Even Apeldoorn bellen?
Re: Even Apeldoorn bellen?
Een peddel van de TEUNIS
Van voor naar achter, de schroeven draaien vollast maar 314 omw
Daar hangen een paar mooie ankers Ed
Gr.Piet.
Re: Even Apeldoorn bellen?
Hopelijk hangen hier vanmiddag ook weer 2 knappe ankers voor de kop.
Maar zo zie je, schroeven van 1,85 m en dan 314 tpm. Daar gebeurt dan wel wat.
Gr. Ed
Re: Even Apeldoorn bellen?
Ja EdEemspoort schreef:
Hopelijk hangen hier vanmiddag ook weer 2 knappe ankers voor de kop.
Maar zo zie je, schroeven van 1,85 m en dan 314 tpm. Daar gebeurt dan wel wat.
Gr. Ed
Diameter van 1,85 M ???????????????????????????
Volgens de Binnenvaart en de geregistreerde gegevens steekt het bootje 1,8 Meter diep , ik denk dat de schroeven ca 1 meter in Dia meter zyn.
Eerste bekend Laatste bekend
Tonnage 91 ton 91 ton
Lengte 1895 cm 1895 cm
Breedte 1120 cm 1120 cm
Diepgang 180 cm 180 cm
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Even Apeldoorn bellen?
Maarpol, De vroegere sleepboten Njord en Triton lagen maximum 120 cm diep maar hadden schroeven van ca 160 cm.
in straalbuizen.
Het resultaat was wel dat bij achteruit draaien weinig effect sorteerde behalve een hoop schuim
gr.BB
in straalbuizen.
Het resultaat was wel dat bij achteruit draaien weinig effect sorteerde behalve een hoop schuim
gr.BB
Re: Even Apeldoorn bellen?
Straalbuizen van de Triton...
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Even Apeldoorn bellen?
Bij de meeste grote duwboten draaien de schroeven in een koepel,die tijdens het draaien vol water trekt.
Groeten,Arie.
Re: Even Apeldoorn bellen?
Op deze foto kun je goed zien dat de diameter van de schroef groter is dan de diepgang.
Toen mijn broer nog op de TEUNIS voer is dit aksidentje voorgevallen,Hij was vrij van wacht maar werd ruw gestoord in zijn rust door een hoop herrie. Over de sluis Weurt lag een noodbrug tijdens werkzaamheden en die lag niet op rijnvaart hoogte, men had er voor het gemak maar geen bord bijgezet en de dienstdoende roerganger ging er vanuit dat hij er gewoon onderdoor kon dus niet.
Gr.Piet.
Re: Even Apeldoorn bellen?
Ik heb nog een paar foto's van de Willem lourens toen deze op het kanaal Gent Terneuzen was aangevaren door een zuiger van De Herder.
De bulbsteven heeft de schade schade aan roer en buis veroorzaakt.
De ex Wilmar heeft flankin roeren.
Gr.Piet.
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Even Apeldoorn bellen?
Hillegersberg , 110,00 x 11,45 x 3,76 , 3229 ton , Bouwjaar 2005 , Werf Centromost Stocznia Rzeczna in Plock ( Polen ) en Afbouwwerf Bijlsma in Wartena , 2028 pk Caterpillar , eigenaar Wallestra BV in Zwijndrecht , ENI 02327025
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Re: Even Apeldoorn bellen?
Kijk zo doet je luik tegenwoordig als je er op gaat laden
valt me wel een beetje tegen ,het zijn 3 luiken opelkaar zelfs
vanmorgen kwamen ze om ze er af te halen,in Stein in de haven...
Bram
valt me wel een beetje tegen ,het zijn 3 luiken opelkaar zelfs
vanmorgen kwamen ze om ze er af te halen,in Stein in de haven...
Bram
vaar om te leven (niet andersom)