen en nu :wink:

Maar we waren natuurlijk al in Merksem, daar duurde het lossen nogal even, maar dat had je al begrepen neem ik aan...
dus zaterdag zijn we maar terug naar Dordt gereden om Dordt in stoom te bezoeken, en met de fam wat te bbqen...
daar heb ik niet zulke beste foto`s van er lopen daar nogal wat mensen in de weg kan je begrijpen :mrgreen:

Maar maandag waren we dan toch aan de beurt om te lossen, wel nadat ze eerst een 500 t pellets hadden geladen in een kleiner schip, dus begonnen we pas tegen de middag..
Afbeelding
Het lost niet heel beroerd voor een zuiger, ze hadden er toch nog een goeie 1200 t uit.
zodoende waren we dinsdag al om 8:15 leeg, trek je net een halve Belse ligdag :(

inmiddels waren we wel weer aan de reis, woensdag,vandaag dus, in Vlissingen een kist laden voor Duisburg
we hadden pas s`middags wat laat een tij naar Vlissingen dus eerst nog wat boodschappen gedaan en in het Strassburgerdok de watertanks vol gemaakt, ik had me opgegeven aan de Kruisschans om zo rond 16u te schutten, het was 17 u Hw Antwerpen, dat paste allemaal mooi, en toen we buiten waren begon net de eb te lopen...
op de westerschelde hadden we af en toe een regenbui, maar daar hadden meer mensen in het land last van begreep ik..
wat verder naar de kust werd het op afstand wat mistig
Afbeelding
en een bootje op t steiger in Borselle.
Afbeelding
Gisteravond mooi een kwartier voor laagwater op ons plek, en vanmorgen een keer wel volgens afspraak geladen, het was natuurlijk ook niet heel moeilijk :mrgreen:
Afbeelding
wel 8 m breed natuurlijk 8)
Afbeelding
zulke kisten hebben we al vaker gedaan, zit een draaikrans in, heb ze van Duisburg naar Zeebrugge en antwerpen al gedaan, dez lag al 5 jaar in opslag in Vlissingen en moet nu retour schijnbaar...
het is de bedoeling dat we vrijdag lossen, e dan krijg ik ook weer 3 kisten terug voor Rotterdam, waalhaven en maasvlakte als ik t goed heb, maandag lossen aldaar...
deze reisjes gaan dus 2x zo snel als dat korte reisje wemeldinge-merksem, en levert ook nog eens meer als 2x zoveel op, we hebben ons lesje wel weer geleerd ... :P

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Inderdaad Wemeldinge is aardig veranderd.
Leuk dat je ons, met foto's, ook hierover op de hoogte houdt :D

En nu een mooi vlot reisje, ook weinig werk aan :mrgreen:

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Wij hadden dus een rondje Duisburg gedaan, dat liep mooi volgens plan.
Donderdag avond in Duisburg, we hadden via google uitgevonden dat we in het vinkce kanaal moesten lossen, dus daar in de buurt een plaatsje gezocht.
Je zal wel denken, hebben ze geen telefoon meer tegenwoordig...jawel, maar woensdag hadden ze daar plotseling een feestdag dus kon ik niemand bereiken om te vragen waar te lossen....,dus zijn we nog even am land om een biertje en een ijsje, maar toen ik over de brug liep en zicht dacht te hebben op mn losplaats bleek dat toch een heel ander bedrijf....
dus nadat we een rondje hadden gelopen het nog maar wat uitgebreider aan de hafenmeister gevraagd, toen bleek dat we nog even naar de aussenhaven moesten...
enfin dat kon ook nog.
Afbeelding
die gekke kop eens van dichtbij bekeken

Maar vrijdag stonden de manschaften toch klaar, 1 kist er aus, en 3 er terug in :P
Afbeelding
Afbeelding
dat liep vlot, dus zaterdagmet de middag alweer thuis, maandag 2 kisten lossen in de waalhaven en 1 op de maasvlakte
Het lossen ging iet helemaal vlekkeloos, er bleek 1 kist waar de hijsogen diagonaal op zaten, dus moest ik naar een containerkraan die kon draaien, en dat kunnen ze blijkbaar niet allemaal, dus even wat tijd verspeeld en naar de overkant verhaald..
Afbeelding
Maar alles toch op tijd om ook op tijd aan de maasvlakte te lossen bij de APM..
1 hijsje.
Afbeelding

en toen wassie leeg....en wist ik niet waar heen, niet an de reis dus....dat is altijd lastig zeker als je op n plaats lost waar je nergens kan blijven liggen...das na 2 x verkassen en tegen bureau sluitingstijd toch maar weer terug aar huis gevaren.

ik had nog een klein wensje bij mn electricien en die had daar dinsdag wel even tijd voor, we kunnen nu via de victron app op mn telefoon mn generator starten en stoppen :mrgreen:
Afbeelding
das wel handig als je ziet dat je spanning toch wat sneller terug loopt dan je gehoopt had..
Afbeelding
En inmiddels wel aan de reis gekomen, leeg naar Vlisingen uiteraard zou ik bijna zeggen...
platen laden naar Oosterhout, een klein reisje dus, maar ja tis errug slap, althans dat doet men ons geloven, maar waar je ook komt zeggen de bedrijven dat ze nauwelijks schepen kunnen krijgen, er word gewoon door de grote verladers een vuil spel gespeeld om de prijzen maar laag te houden, ten koste van alles kennelijk :(
Enfin, dit is wel een net reisje, alleen te lang leeg natuurlijk.
vandaag 1200 t geladen zonder hout...
Afbeelding
Maandagmiddag pas lossen, zoals je wel zult snappen met magneten :wink:

gr Bram
vaar om te leven (niet andersom)
mbs gerrit jan
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mbs gerrit jan »

Ideaal, generator kunnen starten en stoppen met mobiel, heb zelf een gsm module waarmee ik bilge alarm, spanningsalarm, en temperatuur alarm binnenkrijg, weet je ook gelijk of de kachel het nog doet :D
Johan van der Voet
Ms Solutio
Plaats reactie