Even Apeldoorn bellen?

Alles over binnenscheepvaart
Industrie
Berichten: 248
Lid geworden op: 17 dec 2010 19:54

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Industrie »

Afbeelding
Een peddel van de TEUNIS :shock:
Afbeelding
Van voor naar achter, de schroeven draaien vollast maar 314 omw 8)
Afbeelding
Daar hangen een paar mooie ankers Ed :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gr.Piet.
Afbeelding
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Eemspoort »

:mrgreen: :lol:

Hopelijk hangen hier vanmiddag ook weer 2 knappe ankers voor de kop. ;)

Maar zo zie je, schroeven van 1,85 m en dan 314 tpm. Daar gebeurt dan wel wat. 8)

Gr. Ed
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door maarpol »

Eemspoort schreef::mrgreen: :lol:

Hopelijk hangen hier vanmiddag ook weer 2 knappe ankers voor de kop. ;)

Maar zo zie je, schroeven van 1,85 m en dan 314 tpm. Daar gebeurt dan wel wat. 8)

Gr. Ed
Ja Ed

Diameter van 1,85 M ???????????????????????????
Volgens de Binnenvaart en de geregistreerde gegevens steekt het bootje 1,8 Meter diep , ik denk dat de schroeven ca 1 meter in Dia meter zyn.


Eerste bekend Laatste bekend
Tonnage 91 ton 91 ton
Lengte 1895 cm 1895 cm
Breedte 1120 cm 1120 cm
Diepgang 180 cm 180 cm
Groeten Martin

Roest rust nooit.
velasquez

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door velasquez »

Maarpol, De vroegere sleepboten Njord en Triton lagen maximum 120 cm diep maar hadden schroeven van ca 160 cm.
in straalbuizen.
Het resultaat was wel dat bij achteruit draaien weinig effect sorteerde behalve een hoop schuim

gr.BB
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Straalbuizen van de Triton...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Fluks »

Bij de meeste grote duwboten draaien de schroeven in een koepel,die tijdens het draaien vol water trekt.
Groeten,Arie.
Industrie
Berichten: 248
Lid geworden op: 17 dec 2010 19:54

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Industrie »

Afbeelding
Op deze foto kun je goed zien dat de diameter van de schroef groter is dan de diepgang.
Afbeelding
Toen mijn broer nog op de TEUNIS voer is dit aksidentje voorgevallen,Hij was vrij van wacht maar werd ruw gestoord in zijn rust door een hoop herrie. Over de sluis Weurt lag een noodbrug tijdens werkzaamheden en die lag niet op rijnvaart hoogte, men had er voor het gemak maar geen bord bijgezet en de dienstdoende roerganger ging er vanuit dat hij er gewoon onderdoor kon :? dus niet.
Afbeelding
Gr.Piet.
Afbeelding
Industrie
Berichten: 248
Lid geworden op: 17 dec 2010 19:54

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Industrie »

Afbeelding
Ik heb nog een paar foto's van de Willem lourens toen deze op het kanaal Gent Terneuzen was aangevaren door een zuiger van De Herder.
Afbeelding
De bulbsteven heeft de schade schade aan roer en buis veroorzaakt.
Afbeelding
De ex Wilmar heeft flankin roeren.
Afbeelding
Gr.Piet.
Afbeelding
Binnenvaart
Berichten: 28519
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Binnenvaart »

Hillegersberg , 110,00 x 11,45 x 3,76 , 3229 ton , Bouwjaar 2005 , Werf Centromost Stocznia Rzeczna in Plock ( Polen ) en Afbouwwerf Bijlsma in Wartena , 2028 pk Caterpillar , eigenaar Wallestra BV in Zwijndrecht , ENI 02327025

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Even Apeldoorn bellen?

Bericht door Westeind »

Kijk zo doet je luik tegenwoordig als je er op gaat laden :idea:
valt me wel een beetje tegen ,het zijn 3 luiken opelkaar zelfs :?
Afbeelding

Afbeelding
vanmorgen kwamen ze om ze er af te halen,in Stein in de haven...
Afbeelding

Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie